Hirdetés

Hologrammos technológiával jön a Volkswagen?

A Volkswagen-csoport bevásárolta magát a kiterjesztett valóságra specializálódott SeeReal Technologies vállalkozásra, céljuk, hogy a hologram technológiát felhasználják autóikban.

Az utakon előforduló, potenciálisan veszélyes helyzeteket háromdimenziós vetítéssel jelenítik meg a vezető közvetlen környezetében, kifüggesztett „érintésvezérelt” képernyők veszik át a vezérlőegységek helyét, partnerek és telefonbeszélgetések, amelyek hologram formájában jelennek meg, miközben az utasok a levegőben játszanak háromdimenziós tetrist. Ezek a jelenleg csak elképzelés formájában létező tervek lassan valósággá válhatnak az autóiparban.

A head-up display, mint megoldás már jelen van a piacon és egy korlátozott felületen képes az információk megjelenítésére. Ezzel szemben a tisztán elektromos Volkswagen ID.3 esetében – amelynek forgalmazása 2020-tól indul – az információkat a vezető látóterébe vetítik, közvetlenül kapcsolódva a vezető környezetéhez egy kiterjesztett valóságon alapuló head-up display (HUD) kijelzőn keresztül.

A head-up display kijelzők jövőbeli generációiban a háromdimenziós vetítések észrevétlenül illeszkednek a környezetbe, lehetővé téve a vezető közvetlen közelében, és tőle távolabb is az innovatív kijelző koncepciók használatát. A jövőben a hagyományos műszerfalak idejétmúlttá válhatnak és a járművek vezérlése virtuális kapcsolók és kijelzők segítségével történhet. A járműben helyet foglalók mindannyian használhatják a háromdimenziós, „érintésvezérelt” kijelzőket az információk természetes látványként történő megjelenítésére vagy más interakciókhoz.

A SeeReal Technologies vállalat kutatásai is ezt a területet ölelik fel és igen bíztató ütemben haladnak. Dr. Axel Heinrich, a Volkswagen-csoport innovációért felelős vezetője így nyilatkozott ezzel kapcsolatban: „A kiterjesztett valóság központi eleme lesz a jövő mobilitási és interakciós koncepcióinak. Mi éppen ezért összpontosítunk olyan kulcsfontosságú technológiákra, mint a holográfia, amely ezt az új valóságot igazán lenyűgöző módon mutatja be. Ehhez az izgalmas projekthez mi biztosítjuk az autóipari feltételeket, a háromdimenziós technológiai szakértelmet pedig a SeeReal garantálja.”

A Volkswagen-csoport Innovációs részlege és a technológiai vállalat közötti kutatási együttműködés – drezdai és luxemburgi helyszínekkel – már 2018. végén elindult.

Tíz magyar női startup egy európai programban

10 női vállalkozó egy 5 hónapos pre-inkubációs programon vesz részt, amelyben az agrár-élelmiszeripari ágazat sajátos kihívásaira való megoldások létrehozásához kapnak segítséget. Ez a program a női vállalkozókat támogatja vállalkozásuk fejlődésének korai szakaszában, általában még a cég megalapítása előtti szakaszban.

Bővebben

A fenntarthatóság többet jelent a zöld megoldásoknál

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését jelenti, míg a társadalmi kérdések háttérben maradnak. Az inkubátor ezért a most induló jelentkezési időszakában a környezetvédelmi megoldásokat hozó csapatok mellett a nemi esélyegyenlőséget és a női egyenjogúságot segítő startupokra is kiemelt figyelmet fordít.

Bővebben

Új, hiper-személyreszabott marketing technológiát kínál a divatkereső platform

A GLAMI  új intelligens megoldást mutatott be,  amely pillanatok alatt több száz hazai és európai webáruház kínálatában képes megtalálni és megjeleníteni a felhasználók egyéni ízlésének megfelelő személyre szabott ajánlatokat. A platformhoz való csatlakozással az innovatív, mesterséges intelligencia alapú technológia olyan kisebb márkák és webáruházak számára is elérhetővé válik, amelyeknek nincs forrásuk az önálló beruházásra.

Bővebben

Nem indulunk útnak telefon nélkül

Mobiltelefon, külső akku és fényképezőgép – ezek nélkül biztosan nem indul útnak a magyar, derül ki a MediaMarkt friss reprezentatív kutatásából. A megkérdezettek közel negyedét szinte mindig elektronikus eszközei segítették ki utazás során, a nyaralók felének pedig a hosszabb üzemidő jelentené a nagyobb biztonságot. Feltöltődni tehát nem csak magának az utazónak kell – negyven százalékuk szállást is az alapján választ, hogy biztosan tölteni tudja az eszközeit. A külső töltők töretlenül népszerűek, idén nyár elején már kétszer annyit vettek belőlük, mint egy évvel korábban, a műszaki áruházlánc adatai szerint.

Bővebben