Hirdetés

Hol tartunk a mesterséges intelligenciában?

Az Egyesült Államok és Kína továbbra is élen jár a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásában, azonban Japán, Izrael és az Egyesült Királyság kezdi beérni a két nagyhatalmat – derül ki az EY felmérésből, amelynek során a terület 126 vezető szakértőjét kérdezték meg. A robotika továbbfejlesztésének legnagyobb akadálya a szakemberek hiánya.

Az USA továbbra is őrzi vezető szerepét az MI felhasználásban, a válaszadók harmada szerint azonban már Kína számít a leginkább úttörőnek ezen a területen, derül ki az EY kutatásából. A két nagyhatalomnak új, globális versenytársakkal is szembe kell néznie: Izraelben és Japánban a gyorsan növekvő startup-közösségek, az Egyesült Királyságban pedig az egyetemek számítanak az innováció motorjának.

A megkérdezett vezetők 39 százaléka szerint az idén legdinamikusabban növekvő terület a gépi tanulás lesz, de az MI olyan technológiák elterjedéséhez is hozzájárul, mint például a belső, céges hálózatokat a hatékonyabb információáramlással kiváltó chatbotok. Az üzleti folyamatokba integrált intelligens megoldások ugyanis jelentősen javíthatják a felhasználói élményt, ami nagy lehetőségeket rejt többek közt a légitársaságok és a szállodaipar számára.

Az idei év áttörést hozhat a mesterséges intelligencia széleskörű elterjedésében. A vállalatok világszerte keresik a lehetőségeket az MI ötvözésére a robotizált folyamatautomatizálással, ami számos üzleti területen valódi értéket teremthet”

hangsúlyozta Rencz Botond, az EY Magyarország vezérigazgatója. „Annak érdekében, hogy a szervezetek a leghatékonyabban használhassák ki az iparágakat újragondoló megoldásokat, az EY idén egy új innovációs központot alakított ki Palo Altóban, amelynek munkatársai a jövő technológiáiban rejlő lehetőségek kiaknázásán dolgoznak” – tette hozzá.

A mesterséges intelligencia alkalmazásának legfőbb akadálya a válaszadók többsége szerint a szakemberek hiánya. A vállalatoknak vonzóvá kell válniuk a jövő tehetségei számára, ehhez pedig nélkülözhetetlen, hogy átalakítsák gondolkodásukat és nyitottá váljanak a változásra. Ennek egyik leghatékonyabb eszköze a kor, nem, nemzetiség és akár a képességek szerint is sokszínű cégvezetés, amely a technológia korában sikerre viheti a szervezeteket.

Csúnyán megbukna az AI, ha valódi betegeket kéne diagnosztizálnia

Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, hogy a vezető LLM-modellek képesek-e szimulált orvos-beteg beszélgetésekben kideríteni minden szükséges információt a páciens állapotáról, és felállítani a helyes diagnózist.

Bővebben

Közös edukációs kampányba fog Balogh Petya és a Lightyear

A kampány keretében a két szereplő plakátokon, videókban és webinárokon igyekszik majd emelni a magyar pénzügyi és befektetői tudatosság szintjét. Balogh Petya egyúttal most egy olyan kezdeményezés mellé áll, amely nem köthető saját cégeihez vagy befektetői portfóliójához.

Bővebben

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben