Hirdetés

Hogyan zárkózhatunk fel a digitális változásokhoz?

A Google a Digitális Workshop programjával ebben az évben is úton van, hogy országszerte felzárkóztassa a digitális képességeinek tekintetében hátrányban lévő kis-és középvállakozásokat . Az ingyenes képzésre idén 35 városban jelentkezhetnek az érdeklődők.

A Google országszerte, partnerekkel közösen szervezi a Digitális Workshop programját, amelynek elsődleges célja, hogy csökkentse a magyar munkaerőpiac szükségletei és a lakosság digitális képességei közötti eltérést.

Az ingyenes képzések, eszközök és a személyes konzultációs lehetőség mind arra hivatott, hogy segítse a résztvevőket a megfelelő tudás megszerzésében, mely nagy lépést jelent majd mind a karrierépítésben, mind a saját üzletük fejlesztésében.

A mai nappal a „Grow with Google” elnevezésű platform is elindul, mely magában foglalja az összes képzési lehetőséget: online és offline előadások, ingyenesen elérhető eszközök, számos, az üzleti fejlődés vertikumára jellemző tartalommal, az önfejlesztéstől az üzleti növekedésig. „Nagy öröm számunkra, hogy már 35 000 kis- és középvállalkozás vett részt az online képzésünkön, vagy vett részt a 100 workshop és a 4000 személyes konzultáció valamelyikén, melyeket országszerte 26 városban szerveztünk” – mondta el Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője.

A 2018-as év elején a Google készített egy hatástanulmányt, a Digital Workshop résztvevői körében, hogy pontos képet kapjon a visszajelzések alapján a képzés hatékonyságáról. A válaszokból többek között kiderül, hogy a képzésből a résztvevők a a weboldalfejlesztés és keresőmotor-optimalizálás témakört, az analitikában hasznosítható eszközök megismerését és az online tartalom létrehozásával kapcsolatos előadásokat tartották a leghasznosabbnak.

A válaszadók háromnegyede sokkal magabiztosabbnak érezte magát digitális képességeik terén a tanfolyam után. A válaszadók 95 százaléka azt a visszajelzést adta, hogy az előadások nagy szerepet játszottak későbbi, exporttal kapcsolatos döntéseikben, 10 százalékuk pedig már megkezdte a határon túli terjeszkedést. A válaszadók 8 százaléka három hónappal a tanfolyam befejezése után új munkahelyeket teremtett.

A kis- és középvállalkozások digitális fejlesztésén túl, a Google karitatív ágának, a Google.org támogatásának köszönhetően szintén tavaly indult a Technológiai Oktatásért Alapítvány KódKlub elnevezésű projektje, amely 150 hátrányos helyzetű, gyermekotthonban élő gyermekkel ismertette meg a programozás alapjait. A projekt 10 város 12 gyermekotthonában 10 héten át volt lehetősége a gyerekeknek, hogy tanuljanak szakavatott tech tanároktól.

Az európai gazdaság és társadalom digitális átalakuláson megy keresztül, mely hatalmas lehetőséget kínál a növekedésre, fejlesztésre és munkahelyek teremtésére.

Ennek az átalakulásnak a következtében folyamatosan változnak azon képességek tárháza is, amellyel a munkakeresőknek, illetve a saját üzletüket bővíteni kívánó vállalkozóknak rendelkeznie kell. Az elkövetkezendő 10-15 évben, a digitalizáció megváltoztatja majd az általános munkakörnyezetet, 21 millió új munkalehetőség nyílik majd meg és a munkahelyek 90 százalékában már valamilyen szintű digitális tudásra lesz szükség.

Mindazonáltal, az Európai Bizottság adatai szerint,

az EU lakosságának 44 százalékának és a munkaerőpiac 37 százalékának nem elégségesek a digitális képességei, annak ellenére, hogy az ICT szaktudással rendelkezők iránti igény egyre nő.

Nagyjából 500 ezer pozíció maradhat jó eséllyel betöltetlen 2020-ig, illetve 10-ből 4 európai vállalat számolhat majd be a pozícióik betöltésének nehézségeiről.

A ’Grow with Google’ kezdeményezés egyének számára biztosítja a digitális írástudás alapjainak elsajátítását és a különböző méretű vállalkozások számára a valós növekedést. Emiatt a Google nemrégiben kitűzte, hogy 2020-ig Európa-szerte 1 millió embernek fog segíteni a munkaerőpiaci elhelyezkedésben, vagy az üzleti céljaik kiaknázásában, mely egyezik a Európai Bizottság digitális készségeket fejlesztő célkitűzéseivel is.

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások