A Facebook évek óta töri a fejét, hogy tudná megtartani a tinik érdeklődését, így a Watch, a Lasso és az IGTV kissé sikertelen szárnypróbálgatásai után úgy tűnik nagyobbat gurít egy újabb, rendkívül egyszerű koncepción alapuló mémmegosztó platformmal.
Több forrás is megerősíti, hogy a Facebook hónapokat töltött a LOL applikáció fejlesztésével, azon belül is a vicces videók és a GIF-szerű klipek speciális betáplálásával. Ezek a cuccok olyan kategóriákba sorolhatóak majd, mint a „For You”, „Animals”, „Fails”, „Pranks” és hasonló komolytalanságok. A LOL jelenleg magánbéta verzióban van, mintegy 100 középiskolás tanulóval tesztelik, akik szülői beleegyezéssel működnek együtt a Facebook munkatársaival.
A Facebook számára valós problémát és bevételkiesést jelent, hogy a fiatalok nem használják a közösségi lehetőségeket az oldalon, és más platformokra fókuszálnak – mint a Musically, a Snapchat vagy a Youtube. Ennek egyik oka a szülők jelenléte. Az igényük viszont viszonylag csekély a kutatások szerint: gyors, instant szórakozást nyújtó multimédiás lehetőségek felfedezése – így a Facebook összegyűjti a rövid, ámde humoros News Feed posztokat, ésegy applikációba pakolja a mémeket.
A LOL-ban két fő csapás lesz elérhető: egyrészt egy hírfolyam a mémek egymással való megosztogatására, illetve az úgynevezett Daililies szekció pedig a Snapchat felfedezőjéhez hasonlóan témák szerint ajánl fel tartalmakat. A posztokra háromféle reakció közül választhatunk: „Funny” (vicces), „Alright” (rendben van), vagy „Not Funny” (nem vicces). Semmi bonyolult. Kérdés, hogy a tinédzsereket nem motiválja-e további ellustulásra és hosszú távon nem jelent-e életminőség romlást. De ez a jövő zenéje.