Hirdetés

Hogyan lehet hatékonyabb a reptéri mizéria?

A légi utasok több információt szeretnének kapni a járatokról, az utasbiztonsági ellenőrzésről és a csomagjukról, illetve több önkiszolgáló reptéri rendszert igényelnek – derül ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legfrissebb, éves közvélemény-kutatásából.

Az adatok szerint az utasok 82 százaléka szeretne több információhoz jutni a járatról, 49 százalékuk a csomagja hollétéről, 46 százalékuk pedig a biztonsági ellenőrzés előtt várható sorban állás idejét szeretné tudni. Az utazás teljes ideje alatti, valós idejű csomagkövetést a válaszadók 56 százaléka nevezte kiemelten fontosnak. A legtöbben, a válaszolók 73 százaléka, a mobiltelefonjukra küldött SMS, vagy más értesítés formájában szeretne információhoz jutni, 10 százalékkal többen, mint két éve – írja beszámolójában az MTI.

Az utasok 65 százaléka hajlandó lenne arra, hogy személyes adatokat osszon meg azért, hogy csökkenjen az utasbiztonsági átvilágítás és határellenőrzés ideje, 45 százalék pedig a biometrikus azonosítást preferálja a hagyományos, útlevél alapú azonosítással szemben.

Emellett a válaszoló utasok többsége a mostaninál több automatizált rendszert szeretne: 84 százalék választja az automata utasfelvételt, 70 százalék preferálja az önkiszolgáló poggyászleadó állomásokat, 39 százalék pedig az elektronikus poggyászszalagot részesíti előnyben. Az útlevél ellenőrzés folyamatát a válaszadók 74 százaléka szeretné automatizálni, ugyanennyien gondolják azt, hogy ez a technológia meggyorsítja a folyamatot, 65 százalék szerint pedig a biztonságot is növeli.

Ugyanakkor a 65 év feletti utasok többsége a hagyományos utasfelvételt és poggyászleadást kedveli és minden korcsoportban a többség – 42 százalék – telefonon, vagy személyesen, de emberrel szeretné a járattörlés, vagy a módosítás miatti problémáit megoldani.

A legnagyobb problémának az utasok az utasbiztonsági ellenőrzést, illetve a határellenőrzést tartják,

57 százaléknak nem tetszik, hogy személyes tárgyaikat, illetve elektronikai eszközeiket ki kell pakolni a kézipoggyászból.

A beszállítással kapcsoltban 64 százalék szerint kellene hatékonyabb sorban állási rendszert bevezetni.

A montreáli székhelyű kereskedelmi szervezet online kérdőívét 145 országból 10,5 ezren töltöttek ki.

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben

Innovatív találmány védi meg az autósokat a vadgázolástól

Hazánkban a hivatalos statisztikáknál jóval több, évente akár 40 ezer vadgázolás történhet. Ezt a számot hivatott csökkenteni a VIONN GO, az első okos vadriasztó, ami a gépjármű alvázára rögzítve a beépített hangszórónak köszönhetően jelzi érkezésünket az állatvilágnak. A fejlesztők egy mégis bekövetkezett vad által okozott baleset esetén a keletkezett kárt öt munkanapon belül megtérítik ügyfeleiknek egymillió forintig.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások