Hogyan készül a kávékapszulából menő napszemüveg?

A Nespresso esetében mindig is kényes kérdés volt az újrahasznosítás, hiszen az aluminium kapszulák tömegesen kerülnek a szemétbe, és ha nem lenne tudatos a vállalat, akkor komoly környezetterhelést is jelenthetne. Szerencsére megint egy szupermenő projekttel hívják fel a figyelmet a szelektív gyűjtés fontosságára!

Amikor a Nespresso megalkotta az első kapszulába zárt, adagolt kávé koncepcióját, az elsődleges szempont az volt, hogy a kiváló ízélmény biztosítása érdekében a kávé a lefőzés pillanatáig a lehető legfrissebb maradjon. Így választották ki az alumíniumot, amely tökéletesen védi a kávét a fénytől, a levegőtől és a nedvességtől, megőrizve az őrlemény frissességét. További előnye pedig, hogy korlátlan alkalommal újrahasznosítható, az újrahasznosított alumíniumból pedig számtalan további termék készülhet.

A Nespresso világszerte újra és újra egyedi ötletekkel rukkol elő, hogy látványos és kreatív módon mutathassa be, hogy az újrahasznosított alumínium milyen sokféleképpen nyerhet új életet. A svájci Victorinox bicska és a Caran d’ Arche toll után a Nespresso idén egy világhírű, részben hazai márkával lép itthon együttműködésre, a Tipton Eyeworks-szel, amely újrahasznosított anyagokból, kézzel készített szemüvegeket gyárt és értékesít. A cég szemüvegeit viseli többek között Sir Elton John, BonoRobbie Williams és Sir Richard Branson is. Az együttműködés során a Tipton az újrahasznosított alumíniumból négy Nespresso kapszula, a Kazaar, a Livanto, a Dharkan és a Roma által inspirált egyedi tervezésű szemüvegkeret-kollekciót készített.

A két cég ezzel a közös projekttel kívánja felhívni a figyelmet az alumínium visszagyűjtésének, és újrahasznosításának fontosságára, felhasználásának sokoldalúságára. Noha a keretek külön kereskedelmi forgalomban nem lesznek elérhetők, több hazai hírességen találkozhatunk majd velük. A Nespresso ugyanakkor vásárlóinak is szeretne kedvezni ezzel az egyedi kollekcióval, így számukra is elérhetővé teszi, limitált mennyiségben.

„Büszkék vagyunk rá, hogy a világon egyedülálló módon mutathatjuk be, milyen sokoldalúan felhasználható az alumínium.

Környezettudatos vállalatként felelősségünk, hogy amellett, hogy felhívjuk a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára, segítsük is ebben a vásárlóinkat.

A Tipton Eyeworks-szel közös együttműködésünk amellett, hogy társadalmilag is fontos ügyet szolgál, a Nespresso stílusosságát, minőségét és kreativitását is jól szimbolizálja” – nyilatkozta Gyovai Györgyi, a Nespresso magyarországi vezetője.

„Nagyon örültem a Nespresso megkeresésének, mert már egy ideje foglalkoztat, hogy valamilyen újrahasznosított fémet kipróbáljak a szemüvegek készítéséhez. Az alumínium erre egy tökéletes anyag, és a kávékapszulák színei egyből beindították a fantáziánkat.” – mesélte Zack Tipton, a Tipton Eyeworks alapítója.

“Hosszú tervezés előzte meg a kollekciót, de büszkék vagyunk a végeredményre, és szívesen dolgoznánk újrahasznosított alumíniummal akár rendszeresen is a jövőben”

A Nespresso márka esszenciáját a kiváló minőségű kávé, a kényelem és a fenntartható működés hármas pillére jelenti. A cég üzleti felhasználóknak szánt kávégépeinek értékesítése Magyarországon 2013-ban indult fejlődésnek. A speciális, az otthoni kávégépeknél megszokottól eltérően, kávépárnákkal működő gépek forgalmazását hazánkban több európai országhoz hasonlóan az irodai kellékek forgalmazására specializálódott Lyreco CE, SE Magyarországi fióktelepe végzi. Az elmúlt években egyre több hazai vállalatnál, irodaházban és vendéglátóegységben találkozhatunk a Nespresso Professional kávéival.

Hogyan lesz vége a divatipar pusztításának?

360 millió tonnával kevesebb kibocsátott széndioxid 2030-ra. Ebben állapodtak meg a divatcégek a 2018 decemberében huszonnegyedik alkalommal megrendezett Felek Konferenciáján (COP) a lengyelországi Katowicében. Az eseményen az ENSZ éghajlat-változási keretegyezményét (UNFCCC) aláíró országok küldöttjei vettek részt, ahol a divatszakma több tucat meghatározó márkája elkötelezte magát, hogy 2050-re nullára redukálja a termelés során keletkező, környezetkárosító anyagok kibocsátását.

Bővebben

Jönnek a csini ügyintéző robotok

A világon elsők között alkalmaznak Ausztráliában mesterséges intelligencia alapú, digitális asszisztenst a lakáskölcsön kérelmekkel kapcsolatos ügyfélszolgálati teendők ellátására – írja a ComputerWorld. A UBank nevű pénzintézetnél “dolgozó” Mia (My Interactive Agent) nevű munkatársat az új-zélandi FaceMe startup céggel közösen fejlesztették ki.

Bővebben

Okosváros ötletekkel pályázhatnak az egyetemisták

Egyetemi csapatok számára írt ki ötletversenyt a Mathias Corvinus Collegium (MCC) a T-Systems Magyarországgal közösen, melynek fődíja: részvétel a 2019-es Smart City World Congress-en, Barcelonában. Az IDC piackutató cég előrejelzései szerint a smart city megoldásokra három éven belül 158 milliárd dollárt költenek világszinten.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások