Hirdetés

Hogyan fejlesszétek a csapatot főnök nélkül?

A hierarchikus modell jól bevált ugyan, de az állandóan változó tényezők miatt sok startupnak meggyűlik vele a baja, ha szervezeti adoptálódásról van szó. A holakrácia szó az Y-generációs csapatokban nem ismeretlen fogalom, mégis sokan óvatosan közelítenek a téma felé – hiszen egészen új világot nyit meg egy startup vagy cég felépítésekor.

De mi az a holacracy?

A szó jelentése az a szituáció, mikor a rész képes önmagában egészként viselkedni és egyszerre részt venni annak az egésznek a működésében, aminek a része. Egy olyan decentralizált modell elnevezése, amelynek lényege, hogy vezetői és alkalmazotti pozíciók helyett a közösség tagjai szerepeket határoznak meg, és így a szervezeten belül alulról,

individuálisan, vagy egymással együttműködve megoldják a felmerülő problémákat – tulajdonképpen döntéshozó bevonása nélkül. Mivel ugye az nincs.

Ebben a nagyon vertikális rendszerben a hierarchia szerepe nem az emberek egymásfölöttisége, vagy döntéshozatali helyzetbe emelése, hanem a szervezetben a különböző funkciók, szerepek egymáshoz való viszonyának megállapításában segít.

Think out of the boss!

A holakrácia fogalmát a magyar startup ökoszisztémával a Lab.Coop ismertette meg. Ez egy 50 fős 3 céget tömörítő cégcsoport, ide tartozik a Greenfox Academy is. A témáról Benkó Ádámot kérdeztük a cég képviseletében, aki korábban a Prezinél volt szoftverfejlesztő majd agilis coach – és az ottani nehézségek vezették a holacracy iránti lelkesedéséhez, ahogyan az nyíltan, másként nyúl a hatalom témájához, tiszteletben tartja az egyén felnőttségét az együttműködésben, több teret ad a felelősségvállalásnak.

Benkó Ádám igazi kíséreletző szervezetfejlesztő, aki nem csak beszél róla, hanem csinálja is.

“Az elmúlt 3 évben holacracy módszertannal építettem önszerveződő cégeket, és a tapasztalatomat tudom ezzel kapcsolatban megosztani szakértőként. Hogy a csapatot kicsi lépésekben, kísérletezve, együtt tudják fejleszteni a startupok. Hogy mindenki meg tudja oldani a neki fájó dolgokat hétről hétre, ne a főnöknek kelljen megoldania mindenki fájdalmát.”

Ha kíváncsi vagy bővebben erre a szervezeti működésre, és arra, hogy milyen új szelek fújnak még a holakrácia zászlaja alatt, akkor tarts velünk a Startup Safaryn beszélgetésünkön! Benkó Ádámon kívül velünk lesz a Margaret Island zenekar és Holczmann Anita is a Business Consultant képviseletében!

Regisztrálj ITT!

Gyere és csapj le ECONOMY típusú Startup Safary jegyedre

INGYEN

az * S.MagazinInvitesYou * kód használatával.

 

Van élet a KATA után?

Augusztus 31-gyel megszűnik az eddigi kata, a korábbinál csak egy jóval szűkebb kör választhatja az új katát. A következő hetekben ezért közel 400 ezer vállalkozónak kell eligazodni a lehetőségek között és megtalálni a számára megfelelő adózási formát. A K&H és a Vállalkozás Okosan szakértői mutatják, mik a következő lépések.

Bővebben

Egyre több vásárló fordul a hazai webshopok irányába

Az árfolyamváltozás miatt már egyre kevesebb esetben éri meg euróban vagy dollárban külföldről rendelni, így még több vásárló fordul a hazai internetes áruházak irányába. A hazai webshopokon erősödő igény jelentkezik az önfenntartó életmóddal kapcsolatos árucikkek iránt. Emellett most jött el az ideális pillanat a külpiacok felé való nyitásra is a hazai e-kereskedelemben – véli Surányi Ferenc webshop-szakértő, az M. I. Solution Kft. ügyvezetője.

Bővebben

Magyarországot is beválasztotta neves innovációs programjába az MIT

A világ legjobb egyetemével dolgoznak együtt a magyar innovációs ökoszisztéma szereplői a következő két évben. A bostoni MIT vállalkozói akcelerációs program célja, hogy együttműködésre sarkallja a nemzetközi résztvevőket, akik aztán hatékonyabban segíthetik saját régiójuk fejlesztését. Magyarországnak ezzel lehetősége nyílik arra, hogy a világ innovációs élvonalába kerüljön. 

Bővebben

Várhatóan négyszeresére nő az arcfelismerés piaca – magyarok is kiveszik a részüket

Korábban sokan idegenkedtek a digitális arcfelismerő rendszerektől, de ma már egyre többen ezzel a megoldással oldják fel az okostelefonjukat, a következő évtizedben pedig várhatóan négyszeresére nő az arcfelismerés jelenleg 4 milliárd dolláros piaca. A rendezvényszervezéstől a vendéglátáson át a biztonságtechnikáig számos iparág húzhat hasznot a technológiából, és ebből magyar szakemberek is kivehetik a részüket.

Bővebben

Újabb külföldi irodát nyitott a Green Fox Academy Pozsonyban

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második külföldi központját, Pozsonyban. A Magyarországról indult bootcamp látványos eredményeket ér el: Csehországban és Szlovákiában is piacvezető az állásgaranciás rövid ciklusú IT képzések terén, a felvett és a munkaerőpiacon elhelyezett hallgatók száma alapján. A cég eközben elindította eddigi legnagyobb létszámú, nemzetközi képzését és erősíti regionális szintű vállalati partnerségeit.

Bővebben

Megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon

Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk – derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet pedig kedvező kamatozású lízingkonstrukciót nyújt a magyar cégeknek

Bővebben

Utazási élményekre irányuló hackathonra regisztrálhatnak az érdeklődők

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és az Európában egyik legnagyobbnak számító designer és kutató csapata arra törekszik, hogy az utazás zökkenőmentes legyen, még a világszerte számos repülőtéren tapasztalható bizonytalanság és utazási káosz idején is.

Bővebben

Tíz magyar női startup egy európai programban

10 női vállalkozó egy 5 hónapos pre-inkubációs programon vesz részt, amelyben az agrár-élelmiszeripari ágazat sajátos kihívásaira való megoldások létrehozásához kapnak segítséget. Ez a program a női vállalkozókat támogatja vállalkozásuk fejlődésének korai szakaszában, általában még a cég megalapítása előtti szakaszban.

Bővebben

A fenntarthatóság többet jelent a zöld megoldásoknál

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését jelenti, míg a társadalmi kérdések háttérben maradnak. Az inkubátor ezért a most induló jelentkezési időszakában a környezetvédelmi megoldásokat hozó csapatok mellett a nemi esélyegyenlőséget és a női egyenjogúságot segítő startupokra is kiemelt figyelmet fordít.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások