Hirdetés

Hiánypótló kezdeményezésként segíti a hazai ökoszisztémát a Startup Hungary

Tudásbázis, érdekképviselet, közösség és tájékozódási pont lesz a hazai startup szektor számára a Startup Hungary, melyet a magyarországi ökoszisztéma ismert és nemzetközi szinten bizonyított szereplői alapítottak. Most először fogalmazta meg a közös szándékot egyszerre 12 startup alapító valamint a Google Magyarország, az IVSZ és a Design Terminal. A szervezet legfőbb célja, hogy több és jobb, nagyhatású  startup jöjjön létre és működjön Magyarországon.

Hirdetés

Tizenkét ismert magyar startup alapítója a Google, az IVSZ és a Design Terminal támogatásával hívta életre a Startup Hungary-t annak érdekében, hogy több nemzetközileg is sikeres startup jöjjön létre, működjön és növekedjen Magyarországon. A kezdeményezés hiánypótló: most először fordul elő, hogy olyan alapítók hoznak létre startupok számára érdekképviseleti szervezetet, akik a szektorban szerzett jelentős tapasztalatukkal és a rendelkezésükre álló erőforrásokkal hitelesen tudják képviselni a hosszú távú célt, vagyis az ökoszisztéma fejlesztését. A Startup Hungary-t szorgalmazó tagok abból indultak ki, hogy más ökoszisztémákban is a hasonló, startup alapítók által indított kezdeményezések bírnak a legnagyobb hatással.

Árvai Péter (Prezi), Balogh Péter (ex-NNG, Baconsult), Fehér Gyula (ex-Ustream, Oktogon Ventures), Györkő Zoltán (ex-Balabit), Halácsy Péter (Prezi, BP School), Horváth Dorka (BookrKids), Lakatos Dávid (Formlabs), Orosz Bálint (ex-Distinction, Craft Docs), Ozsvald Eszter (Yoganotch), Pistyur Veronika (Bridge Budapest, Oktogon Ventures), Prekopcsák Zoltán (ex-Radoop, Prezi), Vinnai Balázs (ex-IND, Codecool, W.UP) már bebizonyították, hogy lehet itthonról is a világpiacon sikeres tech cégeket létrehozni, és személyes tapasztalatokkal, szakmai tudással járulnak hozzá a Startup Hungary céljainak megvalósításához. Ezt egészíti ki a startupok iránt szintén elkötelezett alapító partnerek szaktudása és támogatása.

“San Franciscoban még az Uber sofőrrel is startupokról lehet beszélni.”

“Amikor ott éltem, akkor hetente belefutottam egy új emberbe, aki valamiben tudott segíteni, vagy épp inspirált vagy csak hasonló élményeinket tudtuk megosztani egymással. Azóta ez a közeg már Magyarországon is megtalálható, mert elég sokan vagyunk, akik megtapasztaltuk milyen az: kemény munkával olyat terméken dolgozni, ami sok millió ember életére tud hatással lenni. Én most azért álltam bele a Startup Hungary építésébe, hogy a közösségünk még inkább segítse az új startuppereket és a teljes ökoszisztémát” – mondta el Halácsy Péter, a Prezi és Budapest School társalapítója és Startup Hungary kuratóriumi elnöke.

Az alapító partnereket szintén egy közös cél vezette az új szervezet támogatásában. Az IVSZ mint a digitális gazdaság hazai szakmai szövetsége a megalakulása óta törekszik rá, hogy támogassa egy minél szélesebb, nem csak Magyarországon sikeres vállalkozói réteg kialakulását, s ezt a felgyülemlett tudást és képességet a Startup Hungary rendelkezésére fogja bocsátani. A Design Terminal szintén évek óta azon dolgozik, hogy valódi értékteremtés induljon el a startup ökoszisztémában, s ennek érdekében ma már 12 országban szervez inkubációs programokat, valamint 2014 óta ezernél is több startuppal és számos iparág vezető nagyvállalatával dolgozott együtt. Az innovációs ügynökség számára tehát egyértelmű volt, hogy alapító partnerként csatlakoznak a szervezethez. Az alapító partnerek sorát a Google Magyarország zárja, amelynek a 2016 óta működtetett Digital Workshop képzésein eddig 70 ezer fő vett részt. A Startup Hungary támogatásával a Google hazai vezetése ezt a hozzájárulást kívánja új szintre emelni.

A Startup Hungary alapítványként működik, amelynek kuratóriuma az alapítókból és az alapító partnerek képviselőiből áll. Az alapítók a szervezet fő tevékenységeként a közösségépítést, a szemléletformálást és az érdekképviseletet határozták meg. Havi rendszerességgel jelentkező programokkal várják majd a startup közösség tagjait, hogy szakmai eseményeken találkozhassanak, kapcsolatot teremtsenek és tapasztalatot cserélhessenek egymással. A kezdeményezés megálmodói fontosnak tartják, hogy segítsék a tájékozódást, a legjobb nemzetközi módszerek és globális cégépítéshez szükséges készségek elterjedését, ezzel segítve olyan startupok létrejöttét, melyek képesek Magyarországon tartani a tehetséges hazai fiatalokat. Az alapítók ezzel összeillő törekvése, hogy a hazai vállalkozók nem csak a hagyományos részvényesi szemszögből megfogalmazott sikert célozzák meg, hanem a szélesebb társadalmi, etikai nézőpontból való értékteremtést is. A szervezet harmadik fontos tevékenységi területe a fentieket alátámasztó szakpolitikai érdekképviselet lesz, azaz javaslatok megfogalmazása a nagy növekedési potenciállal rendelkező vállalkozásokat hátráltató szabályozási akadályok lebontásáért és az őket segítő ösztönzők kialakításáért.

Mindhárom célt szolgálni fogja egy minden évben azonos módszertannal, a hazai ökoszisztéma szereplőinek bevonásával elkészített éves jelentés a szektor helyzetéről. Ennek célja nem csupán az adott év startupjainak felkutatása lesz, hanem következtetések és ajánlások megfogalmazása is azzal kapcsolatban, hogyan fejlődik s fejlődhetne itthon az iparág. A jelentés a nemzetközi piac számára is jobban láthatóvá és vonzóbbá kívánja majd tenni a hazai startupokat.

 

Hirdetés

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben
Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben