Hirdetés

Havi előfizetéssel jön a startup a hirdetésmentes hírolvasásért

Egy osztrák startup most új üzleti modellt kínál az európai lapkiadóknak a hírkezelés megoldásra: egy személyre szabott hírgyűjtőrendszert, ami nagyon hasonlít a zenében már kitaposott ösvényen járó Spotify modelljére.

Nincs olyan lapkiadó a világban, ahol a menedzsment-értekezleteken ne vetődne fel időről időre, hogyan hozhatna több bevételt a digitális hírszolgáltatás – írja a Kreatív. Az európai kiadók forgalmának ugyanis mindössze hét százaléka származik a digitális üzletágból. Az ok mindenhol ugyanaz: az olvasók az interneten nem hajlandók fizetni a cikkekért, egyre jobban függnek a Facebooktól és a Google-től, a hirdetési bevételek egyre nagyobb hányada a két óriáshoz folyik be.

Egy linzi startup most a nyomtatott és netes sajtó hírgyűjtő oldalának ötletével állt elő. Ebben eddig semmi új nincs, ilyen a Google News is. Ám a Newsadoo előbbivel ellentétben a kiadóvállalatok összefogását és aktív tagságát kérné, valamint elődeivel ellentétben nem a cikkek után kérne pénzt az olvasóktól, hanem havi előfizetéses rendszerként működne.

A hirdetésmentességért fizetni kell

„Nem hiszünk abban, hogy a kiadók önállóan képesek olyan fejlesztéssel előállni, ami versenyképes a jelenlegi netes piaci környezetben” – magyarázta az applikáció bemutatásakor a Newsadoo ügyvezetője, David Böhm, aki egyébként az osztrák „Die Macher” nyomtatott újság főszerkesztője is. Arról is meg van győződve, hogy az olvasók fizetnének az online hírszolgáltatásért is, ha az valóban egy személyre szabott szolgáltatás volna.

A Newsadoo egyfajta, a hírek számára fejlesztett Spotify-ként működik.

Az ötlet alapja, hogy az olvasók már nem egyetlen forrásból tájékozódnak, nem egy híroldalt olvasnak, vagy egyetlen napilapot vásárolnak, ezért is van nagy sikere a Facebooknak.

A platformon megjelenik az összes ahhoz csatlakozó nyomtatott és digitális lap, az olvasó pedig a mesterséges intelligencia segítségével a számára releváns újságcikkekkel találkozik.

A felhasználók maguk választják ki az érdeklődési területeket (sport, belpolitika, külpolitika, hely hírek, életmód, bulvár, tudomány-technika) és az újságokat is, a mesterséges intelligencia pedig ennek megfelelően állítja össze a hírfalat. Az algoritmus az azonos, vagy nagyon hasonló tartalmat is felismeri, összefűzi, hogy a hírfalat ne árassza el ugyanaz a téma, hanem a felhasználó tényleg a preferenciái szerint tájékozódjon. A hírgyűjtő szájt szinkronban marad a különböző eszközökön, így ha elkezdünk egy cikket olvasni desktopon, akkor azt folytathatjuk ebéd közben az okostelefonon vagy tableten.

Óvatosak az osztrák kiadók

A Newsadoo béta verziója júniustól érhető el, egyelőre ingyenes, és csak német és osztrák nyelvű lapok vannak a kínálatban. Ősszel viszont elindulna a fizetős szolgáltatás is, a havi 5-10 eurós előfizetés reklámmentességet és más prémiumfunkciókat biztosít.

Egyelőre nehéz megmondani, hogy a Newsadoo sikeres lesz-e vagy sem.

Az osztrák és német kiadók egyelőre nagyon óvatosak, hiszen az elmúlt években rengeteg hasonló ötlettel keresték  már meg őket.

Böhm szerint a vállalatoknak nincs veszítenivalójuk, hiszen most forgalomterelésre használhatják (egyelőre jogi problémák miatt a kattintás a lap oldalára visz), később pedig a cikkek elolvasása után részesülnének a bevételből. A startup középtávú üzleti tervei szerint a platform üzemeltetését átadnák a kiadóknak.

Forrás: Kreatív

Tizedik alkalommal rendezik meg Közép-Európa egyik legnagyobb szoftverfejlesztői eseményét, a Craft Konferenciát

A jublieumi Craft Konferencián a startupszcéna is megtalálhatja az érdekes témákat: például hogy hogyan lehet mesterséges intelligencia eszközökkel vagy digitális csapattagokkal növelni a produktivitást, hogy tényleg a jövő sikerszakmája lesz-e az AI Engineer, és hogy miért „ült le” kicsit az IT-piaci az utóbbi hónapokban.

Bővebben

Jelentős befektetést kapott a világ egyik legnépszerűbb fordítóprogramja, a DeepL

A 300 millió dolláros befektetést a német startup arra használhatja fel, hogy felvegye a kesztyűt az erősödő versenyben a mesterséges intelligenciát használó fordítói piacon.

Bővebben

Somogyi Zsolt: A Parkl DNS-ét átjárja a nemzetköziség, a Lead Ventures-től kapott befektetést is ennek szellemében használjuk fel

Az okos parkolással és elektromos töltőüzemeltetéssel foglalkozó Parkl jelentős befektetést kapott a Lead Ventures-től működésének felskálázására. De mit jelent ez pontosan, milyen régióban kíván terjeszkedni a startup? Hogyan kerültek kapcsolatba a Lead Ventures-szel, és mivel győzték meg őket? Somogyi Zsoltot, a Parkl ügyvezető igazgatóját kérdeztük a PropTech Hungary Konferencián.

Bővebben

Új lehetőségek nyílnak meg a hazai fintech cégek előtt a közel-keleti és észak-afrikai régióban

A Magyar Fintech Szövetség és a MENA Fintech Szövetség együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, melynek célja a magyar és uniós fintech ökoszisztéma összekötése a közel-keleti és az észak-afrikai régiós ökoszisztémával.

Bővebben

Hogyan csinálj a startupodból scaleup-ot?

Grandiózus kutatást végzett a Startup Genome, amelyben kontinenseken átívelően vizsgálta meg a scaleup-pá váló startupok sikerének okait. A Scaleup Report szerint a kulcs: tedd equity-vel érdekeltté a jó tanácsadót, hogy felvirágoztassa a startupodat, legyél beágyazott a globális ökoszisztémába, és kínálj részvényopciókat a munkavállalóidnak!

Bővebben

Oszkó-Jakab Natália: Hasonló önérzete van annak, aki a Startup Safarin és aki a Művészetek Völgyében lép fel

Akit már visszaigazolt a piac és a média, rendelkezik egy egészséges egóval, ami miatt nehezebben alkalmazkodik a kérésekhez – mondja Oszkó-Jakab Natália, akinek  a Startup Safari és a Művészetek Völgye szervezésében is első kézből vannak tapasztalatai. Mi a közös metszete a két eltérő brandnek? Van-e kommunikáció a startup és a művészeti világ között? Minek tekinthető

Bővebben

Harsányi Dániel: Web- és szoftverfejlesztőként rengeteg inspirációt tudok nyerni a mesterséges intelligenciától

A BLACKDEVS ügyvezető igazgatója szerint az AI nemcsak a kreatív iparágakban dolgozókra van hatással: a ChatGPT-vel beszélgetni az egész társadalom tudni fog. Ahhoz viszont, hogy ez felelősségteljes használathoz vezessen, jól átgondolt korlátozó- és szabályozórendszerekre van szükség. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Mennyire tartják hasznosnak a vezetői képzéseket a magyar cégvezetők?

A STRT összesen 142 cégvezetőt kérdezett meg arról, hogy az őket a vezetői kihívásokra felkészítő tanfolyamokra miért járnak, mik a legfontosabb szempontok egy-egy képzés kiválasztásánál, és mennyit fizetnek értük évente. A kutatás nem volt reprezentatív, így a magyar cégvezetőkre nézve általános következtetéseket nem lehet levonni.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások