Hátrányos helyzetű emberek felzárkóztatásán dolgoznak társadalmi innovációval

Társadalmi innováció az, ha megfogalmazódik és elindul a megvalósítás valamilyen pozitív társadalmi cél érdekében. A „Társadalmi Innováció” World café program célja, hogy hazai, hátrányos helyzetű célcsoportok foglalkoztatásához további innovatív módszereket, innovációkat fogalmazzon meg.

A társadalmi innováció hatásának a mérése kiemelten fontos, mert ennek segítségével bizonyíthatóan látható és nyomon követhető az elért változás, mondta a „Társadalmi Innováció” World café rendezvényen Dr. Gorgi Krlev, a heidelbergi egyetem Max-Weber intézetének társadalmi vállalkozás kutatója. A hatás mérése a szervezet számára rendkívül fontos a teljesítmény megítéléséhez, valamint a megfelelő stratégia kialakításához, hiszen a mérés hozzásegít a célcsoportok minél tökéletesebb megismeréséhez is.

Az Interreg Social(i)Makers projektje keretében a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, valamint az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. által megrendezett „Társadalmi Innováció” World café rendezvény középpontjában a társadalmi innováció és a foglalkoztatás állt. A rendezvényen az állami szerepvállalók mellett társadalmi vállalkozások, szakértő civil szervezetek, valamint hazai és nemzetközi nagyvállalatok képviselői vettek részt.

A „Társadalmi Innováció” World café program célja, hogy hazai, hátrányos helyzetű célcsoportok foglalkoztatásához további innovatív módszereket, innovációkat fogalmazzon meg. A résztvevők olyan célcsoportok esetében vizsgálták meg a problémákat és keresték a megoldási lehetőségeket, mint a közfoglalkoztatottak, a fogyatékkal élők, a pszichiátriai betegséggel küzdők, a szenvedélybetegek, a hajléktalanok, a büntetés-végrehajtás rendszeréből kikerülők, a romák, a hátrányos helyzetű nők, az 50 év feletti és 25 év alatti munkavállalók és az alacsony iskolai végzettségűek.

Társadalmi innovációról abban az esetben beszélhetünk, ha megfogalmazódik és elindul a megvalósítás valamilyen pozitív társadalmi cél érdekében, mondta a rendezvényen Majoros Zsuzsanna, az IFKA társadalmi szakértője, a nap házigazdája. „A „Társadalmi Innováció” World café keretében megkezdődött a szektorok közötti párbeszéd és ez komoly segítség a kitűzött célok megvalósításához. Örvendetes, hogy mintegy 70, ennyire széles körből érkező résztvevő elbeszélgetett egymással és amennyiben ezekből a beszélgetésekből új foglalkoztatási modellek születnek, vagy az egyes szektorokban már sikeresen működő jógyakorlatokat át tudja venni egy másik szektor, az még inkább igazolná a projekt fontosságát, létjogosultságát és sikerét”, fogalmazott Majoros Zsuzsanna.

Nagyvállalati oldalról elhangzott, hogy minden szereplő számára hasznos lenne, ha az erre a célra fordított összeg leírható lenne a rehabilitációs hozzájárulásból, vagy például az alap befizetéseinek terhére lehetne az infokommunikációs és fizikai akadálymentesítést fedezni.

Németné Horváth Beáta, a szabadszállási Strázsa Tanya Közhasznú Szociális Szövetkezet igazgató elnöke elmondta, nagy segítség, hogy hasonló szervezetekkel találkozhatnak, és együtt keresik a válaszokat a felmerült szakmai kérdésekre, megoldandó problémákra. A „Társadalmi Innováció” World café-n adtak és kaptak is jótanácsokat, megoldási stratégiákat, amelyeket örömmel átvesznek, tette hozzá. Németné Horváth Beáta kiemelten fontosnak tartja az együtt gondolkodást, továbbá azt, hogy a megfogalmazott problémákat a szakpolitikai illetékesek is meghallgassák. Reményeik szerint ez a mostani, ez idáig egyedülállóan összetett résztvevői körrel megtartott esemény ebben is a segítségükre lesz, hiszen a tanácsok mellett a háttértámogatást is elengedhetetlennek tartják a sikeres és hatékony működéshez.

A jelenlegi EU-s finanszírozási ciklusban az IFKA az Unió INTERREG programjainak keretében összesen öt nemzetközi projektet valósít meg. Ezek együttes célja a társadalmi vállalkozások, megerősítése, a fenntarthatóság növelése, valamint pénzügyi szereplők és eszközök bevonásával a nemzetközi piacokra való kilépés támogatása – mindezzel támogatva a társadalmi vállalkozások növekedését, elősegítve a gazdasági kapcsolatok kiépítését az üzleti és állami szektorral.

Az IFKA kiemelt projektje a PiacTárs, amelynek célja a társadalmi vállalkozások ösztönzése a fenntartható és versenyképes szociális gazdaság érdekében. Ebben a projektben is központi szerepet kap a társadalmi innováció. Szintén nagyon fontos eleme a társadalmi vállalkozások működési környezetének fejlesztésére hivatott és hamarosan lezáruló SENSES projekt, amely a régióan az IFKA vezetésével zajlik. A SENSES fókuszában a Duna-régió szociális vállalkozás stratégiájának kidolgozása áll. A stratégiát a június 6-án a SENSES budapesti záró konferenciáján mutatják be.

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások