Hirdetés

Hatalmas szakadékot tölt be a munkaerő-piaci edukáció területén a magyar startup

A munkaerőpiac megreformálását tűzte ki célul az a magyar startup, amely a munkavállalói értékeket, igényeket és foglalkoztathatósági alkalmasságot vizsgálva támogatja a gyors és hatékony toborzás-kiválasztási folyamatokat. A piaci egyensúly érdekében nem csupán a HR-esek csodafegyvereként kerül piaci bevezetésre, hanem a munkavállalói oldal egyedülálló oktatási egységei révén egy hatalmas szakadékot is betölt a munkaerő-piaci edukáció területén az eredményes integráció érdekében.

„A MELÓ-DIÁK Mentorprogram kétéves tesztidőszaka alatt, több mint 20.000 diák munkakeresését segítette a kompetencia-alapú önismereti rendszer. Az ezt követő években már a módszertan korosztály-független, teljes munkaerő-piaci spektrumra optimalizált megvalósításán dolgozott a szakmai stáb, hisz ahogy a 2020-as koronavírus-járvány okozta válság is igazolta: rugalmas készségkészletre, gyakorlati alkalmazhatóságra, de mindenekelőtt önismereti és önfejlesztési készségekre van szükség” – mondta el Marosi László, a SkillX Technologies Zrt. hr-tech startup társalapító-vezérigazgatója, a MELÓ-DIÁK Hálózat egykori alapítója. A SkillX objektív mérőeszközökkel támogatja az álláskeresők reális önismeretének kialakítását teljes kompetencia-készletük feltérképezésével, a munkaadók számára pedig – a költséghatékony és eredményes toborzási folyamat és a flexibilis onboarding támogatására, valamint az optimális vállalati karrierutak kialakítására – másodperceken belül átszűri a teljes adatbázist, a kompetencia-elvárásoknak leginkább megfelelő jelölteket állítva sorrendbe.

Az elmúlt évtizedek állandó és általános munkaerő-piaci trendjévé vált a munkaerőhiány, az egyenlőtlen és szakszerűtlen, a strukturálisan nem megfelelő erőforrás, a munkavállalói önismeret hiánya és a fluktuáció.

„Villámként csapott le a COVID-19 miatti globális válság. A munkaerőpiac szétesett, több százezer munkavállaló vált munkanélkülivé. Egyre inkább tapasztaljuk, hogy alakul és nem alakítjuk a karrierünket. Még ma is jellemző a papíralapú alkalmasság és a technológia hiánya, de változott a világ: a megtartás lett az új toborzás” – fogalmazott a vezérigazgató, kiemelve, hogy a SkillX a keresleti és kínálati igényeket párhuzamosan elemzi, miközben a karrierorientációt folyamatos szakmai mentoráció is kíséri.

Nagy Gábor, a SkillX társalapító-technológiai vezetője szerint a co-mentoráció sikerének a legjobb példája közös munkájuk Marosi Lászlóval: tudás és látásmód megosztása az eredményorientált gyakorlati megvalósítás érdekében. „Megtanultuk ötvözni a szilárd szakértelmet, kutatást és tapasztalatot az innovációt jelentő technológiákkal, majd a való élet problémáira fókuszálva fordítottuk le a megoldást a munkaerőpiac szereplőinek a saját nyelvére. Így született meg a SkillX. A tegnap problémái helyett, mi sokkal inkább a holnapiak megoldására fektetjük a hangsúlyt, miközben keresleti és kínálati oldalon is rezonálni szeretnénk a ma kihívásaival. Nem hiába lett a mottónk: SkillX. A munkaerőpiac lelke.”

Az oldal mind a munkáltatók, mind pedig a munkát keresők számára elérhető.

Egész Európát el akarja látni AI harci drónokkal a német Helsing

A pár hónapja pivotált startup megnyitotta az első olyan gyárát, ahol tömegesen tudja gyártani a saját fejlesztésű harci drónjait – most éppen Ukrajnának. A Helsing víziója, hogy Európa-szerte hozzon létre még ilyen gyárakat, ahol akár tízezrével gurulhatnak le a gyártószalagról a drónok.

Bővebben

Csúnyán megbukna az AI, ha valódi betegeket kéne diagnosztizálnia

Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, hogy a vezető LLM-modellek képesek-e szimulált orvos-beteg beszélgetésekben kideríteni minden szükséges információt a páciens állapotáról, és felállítani a helyes diagnózist.

Bővebben

Közös edukációs kampányba fog Balogh Petya és a Lightyear

A kampány keretében a két szereplő plakátokon, videókban és webinárokon igyekszik majd emelni a magyar pénzügyi és befektetői tudatosság szintjét. Balogh Petya egyúttal most egy olyan kezdeményezés mellé áll, amely nem köthető saját cégeihez vagy befektetői portfóliójához.

Bővebben

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben