Hirdetés

Három év alatt csaknem megduplázta előfizetői számát a Netflix

A múlt év végére átlépte a 200 milliót a Netflix előfizetők száma, csak tavaly 37 millió új ügyfélre tett szert a streaming szolgáltató. A bevétel és a nyereség is jelentősen megnőtt, 2020-at már közel 25 milliárd dolláros forgalommal zárták.

Hirdetés

Három év alatt majdnem megduplázta előfizetői számát a Netflix, míg 2018 elején 111 millió ügyfelük volt, addig a múlt év végére számuk elérte a 204 milliót. Csak az utolsó három hónapban 8,5 millióan csatlakoztak a streaming szolgáltatást használók táborához. A teljes évben elért 37 milliós plusz pedig azt jelentette, hogy a 2019-eshez képest 31 százalékkal nőtt az új előfizetők száma.

A felhasználók számának emelkedésével természetesen nőtt a bevétel is, tavaly 24,99 milliárd dolláros forgalmat értek el, ami éves összevetésben 24 százalékos bővülést jelent. Az üzemi eredményük pedig 76 százalékkal, 4,6 milliárd dollárra emelkedett. A nyereség is jelentős mértékben, majdnem felével nőtt és meghaladta a 2,7 milliárd dollárt.

A befektetőknek szánt közleményükben is utaltak arra, hogy a tavalyi igen magas növekedésben meghatározó szerepet játszott a koronavírus-járvány hatása. Az idei első negyedévben például csak hatmillió új előfizetővel számolnak, míg 2020 első három hónapjában közel 16 millióan csatlakoztak a Netflix táborához.

A streaming szolgáltató közléséből az is kiderült, hogy a múlt évben az előfizetők több mint 80 százaléka az Észak-Amerikán kívüli területeken élt. A legnépszerűbb tartalmakról is megosztottak néhány információt, így kiderült, hogy A Korona című sorozat idén bemutatott negyedik évadát az első négy hétben több háztartásban nézték meg, mint bármelyik előző évadot és ennek köszönhetően a széria már több mint százmillió háztartásba jutott el.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben