Hirdetés

Hamarosan megjelenhetnek az akkumulátoros kamionok

Környezetbarát üzemanyagcellás és akkumulátoros kamionok fejlesztésén dolgozik az az amerikai startup cég, amely az Iveco anyavállalata, a CNH befektetésével most az európai piacokra is eljuthatnak az elektromos tehergépjárművek. Érkezik a Nikola! 

A Nikola Motor arizonai startup nulla károsanyag-kibocsátású, hidrogénnel működő, valamint akkumulátoros kamionokat fejleszt. Az amerikai cég célja, hogy a forgalomban lévő nyerges vontatók nagy része a környezetbarát furgonjaik flottájából kerüljön ki, a fejlesztésekhez pedig egy milliárd dollárra van szükségük. A CNH Industrial befektetése ennek az összegnek az egynegyedét fedezi, így a Nikola közelebb kerülhetett céljai megvalósításához.

250 millió dolláros befektetés

A CNH a nehéz tehergépjárművek európai gyártójaként, többek között az Iveco brand tulajdonosaként ezennel 250 millió dollárt fektet be a Nikola D sorozatba. Az arizonai cég 2022-re tervezi az első üzemanyagcellás kamionok szállítását, és a töltőállomások telepítését.

A megállapodás részeként az Iveco és az FPT tehergépkocsigyártók üzemei is segítik a Nikola munkáját, amely már több vállalatóriással is dolgozik a szektorban – így például a Bosch és a Meritor is együttműködik a vállalattal, míg a norvég NEL Hydrogen a töltőállomások fejlesztésében segíti a vállal.

Környezetbarát és hatékony

A Nikola célja, hogy olyan kamionokat kínáljon az ügyfeleknek, melyek a hagyományos dízeljárművek környezetbarát megfelelői lehetnek – hatótávolságuk akár az 500 mérföldet, azaz a 800 kilométert is elérheti, töltési idejük pedig megfelel egy dízelüzemű kamion megtankolási idejének.

Bővebben: AutoPro

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben