Hirdetés

Ha szerencsénk van, Teslával jön értünk a taxi

Három éves a magyar Bolt – korábbi nevén Taxify. Ennek örömére hírül adták, hogy már Tesla is az utasok rendelkezésére áll a fővárosban, lehetőségvan gyereküléssel kocsit rendelni, hamarosan pedig kisállatot is vihetnek magukkal az utasok!

Három évvel ezelőtt, 2016. augusztus 19. reggelén használta egy budapesti utas elsőként Magyarországon a Taxify alkalmazást. A 2016-ban 20 autóval indult Bolt flottája mostanra 900 gépkocsira bővült, és Budapest mellett Debrecenben is elérhető, így mára a piac egyik meghatározó szereplőjévé vált. A Bolt autók az elmúlt három évben több mint 4 millió utazást bonyolítottak le. Közülük a cég magyarországi történetében eddig a leghosszabb utat Budapest és Zágráb között tette meg egy utas.

A Bolt utasai nagyrészt az applikáción keresztül szervezik utazásukat, ahol értékelhetik is az utazás minőségét. A visszajelzések alapján pedig folyamatosan fejlesztik és bővítik a Boltnál a szolgáltatásokat. Így például az utasok kérésére vezették be, hogy gyereküléssel is rendelhetők legyenek gépkocsik, ami gyorsan népszerűvé vált a kisgyerekes családok körében. A Bolt Business egyedi szolgáltatásaival a vállalati ügyfelek számára könnyítették meg az utazásokat és azok elszámolását.

A következő lépés az utasbarát szolgáltatások fejlesztésében, hogy nemsokára elérhető lesz a kisállatbarát kategória: legyen szó közös kirándulásról, állatorvosi vizitről vagy (állat)baráti látogatásról, a kisállat tulajdonosok hamarosan már Bolt autóban vihetik magukkal kedvenceiket.

Egy évvel ezelőtt nagy feltűnést keltett Budapest utcáin, hogy megjelent az első Tesla márkájú Bolt autó. Most, a harmadik születésnap alkalmából forgalomba állt a második Tesla gépkocsi is a Bolt kötelékében az elektromos autók kedvelőinek, a környezetbarát közlekedés iránt elkötelezettek nagy örömére.

A Bolt jelenleg Európa vezető utasszállítója, nemzetközi szinten több mint 30 ország több mint 100 városában van jelen.

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben

Csillag Péter: Nem új jogszabályokra van szükség az európai ökoszisztéma jobb működéséhez, hanem a meglévő korlátozások lebontására

A HunBAN elnöke szerint ha az amerikai vámpolitika azt eredményezi, hogy Európa végre összekapja magát, és egységesebb piacot hoz létre, ez még jól is jöhet számunkra. Ehhez viszont az uniós döntéshozóknak hagyniuk kéne a piacot érvényesülni, és jól kihasználni a technológa adta lehetőségeket. Erről is beszélgettünk Csillag Péterrel.

Bővebben