Hirdetés

Ha már itt vagyok, érdemes megnézni! – Múzeum körkép közösségi alapon

Sokszor kritizálják a generációnkat, hogy már nem megélni akarjuk az élményeinket, hanem kiposztolni, megosztani, villogni vele. Amivel vitatkozhatunk, de ha egészen objektíven nézzük – így van. Ha valahol járunk már mi is korábban megosztott élményekből tájékozódunk, szeretünk a közösség hangjára hallgatni. Célzottan megtalálni ezen hangok alapján a legcsúcsabb élményeket ma már a a social listening is segít. Az internet nyilván mindenről véleményt mond: a SentiOne most a világhírű európai múzeumok krémjét vette górcső alá.

Hirdetés

Ha útra kelünk, akkor mesélünk, ajánlunk, becsekkolunk és virtuálisan magunkkal viszünk bárkit, aki velünk szeretne tartani. Nem véletlen, hogy csak az elmúlt 12 hónapban (szóval 2017. augusztusáig visszamenően) összesen több mint 8,1 milliószor használtuk világszerte hashtagként a #travelgram, #travellgram, #traveller, #traveler, #travelblog és #travellblog kifejezéseket a weben.

És míg mindössze egy évtizeddel ezelőtt leginkább csak szigorú útikönyvek még szigorúbban szedett hasábjairól tájékozódhattunk – szerencsés helyzetben esetleg a rokonokat, barátokat zaklathattuk fényképekért -, most könnyedén siklunk tova a világ virtuális tükörképén.

A ránk ömlő információs kánaán ugyanakkor a kíváncsiság szubjektív szűrőfeltételei mentén és a megfelelő technológia segítségével könnyen testre szabható és strukturálható

– mondja Vida Eszter, a SentiOne social listening cégcsoport magyarországi ügynökségének kommunikációs vezetője.

Így van ez a neten közzétett, az utazással kapcsolatos posztok, bejegyzések, kommentek, vélemények áradatával is: Mi mikor zár? Kutyabarát-e egy adott étterem? Hol a legjobb a pizza vagy épp az aperol spritz? Melyik városrészben érdemes szállást foglalni? Mik a legjobb helyek a Balaton partján? Vagy épp – a világjáró internetezők szerint – melyik Európa TOP10 múzeuma (aka. melyiknek a legnagyobb vagy épp a legpozitívabb az online visszahangja)?!

EZEK AZOK.

  1. Louvre
  2. The Hermitage
  3. Musée d’Orsay
  4. Centre Pompidou
  5. Rijksmuseum
  6. Uffizi
  7. Tretyakov Galéria
  8. Tate Múzeum
  9. Van Gogh Múzeum
  10. Vatikán

Most 75 világhírű európai múzeum és a social listening technológia fúziójából született meg a leghíresebb európai múzeumok adatalapú toplistája, az interneten megosztott publikus és kapcsolódó tartalmak elemzése mentén.*

A webes említések (2018. január 1. – 2018. augusztus 1.) mennyisége alapján a 10 múzeum, amiről a legtöbbet beszélgetünk online.

Skandináv művészet vs. autók

A nők legtöbbször az umeå-i Bildmuseetről diskurálnak. A múzeum hét emeletén lenyűgöző svéd és nemzetközi kortárs műremekek, design és építészeti alkotások tekinthetők meg. A Bildmuseet-et említő bejegyzések 76%-át hölgyek publikálták a neten. A ‘Louisiana Museum of Modern Art‘  (Øresund Sound, Humlebæk, Dánia) szintén nagy kedvenc a nők között – a bejegyzések 72%-a az ő “tollukból” származik.

Mindeközben a férfiak nagyon férfiasak: nagy kedvencük – adatalapon is – a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum. A kapcsolódó említések 68%-a tőlük érkezett.

Mikor menjünk? 

A Louvre-t például inkább csütörtökön/pénteken érdemes meglátogatni (piros oszlop): legalábbis az említések csökkenő mennyisége alapján ekkor szellősebb, ‘Mona Lisa-friendly’-bb az épület.

Budapesti körkép

Ha adatalapon vesszük a budapesti legnagyobbakat, akkor a Magyar Nemzeti Galériánál és a Szépművészeti Múzeumnál a Facebook után rögtön a Twitter a második legnépszerűbb közösségi média platform. Az Instagram a Szépművészeti Múzeumnál a legerősebb, míg például a Néprajzi Múzeummal kapcsolatos webes kommunikációt az abszolút Facebook túlsúly jellemzi.

Nemi bontást tekintve a hölgyek legtöbbször az Iparművészeti Múzeumról és a Nemzeti Galériáról osztanak meg élményeket online, míg a férfiak közel 70%-os dominanciával vezetik a Ludwig Múzeumhoz kapcsolódó webes diskurzust.

Ha a múzeumok közösségi média körképére vagyunk kíváncsiak, akkor a releváns tartalmak mennyiségi arányában így nézett ki az elmúlt 12 hónap. És bár a net sosem áll meg, azt azért az eredmények tekintetében fontos hangsúlyozni, hogy az Iparművészeti Múzeum és a Szépművészeti Múzeum felújítási munkálatok miatt ráadásul zárva tart.

A kutatás alapja az összes magyar nyelvű, a közösségi médiában (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) 2017. augusztus 22. – 2018. augusztus 22. között megjelent publikus bejegyzés, mely tartalmazta adott múzeum nevét (akár ragozott, akár egybeírt formában).

Frida az interneten

A Nemzeti Galéria Frida Kahlo kiállításának internetes visszhangján is látszik, hogy az offline, személyes élmény milyen erős visszhangot kelt az online világban is. A július 7-i megnyitó pezsgett a weben, és a megosztások, említések száma bár azóta csökken, de folyamatosan tetten – adaton – érhető (elmúlt 3 hónap – közel 1200 említés).

Az ábra a Frida Kahlo-val kapcsolatos magyar nyelvű online említések mennyiségének időbeli eloszlását mutatja.

A közösségi médiát górcső alá véve a Facebook vezeti a mezőnyt, ezt követi a Twitter és harmadikként az Instagram. Utóbbin például egy elismert influencer, Avianarahl, Frida Kahlo-t is megemlítő bejegyzése volt a legnépszerűbb****. Azaz a programajánlókon és az online portálok témába vágó Facebook megosztásain túl ezek a személyes posztok is közvetlen kapcsolatot teremtenek, ösztönöznek, kedvet ébresztenek – és mint ilyen, brandet építenek – akár egy kiállításnak is.

 

Hirdetés

Engedélyt kapott Európa első blokklánc alapú neobankja – magyarok fejlesztik

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában: a technológián keresztül garantál teljes kontrollt és önrendelkezést ügyfeleik pénzügyeik felett.

Bővebben
Hirdetés

A bankrendszer digitalizációjának állóvizét a pandémia és a fintech innovációk is felkavarták

A Liferay Hungary tudásmegosztó, különböző iparágak digitalizációs trendjeit bemutató videó sorozatának legújabb adásában a bankszektor pandémia alatti és az ezt követő digitalizációs kihívásait ismertetjük a 2019. október 31-én a 120 takarékszövetkezetből álló Takarékbank csoport és az FHB Bank cégjogi egyesülésével létrejövő Takarékbank Zrt. példáján keresztül. Digitális rock and roll Míg előtte leginkább a személyes kapcsolatokra

Bővebben

Érkezik a metaverzum a munkahelyekre az iskolákba, de még az egészségügybe is

Az elmúlt évtizedben számos ígéretes virtuális- és kiterjesztett valóság (VR/AR) alapú megoldás született, a mindennapjainkat azonban mégsem szőtte át eddig a technológia. A világjárvány viszont ezen a területen is lényeges változást hozott, hiszen miközben a négy fal közé szorultunk, minden eddiginél jobban vágytunk a valóságot hűen imitáló vásárlás, közösségi programok vagy éppen utazás élményére. Az eredmény: érkezik a metaverzum a munkahelyekre és az iskolákba, de még az egészségügybe is, vírusként terjed a VR a kereskedelemben és az ingatlanpiacon is. A Protechtor szakértői összeszedték a következő évek legfontosabb trendjeit a területen, hiszen az egyik legdinamikusabban fejlődő tech szegmensről van szó: 2030-ra ugyanis már közel 1200 milliárd dolláros piacon osztozhatnak a VR/AR fejlesztések úttörői.

Bővebben

Három Vespucci Partners cég vett részt a CES-en

A CES a világ legnagyobb szabású, egyben legbefolyásosabb technológiai rendezvénye, az átütő erejű technológiák és a globális innovátorok próbatere, ahol a világ legismertebb márkái kötnek üzleteket és találkoznak új partnerekkel. Ez a lehetőség vonzotta a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő vezetőit is, akik három portfóliócégükkel – Haris Digital, Mollia és IMM-DATA – együtt vettek részt az eseményen.

Bővebben

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok, amelyek a tevékenységük jellegéből adódóan kriptovalutákkal és okos szerződésekkel, decentralizált finanszírozással (DeFi), blokklánc technológiával és a FinTech iparággal foglalkoznak.

Bővebben

A környezettudatosságra helyezi a hangsúlyt a házigazda MATE az idei EFOTT fesztiválon

Az EFOTT idei házigazdája a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem – jelentették be az Educatio Oktatási Szakkiállítás megnyitóján. Az agrárfókuszú intézmény profiljában központi szerepet kap a fenntartható jövő biztosítása, így a koncertek és a szórakozás mellett ehhez illeszkedő témákkal és praktikus tippekkel ismerkedhetnek majd a fesztiválozók 2022. július 13-17. között Velencén.

Bővebben