Hirdetés

Gyümölcslégyártó dolgozik együtt a hazai startupokkal

Magyarország vezető gyümölcslégyártója a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Design Terminal által 2020 őszén indított 2. NAK TechLab inkubációs program egyik nagyvállalati partnereként támogat két újgenerációs startupot a hazai barack versenyképességét erősítő megoldás közös kidolgozásában. A SIÓ-Eckes a hazai gyümölcslégyártók közül elsőként segíti termelői, gyártói és fogyasztói insightjával, valamint széleskörű iparági tapasztalataival magyar agrár-startupok együttműködését. A november végén záruló, három hónapos programban a kiválasztott startupok a magyar mezőgazdaság digitális modernizációjára és versenyképesebbé tételére dolgoznak ki innovatív megoldásokat.

Hirdetés

A SIÓ-Eckes a magyar őszibarack versenyképességét erősítő termék vagy folyamat megvalósítására fogalmazott meg konkrét kihívást. A termék vagy folyamat fókuszában a termesztés gazdaságosságának erősítése, a hazai éghajlatnak megfelelő őszibarackfajták kiválasztása, megfelelő növényvédelmi és kezelési eljárások vagy a munkaerőszükségletet csökkentő automatizációs megoldás áll.

A 2020. szeptember 16-ai kiválasztó táborban bemutatott projektötletek közül a többlépcsős értékelést követően a SIÓ-Eckes képviselői két csapat kooperációjára épülő projekt támogatása mellett döntött. A Growberry-csapat feladata a hazai termesztésre legalkalmasabb őszibarackfajták kiválasztása. A Byome-csapat pedig a kártevő rovarokkal kapcsolatos előrejelzésekkel járul hozzá a kiválasztott fajtákhoz megfelelő, piacképes termelési modell meghatározásához.

A járványhelyzetre tekintettel a SIÓ-Eckes virtuális mentorációval támogatja a két hazai startup szoros együttműködését. A SIÓ-Eckes az inkubációs program három hónapja alatt – agrár- és üzletfejlesztési szakértőkkel karöltve – rendszeres online workshopok keretében figyelemmel kíséri és iparági tapasztalataival segíti a két csapat kooperációját. A SIÓ-Eckes a saját mentori példájával a magyar gazdaság nagyvállalati szereplőit is arra ösztönzi, hogy tudásukkal és tapasztalataikkal ők is támogassák a jövőben a magyar agráriumot lendületbe hozó megoldásokat fejlesztő agrár-startupokat.

A 2019-ben sikeresen debütáló inkubációs program idei fordulójában ismét sikeres nagyvállalatok fogalmaztak meg olyan konkrét kihívásokat, amelyek az aktuális piaci kihívások azonosításával biztosítják a piacképes fejlesztések megvalósítását. A NAK TechLab inkubációs program célja, hogy a leginnovatívabb megoldások lendületbe hozzák, versenyképesebbé, fenntarthatóbbá és környezettudatosabbá tegyék az agrárszektort és az élelmiszerpiacot. Az inkubációs programot november végén egy Demo Day zárja, amelyen az elindult vagy hamarosan induló pilot projekteket prezentálják az agrárium döntéshozóinak. A legéletképesebb projektek akár más vállalatokat és befektetőket is megnyerhetnek a projektjeik megvalósítására.

Hirdetés

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben
Hirdetés

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben