Hirdetés

Globális startup-versenyt hirdet az LG

Az LG Electronics (LG) elindítja a Mission for the Future (Küldetés a jövőért) elnevezésű, startup cégek számára kiírt globális versenyt, amelynek célja, hogy megtalálják a jövő felé vezető utat megnyitó innovatív technológiákat és üzleti ötleteket. A debütáló megmérettetésnek a vállalat új, Szilícium-völgyi székhelyű innovációs központja, az LG NOVA ad otthont. Az LG NOVA egy olyan, az LG-n belül felállított, startupokkal és vállalkozói közösségekkel foglalkozó stratégiai központ, amelynek célja, hogy új vállalkozásokat hozzon létre és még több innovációt juttasson el a külső szereplőktől az LG-ig.

A kilenc hónapon át tartó, évente megrendezendő “Mission for the Future” célja a legjobb ötletek, koncepciók és vállalkozások felkutatása, amelyek javítják az életminőséget egy zöldebb, intelligensebb, egészségesebb és még inkább összekapcsolt jövőben. A verseny kiválasztott résztvevői az üzleti javaslataikon az LG NOVA csapatával három-hat hónapon belül kezdenek el dolgozni, ennek nyomán pedig 2022 márciusában indul el a döntősöket kiválasztó folyamat.

A verseny döntősei lehetőséget kapnak arra, hogy együtt dolgozzanak az LG NOVA kaliforniai csapatával, amely felgyorsíthatja növekedésüket, magasabb szintre juttathatja őket, és lehetőséget adhat akár arra is, hogy az LG-vel közös vállalkozást indítsanak. A vállalat akár 20 millió dollárt is elkülöníthet, hogy a döntősöket befektetésekkel, erőforrásokkal, a koncepciófejlesztés finanszírozásával, valamint az LG globális infrastruktúrájához és ellátási láncához való hozzáféréssel támogassa, illetve hogy hozzásegítse a finalistákat az LG-vel közös vállalkozások létrehozásához.

A folyamat során a verseny kiemelkedő teljesítményt nyújtó, egyedi üzleti ötlettel rendelkező résztvevőinek lehetősége lesz arra, hogy az LG-vel és partnereivel kapcsolatba kerülve hozzáférjenek a vállalati erőforrásokhoz, mentorálási és kísérleti programokhoz, ezzel fejlesztve tovább vállalkozásukat.

A 2021-2022-es verseny az emberek, közösségek és a bolygó javát szolgáló, technológiailag fejlett életstílust támogató innovációkra koncentrál, öt fókuszterületen:

  • Connected Health (Összekapcsolt egészség): újszerű megközelítések, hozzáférési lehetőségek és eszközök, amelyek segítségével az emberek bármikor és bárhol nagyobb kontrollt gyakorolhatnak egészségügyi ellátásuk felett, ezáltal javítva a népesség egészségi állapotát és a jóllétét;
  • Energizing Mobility (Energiát a mobilitásnak): új szolgáltatások, megoldások és üzleti ötletek, amelyek segítenek az elektromos mobilitási infrastruktúra kiépítésében és a villamosenergia még kiterjedtebb felhasználásában a járművek és a közlekedés terén;
  • Smart Lifestyles (Okos életmódok): az LG ThinQ platformjában rejlő lehetőségeket kihasználva a hálózatba kapcsolt otthoni terekhez köthető tartalmak, szolgáltatások, alkalmazások fejlesztése a mindennapi élet egyszerűbbé és jobbá tételéért;
  • The Metaverse (A Metaverzum): a játékok, a VR-, az AR- és az XR-technológiák, a blokklánc, a digitális avatárok és más technológiák által elérhetővé tett innovációk, amelyek segítenek a digitális világ és az internet új generációjának felépítésében, valamint
  • Innovation for Impact (Innováció a hatásért): az áttörést jelentő vagy kiegészítő innovációk számára szolgáló tér, amely az LG “innováció egy jobb életért” filozófiájával összhangban hat pozitívan az emberekre, közösségekre és a bolygónkra.

A Mission for the Future verseny az LG NOVA első lépése annak érdekében, hogy az LG számára külső innovációkat csatornázzon be. A csapat világszerte innovátorokkal és a startupokkal működik majd együtt, hogy együtt fejlesszék ötleteiket és építsék vállalkozásaikat” — mondta Dr. Sokwoo Rhee, az LG Electronics innovációért felelős szenior alelnöke, az LG NOVA vezetője. Egyszerűen fogalmazva, az LG szeretne pozitív társadalmi hatást elérni, és hiszünk abban, hogy több nézőpont jobb innovációkat eredményezhet a szélesebb globális közösség számára. Mindez a fenntartható életmódot, a környezetbarát termékeket és összességében a befogadó társadalmat szolgáló technológiákat jelenti. Azért fejlesztünk, hogy életeket mentsünk, megmentsük a Földet és jobb életet teremtsünk mindenki számára.”

 

Közel 19 milliárd hektoliternyi szennyezett víztől óvta meg a közösségeket a globális vállalat

A Xylem globális víztechnológiai vállalat megoldásai 2021-ben több mint 18,93 milliárd hektoliternyi , az árvizek nyomán érkező, szennyezett víztől mentették meg a közösségeket  – derül ki a vállalat éves Fenntarthatósági Jelentéséből. A társaság jelentős előrelépést ért el karbonlábnyoma csökkentésében is, az üvegházhatású gázkibocsátási intenzitása 12 százalékkal mérséklődött, a vízfelhasználása pedig 22 százalékkal csökkent 2019-hez képest.

Bővebben

Minden, amit egy startupnak tudnia kell a Term Sheetről

Nagyon sok seed fázisban (már rendelkezik valamilyen bevétellel vagy validációval) lévő startupnak álma, hogy kapjon egy term sheetet (indikatív árajánlatot) egy kockázati tőke alaptól. Itt a befektetési összeg már általában minimum 1 millió dollár környékén van ezalatt nem éri meg nagyon átvilágítani a céget, mert a befektetési összeg nagyobbik része az átvilágítási költségekre menne el.

Bővebben

Innovatív duális képzés fejlesztések a Budapesti Gazdasági Egyetemen

A közelmúltban sikeresen lezárult EFOP projekt eredményeként jelentős oktatási-képzési fejlesztések valósultak meg a Budapesti Gazdasági Egyetemen (BGE) és a Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központjában (PE ZEK). A 347 millió forintos európai uniós támogatást többek között a duális képzés minőségfejlesztésére, vállalati tananyagainak és ösztöndíjrendszerének fejlesztésére fordították.

Bővebben

Már nem előny, hanem alapkövetelmény: így használják a hazai startupok a legújabb technológiákat 

A legmodernebb technológiák már nemcsak a tech cégek kiváltságai: a hazai startupok a fejlesztés során is alkalmazzák és a termékeik, szolgáltatásaik használatába is beépítik azokat – derül ki a Start it @K&H inkubátor tapasztalataiból. Ehhez persze a csapatokba olyan szakemberek is kellenek, akik részt tudnak venni a programozásban vagy irányítani tudják a külső fejlesztőket. 

Bővebben

Az iskolakezdési támogatás reneszánszát hozhatja a növekvő infláció

Egész Európában és Magyarországon is csúcsra jár az infláció, ami miatt különösen nagy tehertétel lesz a szeptemberi iskolakezdés a magyar családok számára. Cégmérettől függően jelentős különbség van az iskolakezdési támogatást adó vállalatok arányában: míg 150 fő fölött minden harmadik, addig 50 alkalmazott alatt csak a munkáltatók 10 százaléka alkalmazza ezt a juttatási formát – derül ki az Edenred reprezentatív felméréséből. Pedig az iskolakezdési támogatásnak számos előnye van, akár 22 százalék megtakarítást jelenthet a cégeknek.

Bővebben

Tíz startup képviseli hazánkat a Collision konferencián Torontóban

Az Express Innovation Agency, valamint Magyarország Ottawai Nagykövetsége, Magyarország Torontói Főkonzulátusa, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA Kanadai Partneriroda közös szervezésében tíz magyar startup vesz részt a világ egyik legjelentősebb technológiai eseményén Torontóban a Collision konferencián. A 2022. június 20-23. között megvalósuló techshow-t és kiállítást megelőzően, valamint azt követően nemzetközi befektetőkkel és szakmai partnerekkel is találkozhatnak a résztvevők Kanadában.

Bővebben

Már az épületeket is veszélyeztetik a kibertámadások

Az épületirányításban alkalmazott, IoT technológiát használó eszközök száma a mostani 1,7 milliárdról várhatóan 3 milliárdra nő 2025-re, amiben fontos szerepet játszik, hogy a tulajdonosok és üzemeltetők egyre több kereskedelmi ingatlan esetében nyúlnak a digitalizációhoz és használnak épületirányítási rendszereket a létesítmények korszerűsítésére. Így ezek a kereskedelmi épületek gyakorlatilag a jövő intelligens épületeivé alakulnak, csakhogy mindeközben fokozatosan nő a kiberbiztonsági kockázatuk.

Bővebben

A rugalmas munkaidő a fizetésnél is fontosabb szempont

A 15 évesnél idősebb diákok túlnyomó többsége már dolgozott korábban, idén pedig 96 százalékuk vállalna valamilyen nyári munkát – derül ki a Job Force Iskolaszövetkezet online felméréséből. A legtöbben a kereskedelemben helyezkednének el, a munkahelyválasztásnál pedig a rugalmas időbeosztás a legfontosabb szempont. A diákok közel harmada félretenné a nyáron keresett pénzt, közel 40 százalékuk pedig szívesen helyezkedne el akár hosszabb távon is feladatot vállalva egy fejlődési lehetőséget biztosító környezetben.

Bővebben

Indul a negyedik agrár stratup inkubációs program

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara agrár startup programja 2019 óta több programelemmel is támogatja az új típusú fejlesztéseket, annak érdekében, hogy az agrárium digitalizációs szintje növekedjen és minél több gazdálkodó kezdje alkalmazni a hatékonyságnövelő és fenntartható megoldásokat. Az idei évben negyedik alkalommal induló nagyvállalati–startup inkubációs program fő célja, hogy a szektort érintő kihívásokra megoldásokat találjon. Az

Bővebben