Hirdetés

Folyamatosan növekednek az adathalász támadások

Több mint 137 millió, csaló weboldal felkeresésére irányuló kísérletet akadályozott meg a Kaspersky Lab adathalászat-blokkoló rendszere 2018 harmadik negyedévében. Ez 27,5 százalékkal haladja meg a második negyedévben mért értéket, ami az adathalász támadások számának gyors növekedését jelzi – derül ki a Kaspersky Lab jelentéséből.

Az adathalászatot sokszor az egyik legtrükkösebb kibertámadásnak tartják, mivel pszichológiai manipulációs technikákra épül és észrevétlenül történhet. A legtöbb esetben a csalók elkészítik egy megbízható kezdőlap másolatát, és ráveszik az áldozatot, hogy adja meg hitelesítő adatait más értékes információkkal együtt, vagy fizessen nem létező szolgáltatásokért. Az ilyen támadások következményei az anyagi veszteségtől akár teljes szervezetek veszélyeztetéséig is terjedhetnek, ha az alkalmazottak nem voltak eléggé figyelmesek, és megadták a csalóknak a rendszerhez hozzáférést biztosító hitelesítő adatokat.

Mindent összevetve 137.382.124 adathalász weboldal felkeresésére irányuló kísérletet észleltek, ami több mint a fele a teljes 2017-es évben regisztrált mennyiségnek. Az adathalász támadások számának gyors növekedése az idei év korábbi szakaszában kezdődött trend folytatása, ugyanis eddig 2018 mindegyik negyedévében szaporodtak az adathalász támadások.

A pénzügyi szektor különösen erősen érintett: az összes adathalász támadás több mint harmada bankokra, fizetési rendszerekre és internetes kereskedőkre irányult. Ez illeszkedik a második negyedévben indult trendhez, amikor is a támadások számának növekedése meghaladta a 20%-ot.

A harmadik negyedévben Guatemalában mérték a legmagasabb arányt, csaknem 19%-ot a felhasználókat ért támadások terén – ezzel az ország megelőzte az előző negyedév listavezetőjét, Brazíliát, amely 18,6%-kal most a második helyet foglalja el a megtámadott felhasználók tekintetében. A harmadik helyen Spanyolország áll, ahol a felhasználók 17,5%-át érte adathalász támadás.

„Már egy jó ideje növekedést figyelhetünk meg az adathalász támadások számában. Ezt a növekedést több tényező is befolyásolja, így a csalók azon képessége, hogy folyamatosan új sémákkal és trükkökkel állnak elő. Külföldi „kollégák” ötleteit is felhasználják a belföldi piacokon kommunikációs eszközökként, ami tovább segíti a technológiáik fejlődését. A harmadik negyedévben például transzmitterekkel és csaló értesítésekkel, valamint az új iPhone megjelenését csalétekhírként használva irányították a felhasználókat a csaló weboldalakra. Amint az új technológiai és informatikai frissítések megjelennek, az adathalászok máris elkezdik kihasználásukat” – mondta Nagyezsda Gyemidova, a Kaspersky Lab kutatója.

A Kaspersky Lab szakemberei szerint a felhasználók az alábbi intézkedésekkel védhetik meg magukat az adathalász támadásoktól:

  • Mindig ellenőrizze a hivatkozás címének és a küldő e-mail címének valódiságát, mielőtt rákattint valamire. Sőt, még jobb, ha rá se kattint a hivatkozásra, hanem inkább begépeli azt a böngésző címsorába, mert így meggyőződhet róla, hogy az üzenetben szereplő hivatkozás neve nem takar-e egy másik hiperhivatkozást. Ha nem biztos abban, hogy a weboldal/küldő valódi és biztonságos-e, soha ne adja meg a hitelesítő adatait. Ha úgy érzi, hogy feltehetőleg egy hamis oldalon adta meg bejelentkezési adatait és jelszavát, azonnal változassa meg a jelszavát!
  • Csak biztonságos kapcsolatot használjon, különösen akkor, ha érzékeny weboldalakat keres fel. Ne használjon ismeretlen vagy nyilvános Wi-Fit jelszóvédelem nélkül. A maximális védelem érdekében adatforgalmat titkosító VPN megoldásokat használjon, mint amilyen például a Kaspersky Secure Connection. Ha nem biztonságos kapcsolatot használ, a kiberbűnözők észrevétlenül adathalász oldalakra irányíthatják át Önt.
  • Használjon megfelelő, viselkedésalapú adathalászat-blokkoló technológiákkal rendelkező biztonsági megoldást, mint amilyen például a Kaspersky Security Cloud és a Kaspersky Total Security, amelyek figyelmeztetik Önt, ha adathalász oldalt próbál meg felkeresni.

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások