Nagyot ugrott tavaly az alkalmazásokból származó bevétele a két nagy platformnak. Letöltésszámban a GooglePlay, bevételben az AppStore áll jobban.
Globálisan jelentősen nőtt a mobilalkalmazásokból származó bevétel a 2017-es évben. A SensorTower összesítése szerint az AppStore és a GooglePlay együtt 43,6 milliárd dolláros bevételt produkált 2016-ban. Ez a szám az elmúlt évben 58,6 milliárd dollárra nőtt, ami 35 százalékos bővülést jelent.
Annak ellenére, hogy több készüléken fut androidos rendszer, az AppStore még mindig jóval nagyobb – közel dupla – forgalmat generál. 2016-ban 28,6 milliárd dolláros forgalmat értek el, ami 2017-ben 38,5 milliárdra nőtt. Eközben a GooglePlay forgalma 15 milliárdról 20,1 milliárd dollárra nőtt. Mindez azt is jelenti, hogy hasonló mértékben – 34,2, illetve 34,7 százalék – növekedett a kétféle platform árbevétele.
Az alkalmazásletöltések számát vizsgálva már más a helyzet. A GooglePlay 2016-ban 55 milliárd letöltést produkált, ami tavaly 64 milliárdra nőtt, ez 16,7 százalékos bővülést jelent.
Az AppStore ezzel párhuzamosan 26-ról csak 28 milliárdra tudta növelni a letöltéseinek számát, ami 6,7 százalékos növekedést mutat. Mindkét nagy platformot nézve 2017-ben összességében 13,5 százalékkal nőtt a letöltések száma.
A fizetős alkalmazások piacának a motorját egyébként továbbra is a játékok jelentik. A bevételek 82 százaléka (!) ebből a kategóriából származik. S tavaly az Apple és a Google is 30 százalékos bővülést tapasztalt ezen a téren. A GooglePlay 2017-ben 18 milliárd dollár, az AppStore 30 milliárd dollár bevételt kasszírozott a játékokból.