Hirdetés

Fiataloktól fiataloknak: diákkedvezményekkel segíti a tanulókat a magyar startup

A hazai diákéletet segítve, 2021 novembere óta töretlenül fejlődik a diákkedvezményeket nyújtó platform, a Diverzum. A magyar startup célja az, hogy közép- és felsőoktatásban tanuló diákok számára exkluzív online kedvezményeket nyújtson, ezáltal megkönnyítve a fiatalok életét. A startup koncepciója egyszerű. A tanulók regisztrálnak, a Diverzum ellenőrzi a diákstátuszukat, ezután pedig a felhasználók hozzá is férnek az ajánlatokhoz. A Diverzumra 14 év felett bárki regisztrálhat, gimisek és egyetemisták egyaránt. Számos díj és elismerése elnyerése mellett a Diverzum jelentős növekedést is elért – annak ellenére, hogy tőkebevonás még nem is történt. Jelenleg 7.500 diák használja a közel 20 partner kedvezményeit, akik márciusban már közel 3 millió forintot költöttek az oldalon keresztül.

Hirdetés

A Diverzum-csapat minden tagja tanult külföldön, ahol hasonló tapasztalatokkal gazdagodtak. Tavaly márciusban egymástól függetlenül jelentkeztek a LiftUp nevű startup fejlesztési programba, ahol találkoztak, és az addigi egyéni víziók egy közös projekt megálmodásában egyesültek.

Európa különböző országaiban eltöltött diákéveik alatt ugyanis azt látták, hogy az egyetemi hallgatók és gimnazista diákok nem csak a tömegközlekedési eszközökön és a mozikban férnek hozzá diákkedvezményekhez. Kis- és óriáscégektől egyaránt exkluzív, csak diákoknak szóló kedvezményeket kapnak. Ezt a csapat tagjai kint ki tudták élvezni, azonban hazatérve azt tapasztalták, hogy alig vannak diákkedvezmények. Így fogalmazódott meg bennük a minden – Z generációnak fontos – területet lefedő kedvezményeket biztosító platform ötlete. Miután májusban a LiftUp-on elhozták a “Most Investment Ready Idea” díjat, a sikertől felbátorodva úgy döntöttek, megvalósítják a víziójukat.

Az eredeti csapat tagjai közül csak László Miki maradt benne a projektben, ő felel a partneri kapcsolatokért és az üzletfejlesztésért. Később csatlakozott Gyarmati Fanni, aki a marketing folyamatokat vezeti. Bujtor Bálint fejleszti a platformot és Inotay Lilla felel a UX-ért és a design-ért. A fő cél jelenleg a tőkebevonás, melyet követően bővülni fog a csapat – ígérik.

Alig pár hónap alatt már olyan nagy márkák is beálltak a Diverzum mögé, mint a Myprotein, a Wolt és az About You.

Novemberben piacra is léptek, és élessé vált a platform. A csapat bekerült a K&H Bank Start it nevű inkubációjába, decemberben pedig felkerültek a TOP100 Magyar Találmány és Fejlesztés 2021-es listájára. 2022 februárjában elhozták a K&H Innovathon nevű startup versenyén a Beyond Banking különdíjat.

Idén hatodik alkalommal hirdette meg az MVM Csoport az Edison startup versenyt, melynek célja, hogy újító ötletek megvalósításához szakértői segítséget és akár befektetést is nyújtson, felkutatva a jövő legígéretesebb, kreatív, piacképes fejlesztéseit. A Diverzum is bekerült a döntős csapatok közé, itt fő céljuk, hogy már folyamatban lévő első körös tőkebefektetésüket lezárják.

Jelenleg 7.500 regisztrált diák használja a közel 20 partnerük tanulói ajánlatait. Mivel a Diverzum csak az online elérhető kedvezményekre fókuszál, a vírushelyzet a fogyasztói szokások megváltozásán keresztül segített is növelni az elérhető piacot. A magas infláció pedig még inkább megnöveli a jelentőségét annak, hogy a fiatalok diákkedvezménnyel vásárolhassanak, ezáltal pedig többet hozhassanak ki a pénzükből.

A csapat fő célja, hogy a legnagyobb brandek mellett a fenntartható és hazai márkáknak is nagyobb elérést biztosítsanaki a fiatalok között. Partnereik közt sorakozik például a fenntartható menstruációs bugyikat forgalmazó This is Redy és az ételpazarlás ellen küzdő Munch is. Mindeközben szeretnének hozzájárulni ahhoz, hogy a diákok körében egy tudatosan fogyasztó és nyitott közösség épüljön ki. Ezt főként a közel tízezres követőtáborukkal a TikTok-on megosztott pénzügyi tudatosságról szóló videóikkal igyekeznek elérni.

Miután megvetették a lábukat itthon, a régióban is megjelennének. Ugyanakkor jelenleg a fő céljuk még a magyar piac meghódítása és a termékfejlesztés felgyorsítása. Ám azt ígérik, ha megjön a tőke, akkor a jövő év elején már indulni fog az első külföldi pilot projekt.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben