Hirdetés

Fiatalok változtathatnak a klímaváltozás problémáin

a mai napon még lehet jelentkezni a Climathon nevű nemzetközi klímavédelmi versenyre, amelyet Budapesten október 25-én, Debrecenben pedig október 26-án rendeznek meg.

A 24 órás programon egyetemi hallgatók és fiatal vállalkozók kis csapatokban próbálnak meg innovatív megoldásokat találni a városokat érintő, klímaváltozással kapcsolatos problémákra.

A versenyzők Budapesten angol nyelven a Duna-part élhetőbbé tételén dolgoznak majd, míg Debrecenben, ahol a rendezvény magyarul folyik, a magas légszennyezettség csökkentésére keresnek megoldásokat. A verseny nyertesei előnnyel indulhatnak a Climate Launchpad inkubációs programban.

A budapesti eseményre a www.climathon.climate-kic.org/en/budapest, a debrecenire pedig a ww.climathon.climate-kic.org/en/debrecen#theevent oldalon lehet.

A Climathont az Európai Innovációs és Technológiai Intézet klímainnovációval foglalkozó részlege, az EIT Climate KIC kezdeményezésére rendezik meg világszerte immár negyedik éve. A résztvevő városok és jelentkezők száma évről-évre nő: míg 2015-ben még csak 19 város csatlakozott a kezdeményezéshez, tavaly már több mint 100 városban, 4500 résztvevővel rendezték meg egyszerre az eseményt, és idén is hasonló érdeklődésre számítanak a szervezők.

MTI

 

Mitől tartanak a leginkább a startupok 2024-ben, és mitől a befektetőik?

A Slush kutatási jelentése rámutat arra, hogy mennyire fordítva gondolkodik az alapító és a befektető: amíg az előbbi tőkét és ügyfeleket akar szerezni, hogy rövid távon levegőt kaphasson, addig az utóbbi inkább a startup hosszútávú növekedéséről akar megbizonyosodni, hogy ő is profitálhasson.

Bővebben

Hogyan tervezz vállalati stratégiát egy egyre kiszámíthatatlanabb gazdasági környezetben?

A november 21-én megrendezendő Protechtor Future Summit célja, hogy átfogó képet biztosítson a vállalat- és technológiai vezetők számára a jelen és közeljövő várható kihívásairól, valamint eszközt adjon a kezükbe a potenciális válságokkal teli időszakban történő sikeres manőverezéshez.

Bővebben

Vissza a jövőbe – újra Agtech Summit

A legújabb technológiai fejlesztések, amelyek a jövőben átalakítják a mezőgazdasági gyakorlatokat; globális agrárrobotikai forradalom; átjárás a hadiipari és mezőgazdasági innovációk között– néhány témakör, amellyel az agrárium jövője iránt érdeklődők találkozhatnak az idei Agtech Summiton.

Bővebben

Jelentkezz a megújult Ideathon startupötletversenyre, és hozz innovatív megoldást városi problémákra

Az idei Ideathon minden eddiginél fókuszáltabb programot kínál a versenyzőknek, akik olyan városi kihívásra fognak megoldást keresni, mint a közlekedési dugók, a zöldterületek hiánya, vagy a közösségi terek fejlesztése. Jelentkezési határidő: november 15.

Bővebben

Mesterséges bélintelligencia: a nagy dolgodról készít felvételeket a Throne startup

A beszédes Throne nevű startup megoldásával bárki szerezhet információkat arról, hogy az egyes ételek, étrend-kiegészítők milyen hatással vannak az emésztésére, mennyire hidratált a szervezete, és segít általánosságban megérteni, hogy mi járul hozzá az emésztőrendszer megfelelő működéséhez.

Bővebben

Keress új helyet a startupodnak, alakítsd ki te Buda új közösségi irodaterét!

A Hengermalom projekt keretében a Dürer kert mögötti épületeket kívánja a tulajdonos egy pezsgő, befogadó közösségi és kulturális központtá alakítani. Arról, hogy milyenek lennének a vállalkozásodnak ideális körülmények, november közepéig mondhatod el a véleményed egy kérdőív kitöltésével. 

Bővebben

A svéd Klarna lett idén Európa startupkeltetője a pénzügyi technológiai szektorban

Az Accel és a Dealroom közös kutatása évről évre azt vizsgálja, hogy az európai és az izraeli ökoszisztéma fintech unikornisainak volt alkalmazottai mennyi új startupot alapítanak: 2024-ben eddig 625-öt. Ezen másodgenerációs startupok pedig elég sikeresek: több mint felük 1 millió dollár felett vont már be tőkét. Mutatjuk a részleteket.

Bővebben

Média mint a kockázati tőke egyik lába? Furán hangzik, de működik

A DMG Ventures portfóliójába tartozó cégek equityért cserébe nemcsak tőkét, hanem komplex médiaszolgáltatást is kapnak: segítenek nekik összerakni a megfelelő marketing- és médiastratégiát, majd potenciálisan havi 33 millió brit médiafogyasztóval ismertethetik meg a történetüket.

Bővebben