Hirdetés

Felvirágozhat az elektromos buszok magyarországi gyártása

A kormány bejelentésének értelmében 2022-től csak elektromos buszok beszerzésére nyerhető majd el támogatás a 25 ezresnél nagyobb településeken, ennek következtében a járműállomány a klímavédelem jegyében még korszerűbbé válhat néhány éven belül. Hazánkban jelenleg egyedül a Goldi Mobility Kft.-nál készülnek hazai forgalmazásra magyar know-how-val és összeszereléssel elektromos autóbuszok, ráadásul legkésőbb augusztusig elkészül első csuklós hidrogénbuszuk is, ami egyedülálló egész Európában.

Hirdetés

Magyarországon megközelítőleg 8500 autóbusz vesz részt a teljes, helyi és helyközi közösségi közlekedésben. Általános cél, hogy ez a járműállomány a lehető legkorszerűbb buszokból álljon, a flotta átlagéletkora a jelenlegi 14,7 évről mintegy 10 évre csökkenjen. Az elektromos buszok terén hazánk jelenleg nemzetközi szinten rosszul áll, ugyanakkor a klímaegyezményben rögzített széndioxidkibocsátás-csökkentéshez elengedhetetlen a tömegközlekedés radikális átalakítása.

Magyarországon jelenleg egy kínai és egy lengyel gyártó forgalmaz a Goldi Mobility Kft. mellett elektromos autóbuszokat, de utóbbi az egyetlen vállalat, ami mindezt részben magyar know-how-val és összeszereléssel teszi, termékeit a hazai piacon értékesítve. A közelmúltban Paks, Pécs, Tatabánya és Salgótarján is szerzett be korszerű járműveket, de ezek mennyisége még mindig elhanyagolható, ha a hazánkban forgalomban lévő mind a 8500 buszt le szeretnénk cserélni.

„Vállalatunk 300 ezer kilométerig és négy évig garanciát nyújt díjmentes szervizzel, ez idő alatt az üzemeltetőnek egy forintot sem kell fizetnie az alkatrészek cseréért, javításáért. Ebbe beletartozik az ingyenes szervizdíj és a díjmentes kopóalkatrészcsere a fékbetéttől az ablaktörlő gumiig a gumiabroncsokon kívül. A szingapúri kollégákkal közösen kifejlesztett elektromos buszok mind paramétereiben, mind teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képeznek a piacon, ráadásul ár-érték arányban is az élmezőnyben vannak” – mondta el Kovács Ferenc, a ráckevei székhelyű Goldi Mobility tulajdonosa, akinek kétéves munkája van benne az összes szerződés megkötésében, ráadásul mindezt állami támogatás nélkül érte el.

A várhatóan áprilisban piacra kerülő, GOLDiON E9 (8,5 méteres) valamint GOLDiON E12 (12 méteres) elektromos buszukat szingapúri mérnökökkel közösen fejlesztették, így hazánkban egyedülálló módon részben magyar a know-how és az összeszerelés is.

Kovács Ferenc azt is hangsúlyozta, európai szinten is első lesz az a 18 méter hosszú csuklós hidrogénbusz, a GOLDiON H18, ami várhatóan július-augusztusban gurulhat majd ki a műhelyből. Ez jelentős részben szintén magyar találmány, az első tollvonástól az utolsóig minden fázisban aktívan részt vettek a kialakításánál, sőt, hidrogéntechnológiában a világ legnagyobb gyártóival van szerződésük. A szingapúri, ausztráliai, pakisztáni, amerikai, kínai és magyar mérnökökkel, mintegy 12 fő részvételével minden hétfőn videóértekezleten egyeztetik a buszok fejlesztését. Fejlesztik továbbá az új elektromos távolsági buszukat is, amely az ET nevet kapja majd.

A Goldi Mobility Kft. kezdetben évente 30 és 50 közötti elektromos buszt gyártana, amivel várhatóan teljes mértékben kielégíthetik az itthoni igényeket, hiszen egy-egy tendert jellemzően 8-10 jármű beszerzésére írnak ki az önkormányzatok.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben