Hirdetés

Ezzel az alkalmazással kölcsönveheted a szomszéd autóját!

A francia startup a közösségi autóhasználat egy új formáját alkalmazza. A felület és az elvi is az Airbnb és a Greengo között van félóton – de a Drivy esetében autókat kölcsönözhetünk magánszemélyektől.

Dementhon, a több, mint 50 millió eurós befektetéssel rendelkező francia startupper útja úgy kezdődött, hogy 2010-ben unatkozott. Ahogy általában az ilyen történetek kezdődnek, neki is támadt egy ötlete. Az ötlet onnan fakadt, hogy éppen az európai autóállomány kihasználatlanságáról olvasott, tudniillik Európában 291 millió autó van az utakon, amik az idő 93%-ban egy helyben állnak – írja az Autószektor.

Ezért Dementhon csinált egy honlapot, amire a vállalkozó kedvű, kis mellékest keresni kívánó autótulajdonosok felregisztrálhattak és bérbe adhatták járművüket bárkinek, aki éppen autót szeretett volna használni, de nem volt neki. Ennyi volt az egész, Dementhon egy időre el is felejtette az egészet. Aztán egy szép napon realizálta, hogy az emberek szeretik, és használják, ezért ideje lenne kicsit jobban beleásnia magát…így elkezdett támogatók után nézni. Mivel a legnagyobb kérdés a szolgáltatása esetében a biztonságosság volt, és az emberek a biztosítás kérdésessége miatt odzkodtak leginkább a kocsijuk megosztása miatt, ezért megkereste az Allianz biztosítót – de első körben elutasították. De egy kisebb francia cég mögéjük állt, és megoldást keresett a problémáikra. Egy év múlva bevont egy igazán műszakias beállítottságú társat, aminek eredményeképpen 2012-ben már az applikáció is kész volt, aminek a Drivy nevet adták.

2014-ben – látva a népszerűséget és növekedést – az Allianz is támogatójuk lett, így Franciaország után Németországban is elindult a szolgáltatás. Ma már pedig jelen van Spanyolországban, Belgiumban, Ausztriában és tavaly óta Londonban is. Jelenleg 50.000 regisztrált autóval másfél millió aktív felhasználóval rendelkeznek, a felhasználók számapedig elérte a másfél millió főt.

Kép forrása: http://www.zdnet.com

Na de mi az a Drivy?

A Drivy alapvetően peer-to-peer car sharing szolgáltatásként indult, viszont azóta már nagy flottával rendelkező vállalkozások, bérautó cégek és flottakezelők is a felhasználók között vannak. A Drivy a hosszabb utakra specializálódott.  1-2 napos, tipikusan hétvégi utazásokra, amelyek után a felhasználó ugyanoda viszi vissza az autót, ahonnan azt felvette. A weboldal nagyon hasonló az Airbnb-hez. Az árak nagyon változóak, de átlagosan egy felső középkategóriás autó ára 10 000 forint körül alakul naponta, 100 kilométerre.

Mára már a személyes találkozás sem szükséges bérlő és bérbeadó között, ugyanis a regisztrált autók már az applikáción keresztül is kinyithatóak, a kulcs pedig a kesztyűtartóban található.

Bizalom és biztonság

A francia startup egy car-sharing piacteret hozott létre, ahol a felhasználó kiválaszthatja a számára megfelelő autót, amit a tulajdonos által meghatározott áron  bérbe vehet. Első hallásra kissé furcsának tűnik egy ilyen, részben bizalmon alapuló rendszer, hiszen mégiscsak vadidegeneknek adjuk bérbe a saját tulajdonunkat – mégis úgy tűnik, működik.

Plusz érdekesség, hogy káresemények tekintetében alacsonyabb mutatókat hoz a Drivy, mint a sima lakossági közlekedés – úgyhogy átlagon felül biztonságos!

Ha a fejlődés üteme nem lassul, biztosak lehetünk benne, hogy a nemzetközi terjeszkedés hozzánk is elér. Így néhány éven belül mi is kibérelhetjük a szomszéd autóját úgy, hogy el sem kell kérnünk tőle a kulcsokat.

Forrás: www.autoszektor.hu, http://www.zdnet.com

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben

Öt év lobbizás ment a kukába azzal, hogy az Andreessen Horowitz az USA-t választja a brit kriptopiac helyett

A Sifted által nyilvánosságra hozott dokumentumok alapján az Andreessen Horowitz arra a lóra tett, ami kriptobarát szabályozást ígért neki. 2024 nyara előtt ez Nagy-Britannia volt, utána már az Egyesült Államok és főleg Donald Trump.

Bővebben