Sok más nagyvállalathoz hasonlóan a svéd bútorgyártó is örömmel kihasználja a fiatal, innovatív vállalkozásokban rejlő potenciált. Novemberben indult pályázatra több mint 1100 pályázat érkezett be, összesen 62 országból. Az IKEA a nyár során lezajlott Demo Day keretében mutatta be ígéretes startupjait.
Az IKEA úgy írta ki a pályázatát, hogy nem csak saját jövőképét akarja formálni az ój, inkubáltötletek által, de három nagy kihívás megoldásában is partnereket keresett. Olyan vállalkozásokat vár, melyek terméke vagy szolgáltatása megfizethető sok ember számára, kapcsolatban áll az emberekkel és hozzáférhető az egész világon, továbbá pozitív hatást gyakorol a bolygóra, az emberekre és a társadalomra – írja az Origo.
Az IKEA Bootcamp program startup vállalkozásai az alábbiak:
Adlede (Svédország)
Sikeresebb, relevánsabb és cookie-mentes hirdetéseket hoz létre a gépi tanulás által támogatott elemzés révén. Az Adlede megoldása már működik is néhány IKEA piacon.
Beam Impact (Egyesült Államok)
A Beam érték-alapú ügyfélkapcsolatot épít, a megszokott tranzakciós, vagy kedvezményvezérelt helyett. A Beam segít az IKEA-nak különböző innovatív javaslatokkal elérni a fiatal vásárlóit és új törzsközönséget szerezni.
Bumblebee Spaces (US)
A Bumblebee Spaces robotikát, AI-t és gépi tanulást használ, amellyel az otthoni tevékenységek megszervezését segíti.
Liquiproof LABS (Egyesült Királyság)
A Liquiproof LABS fenntartható tisztítási és ápolási megoldásokat kínál, hogy a textíliáink sokkal tovább maradjanak újszerűek és használhatóak.
Flow Loop (Dánia)
A Flow Loop intelligens és fenntartható zuhanyozási megoldásokat kínál minden fürdőszobához, amellyel akár 70 százaléknyi víz (és 65 százalék energia) takarítható meg: újrahasznosítja és tisztítja a zuhanyvizet.
Streem (Egyesült Államok)
Bizonyos területek „szakértelmét” segíti a valós idejű kommunikáció és fejlett technikák, például mesterséges intelligencia és gépi tanulás segítségével mindenki számára széles körben elérhetővé tenni.
IOVIA (Kanada)
Az IOVIA egy lojalitást segítő platform a brandek számára: ösztönzi a márka leghűségesebb vásárlóit és aktivitásra buzdítja a rajongóit.
Freemi (Dánia)
A Freemi egy piactér, melynek célja sokkal kényelmesebbé tenni egy számunkra már feleslegessé vált termék eladását, mint kidobását. Az IKEA már teszteli, hogy a termékeknek második élettartama legyen, anélkül, hogy hulladéklerakókba kerülnének.
Jido Maps (Egyesült Államok)
A Jido számítógépes látás és kibővített valóság segítségével intuitívabbá és interaktívabbá teszi a világot. Az IKEA Bootcamp során a Jido és az IKEA digitális rendszert fejlesztettek ki a vásárlók számára, hogy könnyen megtalálják, amit keresnek az üzletekben.
GIAB (Svédország)
A GIAB az üzleti modellek és folyamatok fejlesztésén dolgozik, amelyek körforgásos gazdaságon alapulnak, és a hulladéknak tekinthető gazdasági szempontból értékes erőforrássá alakulnak. A GIAB és az IKEA a bútorok körforgásos és jövedelmező módon történő felújítását és az újrafelhasználás gyakorlati módszereit teszteli.
The Syrup Company (Dánia)
A Syrup a leggazdaságosabban felhasználható, természetes alapanyagokból készült, minőségi ökológiai minősítésű italokat készíti.Három egyedi ízt hoztak létre az IKEA-val közösen.
Kaffeform (Németország)
A Kaffeeform újrahasznosított kávéőrleményből és biopolimerekből állít elő termékeket.
Laesk (Dánia)
A Laesk nem szénsavval gyártja az üdítőitalokat, hanem erjesztéssel teszi őket izgalmassá. Az eredmény kevesebb cukor és zamatos ízek! Az IKEA-val egy házi brewing kiten dolgoznak, ami hamarosan lehet, hogy a polcokra kerül.