Ezekkel a startupokkal dolgozik együtt az IKEA

Sok más nagyvállalathoz hasonlóan a svéd bútorgyártó is örömmel kihasználja a fiatal, innovatív vállalkozásokban rejlő potenciált. Novemberben indult pályázatra több mint 1100 pályázat érkezett be, összesen 62 országból. Az IKEA a nyár során lezajlott Demo Day keretében mutatta be ígéretes startupjait.

Az IKEA úgy írta ki a pályázatát, hogy nem csak saját jövőképét akarja formálni az ój, inkubáltötletek által, de három nagy kihívás megoldásában is partnereket keresett. Olyan vállalkozásokat vár, melyek terméke vagy szolgáltatása megfizethető sok ember számára, kapcsolatban áll az emberekkel és hozzáférhető az egész világon, továbbá pozitív hatást gyakorol a bolygóra, az emberekre és a társadalomra – írja az Origo.

Az IKEA Bootcamp program startup vállalkozásai az alábbiak:

Adlede (Svédország)
Sikeresebb, relevánsabb és cookie-mentes hirdetéseket hoz létre a gépi tanulás által támogatott elemzés révén. Az Adlede megoldása már működik is néhány IKEA piacon.

Beam Impact (Egyesült Államok)
A Beam érték-alapú ügyfélkapcsolatot épít, a megszokott tranzakciós, vagy kedvezményvezérelt helyett. A Beam segít az IKEA-nak különböző innovatív javaslatokkal elérni a fiatal vásárlóit és új törzsközönséget szerezni.

Bumblebee Spaces (US)

A Bumblebee Spaces robotikát, AI-t és gépi tanulást használ, amellyel az otthoni tevékenységek megszervezését segíti.

Liquiproof LABS (Egyesült Királyság)
A Liquiproof LABS fenntartható tisztítási és ápolási megoldásokat kínál, hogy a textíliáink sokkal tovább maradjanak újszerűek és használhatóak.

Flow Loop (Dánia)
A Flow Loop intelligens és fenntartható zuhanyozási megoldásokat kínál minden fürdőszobához, amellyel akár 70 százaléknyi víz (és 65 százalék energia) takarítható meg: újrahasznosítja és tisztítja a zuhanyvizet.

Streem (Egyesült Államok)
Bizonyos területek “szakértelmét” segíti a valós idejű kommunikáció és fejlett technikák, például mesterséges intelligencia és gépi tanulás segítségével mindenki számára széles körben elérhetővé tenni.

IOVIA (Kanada)
Az IOVIA egy lojalitást segítő platform a brandek számára: ösztönzi a márka leghűségesebb vásárlóit és aktivitásra buzdítja a rajongóit.

Freemi (Dánia)
A Freemi egy piactér, melynek célja sokkal kényelmesebbé tenni egy számunkra már feleslegessé vált termék eladását, mint kidobását. Az IKEA már teszteli, hogy a termékeknek második élettartama legyen, anélkül, hogy hulladéklerakókba kerülnének.

Jido Maps (Egyesült Államok)
A Jido számítógépes látás és kibővített valóság segítségével intuitívabbá és interaktívabbá teszi a világot. Az IKEA Bootcamp során a Jido és az IKEA digitális rendszert fejlesztettek ki a vásárlók számára, hogy könnyen megtalálják, amit keresnek az üzletekben.

GIAB (Svédország)
A GIAB az üzleti modellek és folyamatok fejlesztésén dolgozik, amelyek körforgásos gazdaságon alapulnak, és a hulladéknak tekinthető gazdasági szempontból értékes erőforrássá alakulnak. A GIAB és az IKEA a bútorok körforgásos és jövedelmező módon történő felújítását és az újrafelhasználás gyakorlati módszereit teszteli.

The Syrup Company (Dánia)
A Syrup a leggazdaságosabban felhasználható, természetes alapanyagokból készült, minőségi ökológiai minősítésű italokat készíti.Három egyedi ízt hoztak létre az IKEA-val közösen.

Kaffeform (Németország)
A Kaffeeform újrahasznosított kávéőrleményből és biopolimerekből állít elő termékeket.

Laesk (Dánia)
A Laesk nem szénsavval gyártja az üdítőitalokat, hanem erjesztéssel teszi őket izgalmassá. Az eredmény kevesebb cukor és zamatos ízek! Az IKEA-val egy házi brewing kiten dolgoznak, ami hamarosan lehet, hogy a polcokra kerül.

Bővebb infók róluk itt és itt.

Budapestre jön a fejlesztő, aki megmozgatta Mona Lisat

A hír néhány hete bejárta az internetet, hogy az AI technológia már ott tart, hogy egyetlen kép alapján képes hamis videót készíteni emberekről. Így történt meg például az, hogy Mona Lisa arcképe beszél, és ikonikus mosolya helyét más érzelmek és arckifejezések veszik át. A Samsung moszkvai kutatóintézetének vezetője, Egor Zakharov Budapesten ad elő hamarosan – ráadásul a részvétel ingyenes.

Bővebben

A magyarok elégedettek az internet sebességével

Alapjában véve elégedettek a magyarok a vezetékes internet sebességével, ha mégis panaszkodnak, akkor legtöbben az otthoni vezetékes internetes telefonálással, a videotelefonálással és az online filmnézéssel voltak elégedetlenek az NMHH elemzése szerint. Az otthonokban kialakított wifi hálózatokra az esetek több mint 40 százalékában három vagy annál is több eszköz kapcsolódik.

Bővebben

11 millió dollárt kapott a magyar járműkommunikációs startup

A Forbes listája szerint is ők az egyik legforróbb magyar startup, és már pedzegették egy ideje, hogy a következő körben a tengerentúlra eveznek befektetésért. Nos így lett: 3,2 milliárd forintnyi bizalmat szavaztak nekik, arról nem beszélve, hogy komoly networkre és háttértudsra is szert tettek a befektetőik által. Dübörög a Commsignia!

Bővebben

Okosotthon fejlesztésen dolgozik az LG

Az LG Electronics (LG) és az IoT- és okosotthon-megoldásokat kínáló LUMI United Technology szándéknyilatkozatot írt alá. A két vállalat célja egy olyan ökoszisztéma létrehozása, amely az eszközök alapszintű irányításán túlmutatva még teljesebb otthoni IoT-környezetet biztosít a felhasználók számára.

Bővebben

Korszerüsítették a magyar egyetemek informatikai rendszereit

Közel 4 milliárd forintos EU-projektnek köszönhetően a felsőoktatási intézmények hatékonyabban tudnak működni, ugyanis korszerű informatikai rendszert vezettek be 15 intézményben. A projektnek köszönhetően hatékonyabbá válhat az intézményirányítás, így a kutatási és innovációs potenciáljuk is nőhet.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások