Hirdetés

Ezek a startupok befektetőre találtak a magyar virtuális startup-piactéren

Kétmilliárd forintnyi befektetés érkezett startupokba az április elején elindult első magyar virtuális startup piactéren, az EMVITIS-en, és további 15, előzetesen értékelt és minősített projekt vár befektetőre. Az eddigi kedvezményezettek között egészségügyi, állategészségügyi, egészszégprevenciós, valamint a digitális transzformációt elősegítő vállalkozások és ötletek vannak. A piactérre került startupok júniustól egy virtuális pitching keretében már akár közvetlenül is bemutathatják ötleteiket a legnagyobb hazai tőkealap-kezelőknek és befektetőknek.

Magyarország első virtuális tőkebefektetési showroomja, az április elején elindult EMVITIS a legígéretesebb magyar startupokat köti össze azokkal a magyar befektetőkkel, akik a recesszió miatt most új, hosszú távon is ígéretes célt keresnek a pénzüknek. A digitális felületen kifejezetten olyan projektek mutatkozhatnak be, amelyek a smart city koncepciót, a fenntartható fejlődést, illetve az egészségügyi szektort érintő okos alkalmazásokon dolgoznak. Azaz, olyan projekteken, amelyek a mostani helyzetben a fennmaradást, később pedig a kilábalást támogatják.

100 startupból 15 már befektetésre vár a piactéren

Az EMVITIS felületén az elmúlt két hónapban már több mint 100 startup regisztrált, akik egy automatizált, mesterségesintelligencia-alapú előszűrést, majd egy szakmai minősítést követően kerülhetnek fel projektjeikkel a piactérre, azaz, a virtuális showroomba. Eddig összesen 15 startup jutott el a showroomig, és jelenleg további öt, már előszűrt projekt vár bebocsátásra.

„Az elmúlt hetekben az első befektetések is megtörténtek: két startup esetében már megkezdődött a befektetési folyamat, további kettő esetében pedig úgynevezett opciós megállapodásról van szó”

– mondta el Molnár Ferenc. Az EMVITIS Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy rekordidő, alig két hónap alatt sikerült megközelítőleg kétmilliárd forintnyi befektetést tető alá hozniuk. A befektető az egyik Jeremie-alapokat kezelő hazai tőkealap.  

A befektetések egészségügyi és állategészségügyi területre, valamint digitalizációs és web alapú megoldásokat kínáló startupokba érkeznek, amelyek közül az egyik már korábban részesült első körös befektetésben más alapok részéről is. Utóbbi egészen a konkrét beavatkozásig teljesen kiváltja az orvosi rendelő személyes felkeresését. Az opciózott startupok egyike személyre szabott vitaminkészítmény-adagolással piacra lépő, induló vállalkozás, a másik pedig a piackutatásokat valamint a marketing és értékesítési folyamatot megreformáló mesterségesintelligencia-alapú chatbot rendszer. Az egészségügyi prevenciós fókusz tehát az EMVITIS eredeti céljainak megfelelően szinte valamennyi befektetés esetében jelen van, illeszkedve a Virtuális Egészségközpont programba, amelynek társadalmi hatását már a Szerencsejáték Zrt, mint főtámogató is elismeri és szponzorációjával is erősíti – emelte ki Molnár Ferenc

Indul az elevator pitch: neves tőkebefektetők előtt mutatkozhatnak be a strartupok

Az EMVITIS felületén júniusban elindul a virtuális pitching megoldás is, amelynek segítségével az előminősített startupok közvetlenül – egy a televíziós műsorokból már ismert, rövid, 15 perces prezentáció, úgynevezett „elevator pitch” keretében – mutathatják be magukat a legnagyobb hazai tőkebefektetők képviselőinek. „Nagyon komoly lehetőséget, egyfajta gyorsítósávot jelent ez a startupoknak, mert olyan neves befektetőket és szakembereket sikerült megnyernünk a projektnek, akikhez hosszú hónapokba, vagy évekbe telne eljutni egy-egy induló vállalkozás ötletével” – hangsúlyozta Molnár Ferenc. A háromfős befektetői grémiumban Kornis Gábor, a Finatech Capital Zrt. vezérigazgatója, Siklósi Zoltán, az Invescom Corporate Finance tanácsadó társaság vezérigazgatója és Makra Zsolt, a Singulab Zrt. befektetési igazgatója értékeli majd a startupokat. Egyszerre összesen négy, előzetesen kiválasztott startup vehet részt a virtuális pitchingen, és akár már az első alkalommal egymilliárd forintnyi befektetés találhat gazdára. A virtuális pitchingeken szakmai megfigyelőként részt vesz a Budapesti Értéktőzsde képviselője is.

Ők már találtak befektetést!

Medicall

Medicall Magyarország legnagyobb digitális egészségügyi szolgáltatója. Az applikáción és a weblapon keresztül orvosi konzultációk és videókonzultációk bonyolíthatók le. Az ügyfelek és az orvosok összekapcsolása egyszerű, biztonságos. Jelenleg 30 ezer regisztrált felhasználó van a rendszerben, akiket 50 orvosi szakágban közel 700 orvos tud kiszolgálni az év minden napján. Lehetőség van a rendszeren belül orvosi vizsgálati időpontok foglalására is, a Medicall-lal szerződésben álló magánklinikák rendeléseire. A cég szerződésben áll több egészségbiztosítóval, ahol kedvezményes egészségbiztosítási szerződések megkötésére van lehetőség, illetve egyes egészségbiztosítók a konzultációk díját a biztosítás terhére elszámolják.

VetCall

Az alkalmazás összekötő kapocs a kisállatukért aggódó gazdik és a szakmailag felkészült állatorvosok között. A VetCall applikáción (Android és iOS rendszerekre) az állattartók gyors, szakmailag megalapozott telefonos tanácsadást kérhetnek állatorvosoktól, időpontot foglalhatnak állatorvosi vizsgálatokra, valamint igény és szükség szerint helyszíni vizitre is kihívhatják az orvost.

Vitamio

Mobilapplikáció-alapú vitamin kalkulátor, amely a fizikai aktivitás, élettani állapot, életkor, egészségügyi állapot, stressz faktor, táplálkozási szokások alapján kiszámolja a felhasználó számára szükséges vitamin igényt. A felhasználó a testre szabott, számára ideális – akár szezonálisan változó – összetételű vitaminadagot előfizetéses formában megrendelheti az applikáción belül.

Value on Board

Olyan automatizált, chat alapú marketing technológiai megoldásokat takar, amelyek a piac megértésétől kezdve a marketing és sales kommunikáció kialakításán át az érdeklődők automatizált megszerzéséig segíti felhasználókat – multinacionális cégeket, kkv-kat vagy marketing ügynökségeket. Value on Board piackutatási megoldása, egy chat alapú eszköz, amely automatizáltan készít kérdőíveket, melyeket azonnal ki is értékel a felhasználó számára. Eseti vagy folyamatos kutatási kampányokra alkalmazva támogatja a marketing és értékesítési folyamatokat valamint a termék vagy szolgáltatás fejlődését. A Valuebot pedig egy weboldalakba integrálható intuitív chatbot, melyhez nincs szükség technológiai vagy programozói tudásra. Egyszerűsíti és hatékonyabbá teszi a kommunikációt a cégek és ügyfeleik között: felméri a weboldalra látogatók érdeklődési szintjét és a neki megfelelő tartalomra irányítja az oldalon, így garantálva a maximális konverziós lehetőséget.

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások