Hirdetés

Ezek a legértékesebb márkák a világon

A vállalatok és a brandek növekedése egyértelmű stratégia és kivételes fogyasztói tapasztalatok eredménye – vallja az Interbrands, aki a legjobb globális márkákat listázza minden évben. Idén is Szilikon-völgy unikornisai járnak az élen.

A technológiai cégek uralják az Interbrand idei százas márka toplistáját is, 6 cég képviseli ezt a szektort az első tízben, míg az első 20 fele tartozik az ágazatba. Az Apple idén már hatodik alkalommal került a rangsor élére, a márka értékét 214,48 milliárd dollárra becsülik. A második Google 155,5 milliárd dolláros brand értékkel bír a rangsor összeállítói szerint. Az Amazon az idei év igazi sikersztorija, a 2017-es ötödik helyről lépett előre a harmadik pozícióba, több mint felével, 100,76 milliárd dollárra növelve márkaértékét. A Facebook körüli botrányok éreztették hatásukat a brand megítélésén is, 6 százalékkal csökkent a közösségi oldal márkaértéke, s ez csak a kilencedik helyre volt elég.

A technológiai szektor mellett az autóipar képviselői vannak viszonylag nagy számban az élmezőnyben, a Top10-ben ketten, míg az első 20-ban négyen. A legjobban a toyota szerepelt, a 7. helyet megszerezve és 6 százalékos növekedést felmutatva, de közvetlenül utána jön a Mercedes, ami 2 százalékot tudott javítani. A BMW idén a 13. a rangsorban, 1 százalékos márkaérték csökkenéssel, míg a Honda 4 százalékot erősödve a 20. lett.

A legerősebb médiás brand a Disney, ami csakúgy, mint tavaly a 14. pozícióban van, 39,87 milliárd dollárra becsült márkaértékkel, ez egyébként 2 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól.

Ünnepeld meg a startup-ökoszisztéma legjobbjait a CEEcosystem Summiton!

Díjat fognak kapni a 2024-es év legkiemelkedőbb startupjai, befektetői, mentorai és a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányai. A Central European Ecosystem Summit továbbá növeli a hazai és regionális startup-ökoszisztéma láthatóságát, összehozza az embereket és elősegíti a tudásmegosztást.

Bővebben