Hirdetés

Ezek a design és divat startupok kaptak befektetést

Egyensúlyfejlesztő gyerekbútor, design falburkolat és egy mesterséges intelligenciára épülő alkalmazás – ez a három divat- és designötlet nyerte el a Hiventures befektetési ajánlatát a Magyar Divat & Design Ügynökség, a Startup Campus és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures startup inkubációjában.

Hirdetés

Idén rekordszámú, összesen 61 divat- és designipari ötlettel jelentkeztek a kreatív szakmák innovátorai a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus startup inkubátor és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealapkezelő közös startup programjára. Az online megvalósult inkubációba október elején válogatta be a szakmai zsűri a tíz legígéretesebb csapatot, akik az ezt követő időszakban intenzív vállalkozásfejlesztési képzésen, szakmai és üzleti mentoráción vettek részt.

Az inkubáció nyolc hete alatt a csapatok az ötleteikből vagy prototípusaikból kiforrott üzleti tervet hoztak létre, a programot záró Demo Dayre pedig azok a résztvevők kaptak meghívást, akiknek a termékük vagy szolgáltatásuk ez idő alatt leginkább megérett az első körös befektetésre.

A program záróeseményén öt csapat prezentálhatta ötletét a szakmai zsűri, a befektetők és a nagyközönség előtt. A MOKA csapata egy egyensúlyérzéket és motorikai képességeket fejlesztő gyerekbútort mutatott be. A Perceptual Thinkers az autizmussal élők kommunikációját segítő multifunkcionális övtáskát hozott a programba. A Try Online csapata egy divattermékekre fókuszáló közösségi média platformot fejleszt, a Measure.me pedig egy mesterséges intelligencián alapuló, a ruhaméret online kiválasztását segítő alkalmazással szállt versenybe. Végezetül a S.w.e.d. tagjai ismertették, miért különleges az általuk fejlesztett design falburkolat. A bemutatkozó csapatok közül végül hárman is, a MOKA, a Measure.me és a S.w.e.d. egyenként 15 millió forintos befektetési ajánlatot kaptak a Hiventures tőkealap-kezelőtől.

Az eseményt az érdeklődők online követhették, akik a prezentációk végén szavazhattak a számukra legszimpatikusabb ötletre. A közönségszavazást a TryONline csapata nyerte. A Magyar Divat & Design Ügynökség nekik és a különdíjban részesített Perceptual Thinkers csapatának egy ötalkalmas, személyre szabott szakmai támogatási programot ajánlott fel.

Hirdetés

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben
Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben