A Presti bútoripari vállalatok számára készíti el az adott bútor promóciós fotóit, AI-jal generálva hátteret az adott bútordarabnak. Így az ügyfélnek nem kell végigmennie azon a logisztikai rémálmon, amit egy katalógusba rakható fotó megkövetel.
„Elkezdtünk telefonálni, beszéltünk 50 potenciális ügyféllel. És mindenki ugyanazt mondta: a termékről a képek készítése egy nagyon hosszú folyamat, sok pénzbe kerül, és nincsen erre egy egyszerű megoldás” – így mesélte a TechCrunch-nak az Uber korábbi automatizálási vezetője, Nabil Toumi, hogy hogyan indították el társaival új startupjukat, a Prestit.
A 2022 végén alapított Presti egy újabb piaci rést fed le generatív mesterséges intelligencia használatával:
bútoripari vállalatok számára készítik el az adott bútor promóciós fotóit, AI-jal generálva hátteret az adott bútordarabnak.
Rengeteg költséggel járó logisztikai rémálom tud lenni egy bútorfotózás megszervezése
A megoldással rengeteg költséget spórolhatnak meg magunknak az ügyfelek. Ahogyan a Presti CEO-ja, Toumi rávilágított, egy bútordarab promóciós fotózása rengeteg költséges előkészületet igényel. Ki kell bérelni egy megfelelő házat, a terméket oda kell szállítani, összrakni, beállítani, szerződni külön fotóssal és helyszíni stylisttal.
A logisztikai nehézségek miatt egy-egy ilyen fotózást hónapokkal előbb el kell kezdeni szervezni, és a vállalatnak évente több százezer, akár millió eurós költséggel is kell számolnia attól függően, hogy mennyi termékéről akar katalógusba rakható anyagokat csinálni.
Márpedig erre muszáj költeni: a Presti CEO-ja szerint a bútoripari brandeknek kiemelten fontos, hogy a megfelelő képekkel egyedi identitást adjanak a termékeiknek, ezzel is növelve az eladásokat.
A francia startup erre a problémára nyújt költséghatékony megoldást: elég egy egyszerű, háttér nélküli termékfotó, például egy ilyen:
És ebből csinál egy olyan valóságosnak ható, katalógusba is elhelyezhető képet, mint ez:
Mire képes pontosan a Presti szoftvere?
A Presti a feladat elvégzésére a Stable Diffusion XL mesterséges intelligencia alapmodelljét használja, amelyet a bútoripari termékképek készítésére finomhangoltak, és betanítását egy 75 ezer darab, magas minőségű termékfotóból álló adatbázis segítségével végezték.
Így a startup AI alapú szoftvere figyel például arra, hogy a termék alakja ne torzuljon, a falak párhuzamosak legyenek az adott bútorral, vagy hitelesek legyenek az árnyékok. Ezen felül az ügyfél hozzá is adhat különböző elemeket a képhez: például hozzáillő párnákat az adott kanapéhoz.
A későbbiekben a Presti szeretné, hogy az egyes termékek különböző színeit és anyagait, textúráit meg tudja jeleníteni az AI, így az adott bútor különböző modelljeinek „fotózásához” is elegendő lenne egyetlen kép az ügyféltől.
A Presti megoldásában egyébként meglátta a lehetőséget a transzatlanti kockázatitőke-befektető, a Partech is, amely több üzleti angyallal kiegészülve összesen 3,5 millió dollár (átszámítva körülbelül 12,5 milliárd forint) seed fázisú befektetést eszközölt a startupba.
CIKKÖZI KÉPEK: Presti
NYITÓKÉP: A Presti csapata. Forrás: Presti / LinkedIn