Hirdetés

Európa leggyorsabban növekvő mobilitási szolgáltatója Oroszországban és Brazíliában is megjelenik egyedülálló üzleti modelljével

A FlixBus folytatja globális terjeszkedését, a gyorsan növekvő tech-mobilitási cég 2021 második felében piacra lépést tervez Oroszországban és Brazíliában is. Egyedülálló üzleti modelljének köszönhetően a FlixBus regionális buszpartnereivel együttműködve vezető távolsági buszhálózatot alakított ki Európában és a második legnagyobb szereplővé vált az USA-ban. A vállalat egy idén nyáron bejelentett 650 millió dolláros befektetést felhasználva meglévő és új piacokon is további növekedést tervez.

Hirdetés

A FlixBus Oroszországot is a világ legnagyobb távolsági buszhálózatába kapcsolja

A FlixBus 2020 nyarán indította el szolgáltatását a balti államokban, most pedig tovább terjeszkedik keleti irányba. A vállalat oroszországi piacra lépésének első szakaszában nemzetközi összeköttetéseket indít. Az első útvonal Szentpétervárt, Velikij Novgordot és Tallint köti össze, szeptember 3-tól válik elérhetővé az utasoknak. Július közepén már egy belföldi útvonalat is tesztelt a FlixBus Oroszországban, ami most szintén az ajánlat részévé válik.

A brazil buszpiac forradalmasítása: zöld utazás magas minőségi sztenderdekkel

A mobilitási cég 2021-ben egy újabb kontinensen, Dél-Amerikában is piacra lépést tervez, zöld üzleti modelljét a világ egyik legnagyobb buszpiacára viszi. A FlixBus lehet az egyik első olyan globális szereplő, amelyik Brazíliában egyszerű, megfizethető és kényelmes buszos szolgáltatást nyújt majd az ország buszpiacának megnyitását követően. A vállalat először a legnagyobb városok – például Rio de Janeiro és Sao Paulo – összekötését tervezi, ezután pedig szeretne tovább terjeszkedni és országszerte elérhető hálózatot létrehozni.

A nyár elején bejelentett, több mint 650 millió dollár értékű befektetésből európai, USA-beli és további terjeszkedését finanszírozza a FlixMobility

 2021 júniusában a FlixBus anyacége, a FlixMobility bejelentette frissen lezárt befektetési körét, aminek keretében több mint 650 millió dollárt szerzett. Ezt az összeget a cég a FlixBus és FlixTrain meglévő és új piacokon történő terjeszkedésére fordítja majd, egy jelentős rész a globális növekedést hivatott támogtani.

André Schwämmlein, a FlixBus alapítója és ügyvezető igazgatója: „Világszerte, minden országban látunk lehetőséget megfizethető és fenntartható mobilitási megoldásaink számára. Különösen a feltörekvő országokban, mint Brazília vagy Törökország – ahol 2019 óta vagyunk jelen – az emberek mobilitása gyorsan nő. Annak érdekében, hogy a növekvő igényeiket fenntartható módon elégítsék ki, fontos, hogy közösségi közlekedési módok vonzó hálózatát alakítsuk ki. Mivel a távolsági busz az egyik legklímabarátabb utazási mód, a nagyobb kínálat jelentősen hozzájárul az közlekedés fenntarthatóbbá tételéhez.”

Hirdetés

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben
Hirdetés

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben