Hirdetés

Európa a legjobb női vállalkozókat keresi agrár-élelmiszeripari ágazatban!

Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT Food) a POZI.io-val együttműködve egy 6 hónapos mentorprogramot valósít meg, amelynek célja, hogy átfogó támogatást nyújtson a korai szakaszban lévő női vállalkozóknak. A téma igen aktuális mivel a nők alig töltenek be vezető szerepet ezekben az ágazatokban.

A mostani már a harmadik évada az EWA programnak, amely az előző években hatalmas sikert aratott. A 8 európai országban megvalósított program több mint 250 pályázatot gyűjtött össze.

Az EWA sikerét látva az EIT Food 2022-ben 11 európai országra terjesztette ki a programot: Bulgária, Csehország, Görögország, Horvátország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Horvátország, Törökorszáés Portugália. A programban való részvételre 10 sikeres pályázót választanak ki.

Az EIT Food az idei évben először Magyarországról is keresi a vállalkozó hölgyeket, hogy jelentkezzenek az agrár-élelmiszeripari ágazatban megvalósuló innovatív üzleti ötlettel vagy az agrár-élelmiszeripari piacon legfeljebb 2 éve működő startup vállalkozással

A program 6 hónapos támogatást, célzott képzést és személyre szabott mentorálást kínál. A sikeres pályázók – országonként 10 fő – esélyt kapnak egy 10 000 euróig terjedő díj elnyerésére is. A pályázatok június 13-ig várják a jelentkezőket. A program júliustól decemberig tart, és teljesen ingyenes.

A kiírók alapvetően női vállalkozókat, illetve többségében női vállalkozásokat keresnek. Alapfeltétel, hogy kéévnél nem régebben indított vállalkozások jelentkezhetnek, az agrár-élelmiszeripari ágazathoz kapcsolódó projektekkel.

Az EWA program célja a jelenlegi nemek közötti szakadék megszüntetése, mivel a nők alig játszanak vezető szerepet ebben az ágazatban. A program a kiválasztott nőket hat hónapon keresztül folyamatosan támogatja egy speciális online képzéssel és személyre szabott üzleti mentorálással. Emellett befektetőkhöz, szakértőkhöés vállalatokhoz is hozzáférnek, hogy vállalkozásukat továbbfejleszthessék.

r Európában több a nő (52%), mint a férfi, a női vállalkozók az önfoglalkoztatóknak csak egyharmadát teszik ki az EU-ban.

A felmérések azt bizonyítják, hogy a vállalkozói lét jelenleg kevésbé vonzó lehetőség a nők számára, mint a férfiak számára. Az Európai Statisztikai Hivatal által közzétett legfrissebb statisztikák szerint ez még rosszabb, ha a vidéki területeit és az agrár-élelmiszeripari vállalkozásokat vizsgáljuk. 2016-ban az Európai Unió mezőgazdasági és állattenyésztő gazdaságaiban a nők a vezető pozíciók 28%-át töltötték be, a kelet és közép-európai régiókból származó nők körében pedig feltűnően alacsony volt az arány.

A nők vidéki területeken való képviseletének hiánya nemcsak a vállalkozói tevékenységet érinti, hanem a nők olyan akadályokkal is szembesülnek, amelyek megakadályozzák őket abban, hogy teljes mértékben kibontakozzanak és felelősségteljes pozíciókat válasszanak a vidéki vállalkozásokban. Ezért – különösen a vidéki területeken – a női kreativitás és vállalkozói potenciál a gazdasági növekedés alulhasznosított forrása, amelyet tovább kellene vizsgálni. Az Európai Bizottság az uniós országokkal együttműködve igyekszik leküzdeni ezeket a kihívásokat, és igyekszik több nőt ösztönözni arra, hogy saját vállalkozást alapítson.

A program korábbi sikere után az EIT Food most 11 országban indította el ezt a programot egyidejűleg: Horvátországban, Bulgáriában, a Cseh Köztársaságban, Görögországban, Magyarországon, Lettországban, Litvániában, Olaszországban, Spanyolországban, Portugáliában és Törökországban. A program júliustól decemberig tart és teljesen ingyenes.

A jelentkezéseket június 13-ig lehet benyújtani. További információk itt találhatók.   https://pozi.io/competitions/eit-ewa-2022

 

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben