Kimondottan a külpiacok elérésére készíti fel a startupokat és kkv-kat a Telekom Hello Biznisz és a Grow with Google közös szervezésében induló képzéssorozat. Az ingyenes kurzusokon a vállalkozók olyan, a határon túli terjeszkedést elősegítő megoldásokkal, eszközökkel és esettanulmányokkal ismerkednek meg, amelyek digitális felzárkózásukhoz is hozzájárulhatnak.
A magyarországi kis- és középvállalatok működésében jóval kevésbé vannak jelen digitális megoldások, mint fejlett országokbéli társaikéban. A magyar kkv-knak például mindössze 8 százaléka használ e-számlázási szolgáltatást, míg a digitális éllovasoknál (skandináv államok, Benelux-országok, Írország és Észtország) ez az arány 32 százalék – állapítja meg 2018 végi kutatásában a McKinsey & Company. A nemzetközi tanácsadó cég szerint a közösségi médiumok használatában is elmaradunk az éllovasoktól: a magyar vállalkozások negyede él ezekkel a marketingeszközökkel, míg az úttörő országokban a cégek fele. Márpedig ezek a megoldások manapság a kötelező belépőszintet jelentik a világpiachoz, azonban nem elég beszerezni őket: célirányos és hatékony használatukra legalább ekkora gondot kell fordítani. Ezen gondolatok mentén találkozott a Google Digital Workshop és a Telekom Hello Biznisz programja.
A nemzetközi Grow with Google kezdeményezés célja, hogy ingyenes eszközöket és képzéseket kínálva mindenki számára biztosítsa a lehetőséget a digitális világ adta lehetőségek kihasználására. Az ennek égisze alatt hazánkban három éve futó Google Digital Workshop képzés elsődleges célja pedig kifejezetten a kis- és középvállalkozások digitális felzárkóztatása. A Magyar Telekom üzletfejlesztési kezdeményezése, a Hello Biznisz a kis- és középvállalatok digitális edukációs portálja, ahol a vállalkozók első kézből értesülhetnek a legújabb online trendekről, eszközökről, vállalkozásfejlesztési tippekről. A Hello Biznisz széleskörű tudásanyaggal támogatja a vállalkozásokat a hosszú távú, sikeres működésükben, versenyképességük megőrzésében.
A két nagyvállalat közös eseményei révén három vidéki és egy budapesti helyszínen sajátíthatják el startupok és kkv-k azokat a képességeket, ismerhetik meg azokat a digitális megoldásokat, amelyekkel felvértezve kellő informáltsággal és önbizalommal vehetnek eredményes nemzetközi rajtot.
Bővebben: ITT