Hirdetés

Értékes képzés jön startupoknak ingyenesen

Kimondottan a külpiacok elérésére készíti fel a startupokat és kkv-kat a Telekom Hello Biznisz és a Grow with Google közös szervezésében induló képzéssorozat. Az ingyenes kurzusokon a vállalkozók olyan, a határon túli terjeszkedést elősegítő megoldásokkal, eszközökkel és esettanulmányokkal ismerkednek meg, amelyek digitális felzárkózásukhoz is hozzájárulhatnak.

A magyarországi kis- és középvállalatok működésében jóval kevésbé vannak jelen digitális megoldások, mint fejlett országokbéli társaikéban. A magyar kkv-knak például mindössze 8 százaléka használ e-számlázási szolgáltatást, míg a digitális éllovasoknál (skandináv államok, Benelux-országok, Írország és Észtország) ez az arány 32 százalék – állapítja meg 2018 végi kutatásában a McKinsey & Company. A nemzetközi tanácsadó cég szerint a közösségi médiumok használatában is elmaradunk az éllovasoktól: a magyar vállalkozások negyede él ezekkel a marketingeszközökkel, míg az úttörő országokban a cégek fele. Márpedig ezek a megoldások manapság a kötelező belépőszintet jelentik a világpiachoz, azonban nem elég beszerezni őket: célirányos és hatékony használatukra legalább ekkora gondot kell fordítani. Ezen gondolatok mentén találkozott a Google Digital Workshop és a Telekom Hello Biznisz programja.

A nemzetközi Grow with Google kezdeményezés célja, hogy ingyenes eszközöket és képzéseket kínálva mindenki számára biztosítsa a lehetőséget a digitális világ adta lehetőségek kihasználására. Az ennek égisze alatt hazánkban három éve futó Google Digital Workshop képzés elsődleges célja pedig kifejezetten a kis- és középvállalkozások digitális felzárkóztatása. A Magyar Telekom üzletfejlesztési kezdeményezése, a Hello Biznisz a kis- és középvállalatok digitális edukációs portálja, ahol a vállalkozók első kézből értesülhetnek a legújabb online trendekről, eszközökről, vállalkozásfejlesztési tippekről. A Hello Biznisz széleskörű tudásanyaggal támogatja a vállalkozásokat a hosszú távú, sikeres működésükben, versenyképességük megőrzésében.

A két nagyvállalat közös eseményei révén három vidéki és egy budapesti helyszínen sajátíthatják el startupok és kkv-k azokat a képességeket, ismerhetik meg azokat a digitális megoldásokat, amelyekkel felvértezve kellő informáltsággal és önbizalommal vehetnek eredményes nemzetközi rajtot.

Bővebben: ITT

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben

Csillag Péter: Nem új jogszabályokra van szükség az európai ökoszisztéma jobb működéséhez, hanem a meglévő korlátozások lebontására

A HunBAN elnöke szerint ha az amerikai vámpolitika azt eredményezi, hogy Európa végre összekapja magát, és egységesebb piacot hoz létre, ez még jól is jöhet számunkra. Ehhez viszont az uniós döntéshozóknak hagyniuk kéne a piacot érvényesülni, és jól kihasználni a technológa adta lehetőségeket. Erről is beszélgettünk Csillag Péterrel.

Bővebben