Hirdetés

Erősödő trend, amit az amerikai startupperek már kihasználnak

Amerika felől érkezik a legújabb hullám: az emberek már nem akarnak személyes utánajárással autót venni, a próbaúttal sem fárasztják magukat. Egyre többen szeretnék a kocsit is a lehető legkényelmesebben, online beszerezni pár kattintással vagy ujjmozdulattal a mobil kis képernyőjén. Amerikában már jönnek is a startupok ennek megfelelően.

A pizzarendelésen, az online könyv-és ruhavásárlás után már a gépjárművek kényelmes beszerzése is egyre népszerűbb. Egy piackutató cég amerikai autóvásárlókat kérdezett arról, mi a véleményük az online megrendelésről, a próbaút nélküli vásárlásról. A legtöbben azt mondták, nem szeretik a szalonokban az értékesítők nyomulását, hogy rá akarják beszélni őket modellekre, extrákra, hitelkonstrukciókra. Próbaútra pedig az egyéni igények szerint összekonfigurált autóval a legtöbbször eleve nincs is lehetőség, úgyis csak az átvételkor derül ki, mit is vettek tulajdonképpen. Hát nem kényelmesebb akkor már mindent online intézni, az adminisztrációt megbízásokkal a lebonyolító cégre bízni és 2-3 szalonlátogatás helyett egyből a ház elé szállíttatni a megrendelt kocsit?

A használt autók esetében pedig még egyszerűbb is ez a folyamat. A gyártó a használ kocsiknál már nem írhatja elő, milyen körülmények között kell kiállítani és értékesíteni őket, a vevő pedig, ha megbízik az online kereskedésben, mentesül a használtautó-piac összes szokásos átverési kísérletétől.

A trendet többek között 2012-ben alapított Carvana lovagolta meg, amely mintegy autó-automatákból árulja a kocsikat az online vásárlóknak, az első teljes évében 250, tavaly 44000, az idén pedig már 66400 járművet szállított ki a vevőknek. Jelentős online piactere van rajtuk kívül a szintén 2012-ben indult Vroom nevű vállalkozásnak.

Forrás: vezess.hu

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben

Innovatív találmány védi meg az autósokat a vadgázolástól

Hazánkban a hivatalos statisztikáknál jóval több, évente akár 40 ezer vadgázolás történhet. Ezt a számot hivatott csökkenteni a VIONN GO, az első okos vadriasztó, ami a gépjármű alvázára rögzítve a beépített hangszórónak köszönhetően jelzi érkezésünket az állatvilágnak. A fejlesztők egy mégis bekövetkezett vad által okozott baleset esetén a keletkezett kárt öt munkanapon belül megtérítik ügyfeleiknek egymillió forintig.

Bővebben

A szellemi tulajdon lehet az innovatív vállalkozások versenyelőnye

Ahhoz, hogy a kreatív és innovatív munka valóban kifizetődő legyen, ma már nem elég egy jó ötlet. A létrehozott termék vagy szolgáltatás csak akkor teszi sikeressé létrehozóját, ha kellő tudatossággal figyel saját szellemi vagyonának megóvására is. Erre a tudatosságra hívja fel magánszemélyek és vállalkozások figyelmét együttműködésében a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a Design Terminal.

Bővebben

Újrahasznosított halászhálókból készítenek autóalkatrészeket

A tengeri hulladékokból egyedülálló újrahasznosítási folyamat során hoznak létre újrahasznosított műanyagokat., az alkatrészek gyártása során keletkező emisszió így a hagyományos eljáráshoz képest mintegy 25 százalékkal csökken. A BMW iX és a BMW X1 szőnyegeit tengeri műanyagokból állítják elő. A BMW Group célja, hogy új modelljeiben 2030-ra átlagosan 40 százalékban újrahasznosított anyagokból készült, hőre lágyuló műanyagokat használjon.

Bővebben

Tehetséges fiatal fejlesztők dolgoznak az agráriumban felmerülő kihívások megoldásain

Kezdetét vette a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) agrár startupokat és nagyvállalatokat összekötő programja, a NAK TechLab inkubációs program. A negyedik éve megrendezésre kerülő program fő célja, hogy a legnagyobb agrárvállalatok fiatal magyar startupperekkel közösen olyan új és formabontó digitális megoldásokat fejlesszenek, amelyek gyorsan és széles körben eljutnak a magyar gazdálkodók hétköznapjaiba és beépülnek a gyakorlatba.

Bővebben

Kritikus időszakban fordult nyereségbe az OXO gazdálkodása

Megjelent az OXO Technologies Holding Nyrt. 2022. első félévére vonatkozó tőzsdei beszámolója, illetve ezzel párhuzamosan az első ESG jelentését is közzétette a társaság. A beszámoló tanúsága szerint a befektetési ciklusa korai időszakában, ráadásul folyamatosan nehezülő makrogazdasági körülmények és üzleti viszonyok között sikerült a cég működését nyereségessé tenni és a nettó eszközértéket további 22%-kal növelni.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások