Hirdetés

Erősödő trend, amit az amerikai startupperek már kihasználnak

Amerika felől érkezik a legújabb hullám: az emberek már nem akarnak személyes utánajárással autót venni, a próbaúttal sem fárasztják magukat. Egyre többen szeretnék a kocsit is a lehető legkényelmesebben, online beszerezni pár kattintással vagy ujjmozdulattal a mobil kis képernyőjén. Amerikában már jönnek is a startupok ennek megfelelően.

A pizzarendelésen, az online könyv-és ruhavásárlás után már a gépjárművek kényelmes beszerzése is egyre népszerűbb. Egy piackutató cég amerikai autóvásárlókat kérdezett arról, mi a véleményük az online megrendelésről, a próbaút nélküli vásárlásról. A legtöbben azt mondták, nem szeretik a szalonokban az értékesítők nyomulását, hogy rá akarják beszélni őket modellekre, extrákra, hitelkonstrukciókra. Próbaútra pedig az egyéni igények szerint összekonfigurált autóval a legtöbbször eleve nincs is lehetőség, úgyis csak az átvételkor derül ki, mit is vettek tulajdonképpen. Hát nem kényelmesebb akkor már mindent online intézni, az adminisztrációt megbízásokkal a lebonyolító cégre bízni és 2-3 szalonlátogatás helyett egyből a ház elé szállíttatni a megrendelt kocsit?

A használt autók esetében pedig még egyszerűbb is ez a folyamat. A gyártó a használ kocsiknál már nem írhatja elő, milyen körülmények között kell kiállítani és értékesíteni őket, a vevő pedig, ha megbízik az online kereskedésben, mentesül a használtautó-piac összes szokásos átverési kísérletétől.

A trendet többek között 2012-ben alapított Carvana lovagolta meg, amely mintegy autó-automatákból árulja a kocsikat az online vásárlóknak, az első teljes évében 250, tavaly 44000, az idén pedig már 66400 járművet szállított ki a vevőknek. Jelentős online piactere van rajtuk kívül a szintén 2012-ben indult Vroom nevű vállalkozásnak.

Forrás: vezess.hu

Véres Halloween, ezúttal jó ügyért – közösen szólítja meg a hazai startupszektort a Magyar Vöröskereszt és a Startup Online

A Startup Online csatlakozik a Vöröskereszt önkéntes véradásához – a cél megszólítani a hazai startup-ökoszisztémát, hangsúlyozni a véradás jelentőségét és részvételre ösztönözni a szereplőket. A jó ügyet a Startup Online partnereként a Munch is aktívan támogatja.

Bővebben

Az alapító, aki végigdolgozta a saját esküvőjét – vagy mégsem?

Bejárta az internetet a kép, amin Casey Mackrell, a Thoughtly startup társalapítója a saját esküvőjén vette elő a laptopját, hogy egy kódolási feladatot elvégezzen. A fotó vegyes fogadtatást kapott, és rávilágít a startupvilág egyik dilemmájára: az alapítói és a menedzseri vezetési mód közti különbségre.

Bővebben

El kell juttatnunk a magyar tehetségeket külföldre – mondja Jonathan Medved, a HVCA Harsányi-díjasa

Az izraeli sorozatvállalkozó szerint a magyar piac fejlődésében hatalmas szerepe van annak, hogy a magyar tehetségek külföldön szerezzenek tapasztalatokat és építsenek kapcsolatokat. Képriport a HVCA befektetési konferenciájáról.

Bővebben

Régiós szinten kapcsolja össze a startup- és az IT-ökoszisztémát a Puzl CowOrKing budapesti irodahelyiségének nyitórendezvénye

A bolgár szolgáltató Óbudán nyit új coworking irodahelyiséget: az ennek apropóján szervezett ME.E.T. CEE rendezvényen a résztvevők Magyarországról, Bulgáriából, Csehországból, Ausztriából, Romániából és Lengyelországból is építhetnek kapcsolatokat a startup- és az IT-ökoszisztéma képviselőivel. A november 8-i esemény ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Bővebben

Miért vásárolták meg Balogh Petyáék a KÜRT Akadémiát?

A komplex vállalatfejlesztési képzéseket kínáló KÜRT Akadémia megvásárlása stratégiai jelentőséggel bír a STRT Holding számára: azzal pont azt az oktatási szolgáltatási lábat erősítik, ami kulcsfontosságú portfóliócégeik sikerre vitelében. Mit hoz a gyakorlatban a tranzakció, és miért éri ez meg a Kürti Tamás nevével fémjelzett Akadémiának? A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Sokkal gyorsabban termelnek bevételt az AI-startupok, mint SaaS elődeik

A Stripe platformját használó top AI-vállalkozások csupán 11 hónap alatt képesek elérni az egymillió dolláros bevételt, míg a pár évvel korábbi SaaS-cégek csupán 15 hónap alatt. Az AI-startupok bevételnövelő képességét a mesterséges intelligencia piacának jellegzetessége magyarázza.

Bővebben

500 ezer dolláros pre-seed kört vont be a magyar AI-startup, a Voovo

A befektetők közt olyan nevek találhatók, mint az amerikai Techstars, és a magyar befektetői szcéna ismert szereplői: a Balogh Petya nevével fémjelzett STRT, a Hild Imréhez köthető Óbuda Uni Venture Capital (ÓUVC), valamint a HunBAN elnöke, Csillag Péter.

Bővebben

Hogyan építs startupot egy tabusított piacon?

Amikor egy társadalmi tabukkal övezett piacon próbálsz a startupoddal érvényesülni, nehezített pályán játszol: az ügyfeleid és a befektőid is bizalmatlanok veled szemben, és még a hatóságok is komoly fejfájást okozhatnak. Hogyan boldogulj ilyen körülmények között? A szexuális segédeszközök piacán sikeres MisteryVibe társalapítója és CEO-ja osztja meg a tippjeit.

Bővebben