Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Az együttműködés célja, hogy láthatóvá tegye a magyar startup ökoszisztéma szereplőit – vállalkozókat, inkubátorokat/akcelerátorokat, egyetemeket, állami szervezeteket, valamint a befektetőket – a hazai és globális érdeklődők számára. A nyílt hozzáférésű platformot kifejezetten arra tervezték, hogy támogassa a skálázódó technológiai közösséget megbízható értesülésekkel és újszerű betekintési lehetőségekkel. A Dealroom.co adatszolgáltató által üzemeltetett adatbázis rávilágít az átfogó trendekre, valamint részletes adatokat szolgáltat startupokról, scale-up-okról és az ország vállalkozásairól. A kezdeményezés pozitívan hat a magyar szereplőkre az egymással való kapcsolatfelvételben, valamint szélesebb lehetőséget biztosít a nemzetközi piacról érkező további befektetésekkel kapcsolatban.

A startupokra, növekvő cégekre és a technológiai ökoszisztémára szakosodott Dealroom.co adatszolgáltatóval létrehozott együttműködés keretében az új adatbázis nemcsak a mai magyar technológiai szcénáról, hanem a jelenleg zajló együttműködési projektekről is részletes képet ad.

Bármilyen startup, befektető, vagy az ökoszisztémában érdekelt stakeholder hozzá tudja adni az adatbázishoz a saját cégét, annak részletes adatait, és fejlesztheti profilját, ezáltal nyílt hozzáférést biztosítva a közösség számára a valós idejű információkhoz.

A technológiai és befektetési ipar nagyobb mértékű pontossága és transzparenciája nem csak, hogy az ökoszisztéma lokális kapcsolódásait fogja támogatni, de egyúttal – egy új technológiai és innovációs gyűjtőhelyként – elősegíti a régió nemzetközi feltérképezését.

Kölkedi Krisztián az Express Innovation Agency stratégiai vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta:

„A kezdeményezés nem csak az ügynökségünknek, hanem az egész magyar startup ökoszisztémának is jelentős mérföldköve.”

„Az együttműködés lehetővé tette, hogy Magyarország felkerüljön a nemzetközi innovációs ökoszisztéma térképére és létrejött egy olyan, – az országra fókuszáló adat-felület -, amely szabadon és ingyenesen hozzáférhető bárki számára.”

Az ügynökségnek és kifejezetten a HSUP-nak is az egyik fontos célja a magyar startup-ökoszisztéma építése, az utánpótlásnevelés, a közép- és hosszútávon létrejövő számos sikeres magyar innovatív vállalkozás. Ebben kiemelkedő eszköz lehet a Magyarországra szabott Dealroom adatbázis és adat-felület, amely átláthatóságot is biztosít. Ez utóbbi rendkívül fontos szempont lehet a HSUP csapatok, és kifejezetten a sikeresen fejlődő HSUP csapatok szempontjából, akik az adatbázisban szerepelve könnyebben kerülhetnek hazai és nemzetközi befektetők, valamint más szervezetek (pl. nagyvállalatok, akcelerátorok) radarjára.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben