Hirdetés

Elismerést kapnak a legdizájnosabb vállalatok

A Magyar Formatervezési Tanács idén is meghirdeti Design Menedzsment Díj pályázatát. Az elismerésre a bírálóbizottság tagjain kívül bárki jelölhet vállalkozásokat, nonprofit intézményeket. Az egymillió forinttal járó díj célja elismerni a designtudatos szemléletben, a design alkalmazásában és szakszerű menedzselésében élen járó szervezeteket.

Hirdetés

A design, mint fogalom ma már egy igencsak szerteágazó területet jelöl, sőt módszertana több tudományágra is kiterjed, lényegi eleme pedig nem más, mint a kreatív és empatikus problémamegoldás. A designgondolkodás nem konkrét szakmai ismereteket jelent, sokkal inkább egyfajta szemléletet, amely új, addig nem látott eredményekhez vezethet. A designer feladata egy-egy problémakör megoldására új alternatívát nyújtani, konkrét emberi szükségletekre gyakorlati válaszokat adni. Mindezzel pedig az a cél, hogy az életet jobbá, könnyebbé, szebbé tegyék az emberek számára.

„Ez a fajta fókuszált gondolkodás, amely már a fejlesztés legelső lépéseinél megjelenik, majd a teljes folyamatot végigkíséri, később olyan eredményeket hoz, amelyek hozzáadott értéket teremtenek, megkülönböztetik a vállalkozást versenytársaitól, így hosszú távon versenyelőnyt jelentenek. A fenti alapelvekre épülő vállalkozások azzal, hogy jobban, mélyebben megértik ügyfeleiket, további előnyhöz is jutnak, hiszen ez a fajta speciális tudás hosszabb távon is formálja gondolkodásukat, ami a stratégiaalkotásban is megjelenik” – emelte ki Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, illetve a Magyar Formatervezési Tanács (MFT) elnöke a pályázat kapcsán.

A Design Menedzsment Díjat (DMD) az MFT 2009-ben azzal a céllal hozta létre, hogy elismerje azokat a szervezeteket, amelyek példaértékű eredményeket és sikeres működési modelleket mutatnak fel a designmenedzsment stratégiai integrációja által, hazai és nemzetközi érdeklődést keltve. Emellett nem titkolt cél, hogy mindezzel a design integrált alkalmazását közelebb hozzák mind a gazdasági élet szereplőihez, mind pedig a széles nagyközönséghez.

A bíráló bizottság tagjai Dr. Simon Attila elnök, vezérigazgató, Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt., az MFT tagja, Dr. Antos László ügyvezető igazgató, Magyar Innovációs Szövetség, prof. Dr. Bachmann Bálint DLA Ybl Miklós-díjas építész, egyetemi tanár, rektor Budapesti Metropolitan Egyetem, a Breuer Marcell Doktori Iskola vezetője, Pécsi Tudományegyetem, az MFT tagja, Dr. Bendzsel Miklós elnök, Magyar Mérnökakadémia, az MFT elnökhelyettese, Cselényi Krisztina managing partner, VIA Group International, elnöki tanácsadó, Fabunio, az MFT tagja, Nemes Attila PhD. független tanácsadó, művészettörténész, társalapító, Kitchen Budapest, az MFT tagja, Petőházi Szilveszter tulajdonos, Hamerli / 1861 Kesztyűmanufaktúra Pécs, Pistyur Veronika ügyvezető, Bridge Budapest, az Oktogon Ventures partnere és Vargha Balázs Ferenczy Noémi-díjas grafikusművész, egyetemi adjunktus, tanszékvezető, Tervezőgrafika Tanszék, MOME.

A kiírás megújult formában ismét olyan szervezetek pályázatát vagy más általi jelölését várja, amelyek stratégiájuk megalkotásában, operatív működésükben, termékeik, szolgáltatásaik kialakítása során a designmenedzsment eszközrendszerét alkalmazva folyamatos innovációra és kiemelkedő minőségre törekednek, szem előtt tartva a társadalmi felelősségvállalás és a fenntarthatóság szempontjait is.

Az egymillió forinttal járó díjra a bírálóbizottság tagjain kívül bárki jelölhet vállalkozásokat, nonprofit szervezeteket. Az odaítéléséről felkért bírálóbizottság dönt, különböző értékelési szempontok (például a designmenedzsment-szemlélet beépülésének mértéke és szintje a szervezet működésébe, innovációs folyamataiba) alapján. A Design Management Díjra online lehet jelölni szervezeteket 2021. május 10-ig. Ugyanakkor a szervezetek saját magukat is nevezhetik, ebben az esetben a nevezési határidő 2021. június 1.

Az elismerések átadása várhatóan a Magyar Formatervezési Díjakkal együtt történik majd meg a Budapest Design Week keretein belül.

Hirdetés

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben
Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben