Hirdetés

Elindult a Green Brother, a fenntartható gazdaságot célzó, magyar alapítású, nemzetközi innovációs központ

Három magyar vállalat, a Startup Campus innovációs ügynökség, valamint az általa megbízott Hungarian Good Option PR és a Kirké Kreatív közreműködésével megalakult a Green Brother üzletfejlesztő és oktatóközpont, a fenntartható jövőért dolgozó, innovatív vállalkozások segítésére. Az eredetileg a magyar piacra szánt Green Brother márka rögtön az indulásakor nemzetközivé vált, amikor az Európai Unió által a tiszta technológiák támogatására létrehozott InNow program a kezdeményezés mögé állt. A Green Brother így jelenleg öt ország: Lengyelország, Horvátország, Szlovénia, Szlovákia és Magyarország innovátorai számára nyújt szolgáltatásokat.  

Hirdetés

A Green Brother üzletfejlesztő és oktatóközpont legfőbb küldetése a nemzetközi piacokra és külföldi befektetések elnyerésére felkészíteni az innovatív vállalkozásokat. Hamarosan indul a Green Brother Accelerator program, amelyben a startupok szakértő mentorok irányításával erősíthetik üzleti modelljüket. A résztvevőket progresszív nagyvállalatok is segítik, akik a tudásuk átadása mellett vállalati infrastruktúrákat, értékesítési csatornákat és üzleti adatbázisokat is elérhetővé tesznek a számukra, felgyorsítva ezzel a fejlődésüket. A Green Brother Accelerator kiemelt célterületei az akkumulátoripar, a hidrogénipar, a városi közlekedés, valamint az energiahatékonyság, ahol nem csupán új termékeket keresnek, de érdeklődnek minden rész-technológia iránt is. Például nem várják el, hogy valaki egy újfajta akkumulátorral jelentkezzen, ha a huzalozás vezetékezés megújítására van ötlete. Az üzleti gyorsító programra május 31-ig jelentkezhetnek a tiszta technológiákat képviselő startupok, KKV-k és egyetemi / kutatóintézeti projektek. Jelentkezés: https://greenbrother.hu/apply

Eközben a greenbrother.hu-n elindult egy digitális oktatási platform, ahol a startupok ingyenes, angol nyelvű e-learning kurzusokon vehetnek részt olyan témákban, mint a szervezetfejlesztés, nemzetközi piacismeret, prezentációs és pitching technikák, üzleti jog, és forrásteremtés.

A Green Brother emellett közvetítő szerepet vállal a startupok és potenciális üzleti partnereik, a vezető nagyvállalatok között; valamint segít eligazodni a nemzetközi pályázatok világában a sikeres forrásszerzés érdekében.

A Green Brother innovációs központ működtetését Dervalics Ákos az EIT Urban Mobility RIS HUB és az EIT InnoEnergy HUB menedzsere, dr. Lőrincz András innovációs menedzser és Tóth Veronika kommunikációs menedzser vezeti. A sajtókommunikációt a FleishmanHillard Café leányvállalata, a Hungarian Good Option PR látja el, a sajtófőnök Langó Károly. A koncepció megalkotása és a márkaszemélyiség felépítése a Kirké Kreatív feladata, Kónya Klára vezetésével. A Green Brother arculata a Kirké Kreatív kötelékében működő Svajer László grafikusművész munkája. A projekt társ-finanszírozását az InNow Interreg Central Europe program, az EIT Urban Mobility, és az EIT InnoEnergy nyújtja.

Hirdetés

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben
Hirdetés

Innovatív gyerekjáték csere-bere platform nyerte a startup versenyt

Lezárult az országos Ideathon 4.0 by K&H verseny első fordulója: a hétvégén volt az első győri megmérettetés, amelyen a FoxToy gyerekjátékok cseréjét IT logisztikai módon támogató platformjának pályázata lett a befutó. Az Ideathon 4.0 by K&H célja, hogy a csapatok az innovációra és a fenntarthatóságra fókuszáló bankoláson túli szolgáltatásokra tegyenek javaslatokat.

Bővebben

Az Amazon az MGM filmstúdió felvásárlására készül – de vannak ellenlábasai

Meglepő helyről érkezett ellenvetés az Amazon tervezett üzlete, az MGM felvásárlása kapcsán, négy amerikai szakszervezet arra szólította fel a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságot (FTC), hogy akadályozza meg a tranzakciót. Közben úgy tűnik, az Amazon egyre komolyabban gondolja médiás terveit, hírek szerint kisebbségi részesedést szerezhetnek az NFL, a profi amerikaifutball-liga médiás érdekeltségeiben.

Bővebben

A jövő magyar startupjait díjazták az AHa!Brainstore Startup 4.0 versenyén

A Demo Day-jel és díjátadóval véget ért az egyik legjelentősebb vállalati startup program idei eseménye, az AHa!Brainstore Startup Verseny 4.0. Az Antenna Hungária által kiírt megmérettetésnek minden résztvevője nyertesnek tekinthető, miután a verseny során jelentős, a későbbiekben jól kamatoztatható, hasznos tapasztalatra tehettek szert.

Bővebben

Az energiafelhasználás nyomonkövetésének új korszakát hozza el egy magyar startup

Az energiafelhasználás nyomonkövetésének új korszakát hozza el egy magyar startup, a Wenerate. A Start it @K&H inkubátorban működő fenntarthatósági startup adatalapú szoftvere a cégek teljes energia-gazdálkodását képes mérni, elemezni és megtalálni azokat a beavatkozási pontokat, amelyekkel szinte azonnal CO2-csökkenést lehet elérni, akár költséges beruházások nélkül is.

Bővebben

Magyarország vonzó a megújuló energiák alkalmazása szempontjából

Magyarország idén bekerült a megújuló energia befektetések szempontjából legvonzóbb 40 ország közé. Az EY globális rangsorán elért hazai eredményhez nagyban hozzájárult a napelemes rendszerek állami támogatása. A nemzetközi tanácsadó cég tanulmánya szerint a hálózatok fejlesztése mellett a szénalapú energiatermelés kiváltása is elengedhetetlen a karbonkibocsátás csökkentéséhez és az uniós célok eléréséhez.

Bővebben

40 millió eurós tőkeemelés a csomagolóanyagos startupnál

A Packhelp, az európai piac vezető, egyedi csomagolásokkal foglalkozó menedzselt piactere lezárta 40 millió eurós Series B tőkeemelési körét, jelentette be a befektetésben részt vevő budapesti székhelyű PortfoLion Capital Partners. A régió egyik és a lengyel piac eddigi legnagyobb Series B befektetésében a PortfoLion és a párizsi székhelyű InfraVia növekedési alapja mellett az FJ Labs

Bővebben