Hirdetés

Elindult a Green Brother, a fenntartható gazdaságot célzó, magyar alapítású, nemzetközi innovációs központ

Három magyar vállalat, a Startup Campus innovációs ügynökség, valamint az általa megbízott Hungarian Good Option PR és a Kirké Kreatív közreműködésével megalakult a Green Brother üzletfejlesztő és oktatóközpont, a fenntartható jövőért dolgozó, innovatív vállalkozások segítésére. Az eredetileg a magyar piacra szánt Green Brother márka rögtön az indulásakor nemzetközivé vált, amikor az Európai Unió által a tiszta technológiák támogatására létrehozott InNow program a kezdeményezés mögé állt. A Green Brother így jelenleg öt ország: Lengyelország, Horvátország, Szlovénia, Szlovákia és Magyarország innovátorai számára nyújt szolgáltatásokat.  

Hirdetés

A Green Brother üzletfejlesztő és oktatóközpont legfőbb küldetése a nemzetközi piacokra és külföldi befektetések elnyerésére felkészíteni az innovatív vállalkozásokat. Hamarosan indul a Green Brother Accelerator program, amelyben a startupok szakértő mentorok irányításával erősíthetik üzleti modelljüket. A résztvevőket progresszív nagyvállalatok is segítik, akik a tudásuk átadása mellett vállalati infrastruktúrákat, értékesítési csatornákat és üzleti adatbázisokat is elérhetővé tesznek a számukra, felgyorsítva ezzel a fejlődésüket. A Green Brother Accelerator kiemelt célterületei az akkumulátoripar, a hidrogénipar, a városi közlekedés, valamint az energiahatékonyság, ahol nem csupán új termékeket keresnek, de érdeklődnek minden rész-technológia iránt is. Például nem várják el, hogy valaki egy újfajta akkumulátorral jelentkezzen, ha a huzalozás vezetékezés megújítására van ötlete. Az üzleti gyorsító programra május 31-ig jelentkezhetnek a tiszta technológiákat képviselő startupok, KKV-k és egyetemi / kutatóintézeti projektek. Jelentkezés: https://greenbrother.hu/apply

Eközben a greenbrother.hu-n elindult egy digitális oktatási platform, ahol a startupok ingyenes, angol nyelvű e-learning kurzusokon vehetnek részt olyan témákban, mint a szervezetfejlesztés, nemzetközi piacismeret, prezentációs és pitching technikák, üzleti jog, és forrásteremtés.

A Green Brother emellett közvetítő szerepet vállal a startupok és potenciális üzleti partnereik, a vezető nagyvállalatok között; valamint segít eligazodni a nemzetközi pályázatok világában a sikeres forrásszerzés érdekében.

A Green Brother innovációs központ működtetését Dervalics Ákos az EIT Urban Mobility RIS HUB és az EIT InnoEnergy HUB menedzsere, dr. Lőrincz András innovációs menedzser és Tóth Veronika kommunikációs menedzser vezeti. A sajtókommunikációt a FleishmanHillard Café leányvállalata, a Hungarian Good Option PR látja el, a sajtófőnök Langó Károly. A koncepció megalkotása és a márkaszemélyiség felépítése a Kirké Kreatív feladata, Kónya Klára vezetésével. A Green Brother arculata a Kirké Kreatív kötelékében működő Svajer László grafikusművész munkája. A projekt társ-finanszírozását az InNow Interreg Central Europe program, az EIT Urban Mobility, és az EIT InnoEnergy nyújtja.

Hirdetés

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben
Hirdetés

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben