Hirdetés

Élelmiszerre és rezsire megy a 25 éven aluliak szja-mentességből adódó többletjövedelme

Egy friss kutatás szerint a 25 éven aluli munkavállalók egyharmada tervezi, hogy munkahelyet vált az őket érintő szja-mentesség hatására, de a 25 éven felüliek negyedében is felmerült már a munkahelyváltás gondolata az elmúlt hónapokban. A legtöbb fiatal élelmiszerre és rezsire költi a január 1-je óta keletkezett többletjövedelmét és tízből kilenc válaszadó határozottan érzi az szja-mentesség pozitív eredményeit. A munkáltatók csaknem kétharmadának még kérdéses a változások hosszú távú hatása, de egyelőre kivárnak. A DreamJo.bs annak járt utána, hogy mik a tapasztalatok a 25 éven aluliak számára bevezetett szja-mentesség kapcsán a gyakorlatban, mutatjuk a kutatás eredményeit.

Hirdetés

A 25 év alatti fiatalok idén január 1-jétől új adóalap-kedvezményt vehetnek igénybe, amelynek értelmében nem kell személyi jövedelemadót fizetniük meghatározott mértékig az összevont adóalapba tartozó, a törvényben meghatározott jövedelmeik után. Mindez pedig azt jelenti, hogy február elején már több tízezer forinttal magasabb fizetés érkezhetett azoknak a fiataloknak a számlájára, akik 25 év alatti munkavállalóként adómentességet élveznek. Bár még korai lenne hosszú távú következtetéseket levonni az elmúlt hónapok alapján, a DreamJo.bs újgenerációs állásportál saját kutatásában kérdezte az érintetteket, hogy mik az eddigi tapasztalatok, és mire számítanak a szakemberek, valamint a munkavállalók a téma kapcsán. 

Kevesen tervezik bővíteni a 25 éven aluli munkavállalók számát

A munkáltatók nagy része egyelőre a kivárás mellett döntött. A megkérdezettek csaknem kétharmada mondta azt, hogy még kérdéses számukra, hogy milyen változásokat hoz majd a 25 éven aluliak szja-mentessége. Közel egyharmaduk viszont már most pozitívan értékeli az intézkedéseket, azok száma pedig marginális, akik negatív változásnak éreznék a bevezetett szabályozást. Érdekes, hogy tízből nyolc vállalat úgy nyilatkozott, hogy az új szabályozás bevezetése nem befolyásolja a 25 éven aluliak foglalkoztatását, vagyis nem terveznek több 25 éven aluli munkavállalót alkalmazni.

Kevesen foglalkoznak a kialakult bérfeszültségekkel

A 25 év alatti válaszadók közül tízből heten úgy látják, hogy munkáltatójuk eddig nem változtatott a bérezésen a bevezetett szabályozás hatására és minden kolléga bruttó bére változatlan maradt. Marginális azoknak a száma, ahol a 25 éven aluliak bruttó bérét csökkentették és azok száma is elenyésző, ahol már most kompenzálják a 25 éves korukat betöltőket.

A kutatásból kiderült, hogy a bérfeszültségek csökkentése kapcsán a megkérdezett munkáltatók 70%-a nem tervez lépni. Pedig a probléma valós, hiszen, míg a 25 éven aluli válaszadóknak egyharmada érezte már, hogy bérfeszültség keletkezett a 25 éven aluliak és 25 éven felüliek között, a 25 éven felüliek kétharmada észlelte eddig az új szabályozásból adódó bérfeszültségeket.

Várható, hogy emelkedik a munkahelyváltók száma

A felmérés alapján a mentességet nem élvezők csaknem egynegyedében már felmerült, hogy munkahelyet vált az új szabályozások hatására. Van, aki azért, mert nem érzi korrektnek a munkáltatója eljárását a témában, van, aki pedig úgy érzi, hogy máshol jobban megbecsülnék. A 25 éven aluliaknál is aktívabbá vált a munkahelykeresés gondolata a korábbiakhoz képest, hiszen a válaszadók egyharmada érzi úgy, hogy szívesen pályázna meg egy új pozíciót, mivel több lehetőséget érez a szabályozásoknak köszönhetően a piacon.

Legtöbben élelmiszerre és rezsire költik a többletbevételt

Érdekes kérdés, hogy mire költik a 25 éven aluliak az szja-mentességből adódó többletjövedelmüket. A legtöbben (40%) élelmiszerre és rezsire szánják a pénzt, ezt követi a tanulás és fejlődés (20%), valamint a szórakozás (20%). Vannak, akik befektetést, illetve megtakarítást terveznek (10%) és az utazás és az albérlet fizetése is felmerült a válaszadók körében.

Bár a hosszú távú következtetéseknek még nincs helye, az biztos, hogy a mentesség nagyban hozzájárul a 25 éven aluliak életminőségének javulásához, mivel alig több, mint 10-ből 1 megkérdezett nyilatkozott úgy, hogy nem érez számottevő különbséget az eddigi anyagi lehetőségeihez képest. A válaszadók csaknem felének viszont nagy mértékben segíti a megélhetését az szja-mentesség, a többi megkérdezett pedig kis mértékben, de határozottan érzi a pozitív változást. 

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben