Hirdetés

Elektromos hajtásban mindenkit lenyomott a Toyota

Toyota

A japán autógyár tavaly 1,52 millió, részben vagy teljesen elektromos hajtású Toyota és Lexus márkájú autót értékesített, többet az összes többi autóipari vállalatnál.

A Toyota tavalyi eladásai nyolc százalékkal múlják felül az előző évi, szintén rekordnak számító értékesítést. A konszern tavalyi eladásaival három évvel a saját magának kitűzött 2020-as határidő előtt teljesítette az évi 1,5 milliós értékesítési célt.

Az autógyár így 20 év alatt – a Lexus márkát is beleértve – már 11,5 millió különböző elektromos hajtáslánccal rendelkező autót értékesített, ez 90 millió tonnával kevesebb szén-dioxid-kibocsátást jelent ugyanennyi robbanómotoros autó forgalomba helyezéséhez képest.

A Toyota Motor Corp. hibrid elektromos (HEV), plug-in hibrid elektromos (PHEV), hidrogén-üzemanyagcellás elektromos (FCEV) és akkumulátoros elektromos (BEV) autókat gyárt, összesen 35-féle Toyota és Lexus modellt.

A Toyota “Környezetvédelmi Kihívás 2050” elnevezésű terve 2030-ra évi 5,5 millió alternatív hajtású autó értékesítését irányozza elő. Ennek keretében a 2020-as évek elejére tíz akkumulátoros-elektromos (BEV) modellt mutat be, 2025-től pedig minden egyes modelljének lesz már elektromos hajtással ellátott változata is.

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben

Innovatív találmány védi meg az autósokat a vadgázolástól

Hazánkban a hivatalos statisztikáknál jóval több, évente akár 40 ezer vadgázolás történhet. Ezt a számot hivatott csökkenteni a VIONN GO, az első okos vadriasztó, ami a gépjármű alvázára rögzítve a beépített hangszórónak köszönhetően jelzi érkezésünket az állatvilágnak. A fejlesztők egy mégis bekövetkezett vad által okozott baleset esetén a keletkezett kárt öt munkanapon belül megtérítik ügyfeleiknek egymillió forintig.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások