Hirdetés

Elég volt az ötletpazarlásból?

Sokáig azt gondoltuk, hogy az ötletversenyek és a hackathonok segítségével születnek meg a jövő sikerstartupjai, de a két-három napos, intenzív ötletelésekből nagyon ritkán születik kézzelfogható eredmény. Ezen kíván változtatni egy új nemzetközi innovációs közösség a Pozi.io.

Hirdetés

Pozi.io ötletgazdái egy évtizede innovációs versenyeken születő ötletekkel kívánták megteremteni a startupvilág utánpótlását. Látva a Covid19 járvány által karanténba kényszerített startup vállalkozókat, arra a felismerésre juttattak, hogy a válság problémáira úgy találnak működő megoldásokat, ha hatékonyabbá teszik az ötletek megvalósulását segítő rendszereket. Az innovációs rendszereket is fenntarthatóvá kell tenniük, ahhoz, hogy a válságból kiutat találjunk.

Az alapprobléma az, hogy a sok évvel ezelőtt kialakult és általánosan használt ötletverseny, a hackathon-formátum láthatóan sehol sem generál elegendő, életképes projektet. A rendezvényeken együttműködő fiatalok ugyan 2-3 napig nagyon intenzíven dolgoznak az ötleteiken, de azok többsége – még a legjobbak is – néhány héten belül a feledés homályába merül.  Sokszor előfordul, hogy egy következő eseményen ugyanazt a problémát már egy másik csapat próbálja megoldani, napokig ötletelve, tervezve. A végeredmény legtöbbször itt is hasonló. Az ötletek halandósága a startup világban sokszorosa az elfogadhatónak.

Nagy ötletverseny – hatalmas pazarlás?
A sikeres nagyvállalatok és bankok évek óta keresik a legjobb ötleteket, startupokat. A globális versenyekre akár több ezer ötlet is beérkezik, azonban a végeredmény ezeken a reflektorfényben zajló rendezvényeken is siralmas. A győztesek, a zsűri által kiválasztott legjobbak és a többiek között legtöbbször nagyon kicsi a különbség. A tíz nyertes és akár több ezer kudarcot vallott nevező között ugyanúgy ott lehetnek a jövő tehetségei.

„Az ilyen innovációs rendezvényeken, hackathonokon nem csak ötleteket pazarlunk, hanem tehetségeket is, akiket egyébként a nagyvállalatok lámpással keresnek az egyetemeken. – nyilatkozta Kovács Roland, a Pozi.io CEO-ja. –  A verseny végeredménye egy Excel táblázat, amelyet idővel elfelejtenek a szervezők. Az ötletek sosem kerülnek publikálásra és egy hónap múlva már senki sem emlékszik majd rájuk.”

Mitől lesz hatékonyabb a megvalósulás?
Az ötletek, startupok többsége a validálás hiányában bukik el. Ha az ötletgazdák saját problémáikat megoldva, a piac megkérdezése nélkül próbálnak sikeresek lenni, az legtöbbször kudarcot eredményez. Mi lenne, ha az ötletgazdák, a leendő co-founderek, tanácsadók, szakértők, egyetemisták, befektetők egy helyen elérhetővé válnának? Egy helyen, ahol a startup ökoszisztéma szereplői bemutatkozhatnának, találkozhatnának, beszélgethetnének, vitázhatnának, valódi online közösségként működhetnének. Egy helyen, ahol az ötletek nem vesznek el többé, és a hasonló gondolkodású, de különböző nemzetiségű innovátorok projektjeikhez, könnyen és gyorsan társakat találhatnának. Az új innovációs közösségi oldal minden funkciója ezt szolgálja, az mátrix alapú kereséstől, a projekteknek kínált hatékony one-pager generátorig.

A buborék kipukkasztása
A Pozi.io újragondolta a szokványos közösségi média modellt is, a Facebook, Linkedin barátság alapú kapcsolati hálót nyitottságra cserélte, ahol az innovátorok érdeklődési kör alapján jutnak az információkhoz. Már a regisztrációkor is szokatlan módon térképezik fel a közösség tagjait. Itt nem számít az egyetemi végzettség, a korábbi munkahelyek sokasága, vagy a nyelvtudás szintje. Sokkal inkább az érdeklődési kör, a képességek és startup világban betöltött szerep alapján válnak kereshetővé az ökoszisztéma tagjai.

Egyetemek, inkubátorok és nagyvállalatok
A Pozi.io a Restrat2020 elnevezésű Covid19 elleni ötletversennyel indította el a közösségének felépítését, de ma már több célcsoport számára is kínál szolgáltatásokat. Az oldal kiválóan használható kisebb-nagyobb lokális, vagy nemzetközi rendezvények megszervezésére, utánkövetésére. Az Y és Z generáció tagjai is szívesen csatlakoznak, sőt a POZI.io az egyetemi innovációs szervezetek számára speciális csoportokat is tervez, amelyben azok ötletversenyeket is rendezhetnek. Az oldalon találkozhatnak a nagyvállalati innovációs kihívások az ötletgazdák ötleteivel, akár speciális problémákra is megoldások születhetnek.

„Egyesek szerint az ötlet semmi, a megvalósítás minden… – Mi úgy gondoljuk a Pozi-nál, hogy minden ötlet mögött egy értékes ember áll, akik megérdemlik, hogy jobban odafigyeljünk az ötleteikre és rájuk. – mondta Kovács Roland.

A Pozi.io az ötletek hatékonyabb megvalósulásának eszközeként, egy új generációs innovációs találkozási pontként határozza meg magát. Egy oldal, ahol mindenki megszólítható és mindenkiről pontosan lehet tudni, hogy mi a „Pozi”-ja.

Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben
Hirdetés

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben