Hirdetés

El tudjuk fogadni, hogy a biztonságunkért gépek felelnek?

Az önvezető autókkal kapcsolatban az a legnagyobb félelem, hogy bizony rá kell hagyatkoznunk egy intelligens gépre, és így a biztonságunk rajta múlik. A Szilícium-völgyben található Phantom Auto startup a szorongást a jármű távirányítás alá vonásával csökkentené.

A közelmúltban bekövetkezett Uber baleset, valamint a Tesla Autopilot rendszeresen előforduló ütközései negatív érzelmeket keltenek az emberekben az önvezető technológiákkal szemben. Fogyasztói felmérések szerint a ezek hibái miatt az emberek aggódnak az önvezető autók biztonsága miatt.  Erre nyújthat megoldást a Phantom.

„Nem szeretnénk önvezető autót készíteni, helyette biztonsági megoldást nyújtunk”

–hangsúlyozta Shai Magzimof, a Phantom nevű startup 27 éves vezérigazgató-alapítója, egyben a technológia feltalálója. A Phantom Auto távvezérlésű teleoperációs rendszere 4. szintű önvezető autókkal működik: ha az autó út közben elakad építkezés vagy baleset miatt megváltozó útviszonyok miatt, akkor a Phantom-dolgozó monitor elé ül, majd a kamerákon megnézi, hogyan oldható meg a helyzet.

Az addig önvezető jármű lényegében távirányítós autóvá alakul, hiszen a startup szakemberei távoli vezérléssel navigálhatják a problémás szituációból.

A startup partnerei között tudja a francia Transdev autonóm mobilitási és szállítmányozási vállalatot, de a kiberbiztonság fontossága miatt a Karamba Security és az Argus Cyber Security is együttműködik vele. A Phantom közösen fejleszt a svéd Einride vállalattal is, távoli irányítást biztosít a cég elektromos T-pod teherautójának, melyen már egyáltalán nincs sofőrfülke. A teherautók év végén kerülnek az utakra, a német Lidl áruházlánc és a DB Schenker logisztikai vállalat számára fognak szállítani.

Maarten Sierhuis, a NASA kutatója szükséges jónak tartja a Phantom fejlesztését, mivel szerinte mindig is szükség lesz emberre a közlekedésben.

„A Phantom különbözik konkurenseitől, melyek útvonaltervezéssel foglalkoznak, tehát egy távoli működtető rajzol egy útvonalat, amit a jármű követ”– magyarázta el Elliot Katz, technológiai igazgató. „Mi olyan távfelügyeletre koncentrálunk, amely során felvesszük a járművel a kapcsolatot. Ezt követően munkatársaink a kamerák segítségével pontosan azt látja, mintha a sofőrülésben lenne, és ugyanúgy manőverezik onnan, mintha fizikálisan ott lenne.”

Katz szerint az önvezető járműveket érintő legnagyobb akadály, hogy a nyilvánosság nem fogadja el azokat

„Egy évszázada él a köztudatban, hogy a járműveket az emberek irányítják. Az iparág azonban 180 fokos fordulatot tett, így el kell fogadnunk, hogy biztonságunkért egyre inkább gépek felelnek.”

Forrás: AutoPro 

Kép: Phantom Auto

2028-ig több mint 10 milliárd dollárt fektet be az AWS a brit ökoszisztémába

Az Amazon felhőalapú szolgáltatója ezt azért teszi, hogy tartani tudja a növekvő ügyféligényekkel a lépést, és létre tudja hozni a kellő digitális és AI-infrakstruktúrát. A brit ökoszisztéma 2028-ig ettől évente átlagosan 14 ezer új munkahelyet és a GDP 14 milliárd fontos növekedését várhatja.

Bővebben

1,24 milliárd dollár értékben indít két új európai alapot az Atomico

Az új alapok indításához a tőkét az Európai Beruházási Alaptól (EBA) kapja a londoni székhelyű VC, és az Atomico most először különíti el alapok szintjén is a korai és a növekedési szakaszú finanszírozást.

Bővebben

Csehország mutatja az utat a kelet-közép-európai startup-ökoszisztémának

A cseh ökoszisztéma 2024 első félévében egymaga lefedte a CEE régióban a startupoknak adott tőkemennyiség majdnem 39 százalékát. A cseh startupoknál landoló összes befektetés több mint 83 százaléka ugyanakkor három nagy finanszírozási körnek köszönhető.

Bővebben

Pivotált a német AI-bajnok, az Aleph Alpha

Az Aleph Alpha a pivotálással gyakorlatilag kiszáll a saját LLM-modell fejlesztés versenyéből, és helyette a meglévő modellek használatának támogatására építi fel üzleti modelljét. A lépésre az szoríthatta rá a startupot, hogy nem volt képes kilépni a nemzetközi piacra, és így lemaradt a modellfejlesztők versenyében.

Bővebben

25. alkalommal rendezi meg a HVCA a befektetési konferenciáját

A Magyar Kockázati – és Magántőke Egyesület (HVCA) konferenciája lehetőséget teremt az üzleti, politikai és jogi közösségek vezetőinek, hogy megvitathassák a magántőke és a kockázati tőke közép-kelet és délkelet-európai helyzetét. A rendezvény kiemelt előadója az izraeli kockázatitőke-ipar egyik alapítója és formálója, Jonathan Medved lesz. Időpont és helyszín: szeptember 24., Budapest Music Center.

Bővebben

Novemberben nyitja meg kapuit a Puzl CowOrKing budapesti irodahelyisége

A bolgár közösségi irodaszolgáltató értékajánlata az A vagy B osztályú irodákkal és a lakásirodákkal szemben a teljeskörű szolgáltatáscsomagjuk, valamint a rugalmasság. A 850 fős férőhelyű coworking irodahelyiségbe már lehet jelentkezni bérlőnek.

Bővebben

Egyre több időbe telik kockázati tőkét bevonniuk az európai startupoknak

Az európai startupok számára a tőkebevonási körök között eltelt idő egyre nő az utóbbi 1-2 évben. Ennek oka a PitchBook elemzése szerint a kockázati tőke óvatossága, valamint az, hogy a startupok a pénzügyi stabilitást igyekeznek demonstrálni, és az aktuális befektetést minél tovább ki akarják húzni.

Bővebben