Hirdetés

El tudjuk fogadni, hogy a biztonságunkért gépek felelnek?

Az önvezető autókkal kapcsolatban az a legnagyobb félelem, hogy bizony rá kell hagyatkoznunk egy intelligens gépre, és így a biztonságunk rajta múlik. A Szilícium-völgyben található Phantom Auto startup a szorongást a jármű távirányítás alá vonásával csökkentené.

A közelmúltban bekövetkezett Uber baleset, valamint a Tesla Autopilot rendszeresen előforduló ütközései negatív érzelmeket keltenek az emberekben az önvezető technológiákkal szemben. Fogyasztói felmérések szerint a ezek hibái miatt az emberek aggódnak az önvezető autók biztonsága miatt.  Erre nyújthat megoldást a Phantom.

„Nem szeretnénk önvezető autót készíteni, helyette biztonsági megoldást nyújtunk”

–hangsúlyozta Shai Magzimof, a Phantom nevű startup 27 éves vezérigazgató-alapítója, egyben a technológia feltalálója. A Phantom Auto távvezérlésű teleoperációs rendszere 4. szintű önvezető autókkal működik: ha az autó út közben elakad építkezés vagy baleset miatt megváltozó útviszonyok miatt, akkor a Phantom-dolgozó monitor elé ül, majd a kamerákon megnézi, hogyan oldható meg a helyzet.

Az addig önvezető jármű lényegében távirányítós autóvá alakul, hiszen a startup szakemberei távoli vezérléssel navigálhatják a problémás szituációból.

A startup partnerei között tudja a francia Transdev autonóm mobilitási és szállítmányozási vállalatot, de a kiberbiztonság fontossága miatt a Karamba Security és az Argus Cyber Security is együttműködik vele. A Phantom közösen fejleszt a svéd Einride vállalattal is, távoli irányítást biztosít a cég elektromos T-pod teherautójának, melyen már egyáltalán nincs sofőrfülke. A teherautók év végén kerülnek az utakra, a német Lidl áruházlánc és a DB Schenker logisztikai vállalat számára fognak szállítani.

Maarten Sierhuis, a NASA kutatója szükséges jónak tartja a Phantom fejlesztését, mivel szerinte mindig is szükség lesz emberre a közlekedésben.

„A Phantom különbözik konkurenseitől, melyek útvonaltervezéssel foglalkoznak, tehát egy távoli működtető rajzol egy útvonalat, amit a jármű követ”– magyarázta el Elliot Katz, technológiai igazgató. „Mi olyan távfelügyeletre koncentrálunk, amely során felvesszük a járművel a kapcsolatot. Ezt követően munkatársaink a kamerák segítségével pontosan azt látja, mintha a sofőrülésben lenne, és ugyanúgy manőverezik onnan, mintha fizikálisan ott lenne.”

Katz szerint az önvezető járműveket érintő legnagyobb akadály, hogy a nyilvánosság nem fogadja el azokat

„Egy évszázada él a köztudatban, hogy a járműveket az emberek irányítják. Az iparág azonban 180 fokos fordulatot tett, így el kell fogadnunk, hogy biztonságunkért egyre inkább gépek felelnek.”

Forrás: AutoPro 

Kép: Phantom Auto

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben