Hirdetés

Egyszerűbbé válhat az elektromos töltőállomásokon való fizetés

Jelenleg nincs széles körben elterjedt fizetéselfogadási szabvány az elektromos töltőpontokon, így a Visa a fizetési rendszerek szabványosítása érdekében felhívást tett közzé. A vállalat úgy véli, az elektromos járművek töltésére szakosodott iparágnak biztosítania kell a fogyasztók számára a fizetési mód választásának szabadságát – elsősorban a nyílt hálózatú és hálózatok közötti fizetések bevezetésével.

Hirdetés

Jelenleg nincs széles körben elterjedt fizetéselfogadási szabvány az elektromos töltőpontokon, így az európai fogyasztóknak sok esetben nincs lehetőségük több fizetési mód közül választani és például arra kényszerülnek, hogy le kell tölteniük egy alkalmazást vagy egy szolgáltatói programhoz kell csatlakozniuk. Bizonyos helyzetekben akár azzal is szembesülhetnek az elektromos autót vezetők, hogy nem tudják feltölteni járművüket, mert nem rendelkeznek a szükséges előfizetéssel. Csak néhány európai országban, köztük Németországban, született jogszabály az egységesített megközelítésére.

A fogyasztók érdekében, a Visa konzultációt kezdeményez a töltőpontok gyártóival és más iparági vezetőkkel, hogy felmérje az akadályokat, s ezek megoldásait a széles körben, kényelmesen használható érintéses és digitális fizetések telepítése céljából.

Mindemellett a Visa bejelentette, hogy a pénzügyi és fizetési iparág képviselői közül első teljes jogú tagként csatlakozik a CharIN nonprofit nemzetközi töltési kezdeményezéshez. A CharIN az elektromos töltésre vonatkozó globális szabvány kialakításáért dolgozik az e-mobilitási értéklánc minden szereplőjét összefogva. A szervezet célja, hogy globális infrastruktúrát, biztonságos töltési és fizetési protokollt, valamint új technológiákat fejlesszen ki az elektromos közlekedésre való átállás megkönnyítése és gyorsabb, szélesebb körű elterjedésének ösztönzése érdekében. A Visa – a CharIN tagjaként -a fizetési területen szerzett tapasztalatait kívánja felhasználni ezen célok támogatására.

“Meggyőződésünk, hogy az elektromos járművek széles körű elterjedésének kulcsfontosságú szerepe van abban, hogy Európa elérje nettó zéró karbonkibocsátási céljait. Ha azt akarjuk, hogy az emberek elektromos járművekre váltsanak, akkor alapvető fontosságú, hogy könnyen tudjanak fizetni járművük töltéséért. Jelenleg ez nem így van. Úgy véljük, ennek meg kell változnia, hogy a fogyasztók megkapják a választás lehetőségét” – mondta Charlotte Hogg, a Visa Europe vezérigazgatója.

“Részesei akarunk lenni a megoldásnak, ezért iparági konzultációt indítottunk arról, hogyan lehet szabványként elfogadni az érintéses és digitális fizetéseket. A CharIN tagjaként örömmel veszünk részt az ügy előmozdításában”- tette hozzá Hogg.

“Mivel az elektromos járművek elterjedése fordulóponthoz érkezett, soha nem látott szükség mutatkozik az infrastruktúra összekapcsolására, illetve arra, hogy az elektromos járművek vezetőinek zökkenőmentes élményt nyújthassunk globális szabványok bevezetésével” – vélekedett Claas Bracklo, a CharIN elnöke.

„Bár a CharIN már évek óta együttműködik az elektromos járműtöltési értéklánc számos szereplőjével, felismertük, hogy az egyszerű és strandardizált fizetés kritikus fontosságú a zökkenőmentes ügyfélélmény szempontjából. Nagyon örülünk, hogy tagjaink közt tudhatjuk a Visát, amely gazdag szakmai tapasztalatával hozzá akar járulni az egyszerű, gyors, és biztonságos fizetési élményhez.”

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben