Hirdetés

Egyszerűbb fizetési folyamatokkal jön az Amazon

A Mastercard MDES (Mastercard Digital Enablement Service) technológiájának köszönhetően egyre ritkábban kell manuálisan frissíteni a kártyaadatokat, így a vásárlás kényelmesebbé, a fizetési folyamatok pedig egyszerűbbé válnak.

A tokenizáció eddig főleg az olyan mobilfizetési megoldásokból volt ismert, mint az Apple Pay vagy a magyar banki mobiltárcák. A Mastercard ezen megoldását vezeti be most az Amazon 12 országban (Észak-Amerikában, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Európában). A tokenizáció során az elsődleges kártyaszámot (PAN) egy alternatív kártyaszámmal vagy tokennel helyettesítik, melyet a felhasználható online vásárlások során használhat azoknál a kereskedőknél, akik ezt a szolgáltatást igényelték. Az Amazon 2020-ban kezdi használni a Mastercard tokeneket a tranzakciós folyamatok során, így biztosítva az egyszerűbb online vásárlást.

Magyarországon a legtöbb felhasználó a bolti mobilfizetések kapcsán ismeri és használja a Mastercard MDES megoldását, így amikor mobiltárcájával fizet, a tranzakcióban nem a fizikai kártya adatai vesznek részt, hanem az ezeket helyettesítő virtuális tokenek. A mobilfizetés mellett egyre több fogyasztó menti el kártyaadatait különböző weboldalakon is, ezzel hozzájárulva az e-kereskedelem növekedéséhez. Az Amazon mellett többek között az Etsy, a Stripe és a T-Mobile is a Mastercard tokenizációs technológiáját használja annak érdekében, hogy a fogyasztók kártya adatai mindig naprakészek legyenek. A fizikai kártyákkal ellentétben ugyanis a tokenek nem évülnek el, így amikor a fogyasztók új fizikai kártyát kapnak, nem kell újra megadniuk az oldalon az adatokat, azok automatikusan frissülnek.

Ez a technológia vizuálisan is a lehető legjobb felhasználói élményt biztosítja, hiszen a felhasználók a fizikai kártyájuk képét látják, így erősödik bizalmuk a preferált fizetési módszerben és nagyobb valószínűséggel fejezik be a vásárlási folyamatot. A Mastercard és a Kantar kutatása szerint a kártyatulajdonosok 80% -a véglegesíti a vásárlást, ha az adott kártyáról egy képet is látnak1.

A COVID-19 világjárvány felgyorsította a digitális fizetésre történő átállást, így minden eddiginél fontosabb az e-kereskedelmi platformok számára, hogy a fizetés a lehető legegyszerűbb és legkényelmesebb legyen. A Mastercard Digital Enablement Service (MDES) megalapozza a zökkenőmentes vásárlást, megszünteti a kártyainformációk kezeléséből adódó frusztrációt és csökkenti annak esélyét, hogy a felhasználó megszakítsa a vásárlást.

Az MDES több mint 2600 kibocsátóval és 1200 token igénylővel 93 országban van jelen. Az Amazonhoz hasonló globális szereplők bevonásával a kártyaadatok tokenizációja is felgyorsul és egyre szélesebb körben válik elterjedté. Az Amazon az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Brazíliában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Mexikóban, Hollandiában, Spanyolországban, Törökországban és az Egyesült Arab Emírségekben alkalmazza először a Mastercard technológiai megoldását.

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások