Hirdetés

Egyre változatosabbak az ételrendelési szokásaink

Volt, aki napi kétszer rendelte házhoz kedvenc ételeit, de olyan netpincérező is akadt, aki a bevásárlását is szinte csak online intézte a tavalyi évben. Az alkoholrendelések alakulására nagy hatással voltak a járványügyi korlátozások és a reggeli kávét is előszeretettel rendeljük már házhoz. A tavalyi év az ízlésünkön is sokat változtatott: az örök kedvenc hasábburgonya helyét a sajtburger vette át a képzeletbeli dobogó élén. Desszert tekintetében továbbra is a somlói galuska a favorit, de szívesen fogyasztunk tiramisut és palacsintát is.

Hirdetés

Csaknem egy éve változtatta meg a mindennapjainkat a koronavírus megjelenése, ezzel együtt pedig az étkezési szokásaink is sokat alakultak. A tavalyi évben összesen több, mint 2000 étterem és üzlet jelezte a netpincérhez való csatlakozási szándékát. Mára már országszerte 4500+ partnerrel várja a cég másfél milliós megrendelői bázisát. A 2020-as év legérdekesebb tapasztalatait gyűjtötték most csokorba a felhasználók rendeléseit górcső alá véve.

Napi kétszer rendelt a tavalyi rekorder

Míg 2019-ben 336 házhoz szállítással tartotta a rekordot a legaktívabb felhasználó, addig 2020-ban ezt a számot az egyik megrendelő nemcsak elérte, de meg is duplázta összesen 687 rendeléssel. A netpincérezők sokszínűségét mutatja, hogy volt, aki tavaly a változatosság jegyében összesen több, mint 150 különböző partner kínálatát próbálta ki. Legyen szó reggeli kávéról, egy finom ebédről, délutáni nasiról vagy akár éjszakai snackről, szinte minden alkalomra találni egy megoldást a NetPincéren. A változatosságot kedvelő rendelők mellett persze akadtak hűséges típusok is, így például olyan, aki egész évben egyetlen helyről rendelt csaknem 200 alkalommal. Persze itt még nincs vége a legek gyűjteményének: akadt felhasználó, aki az év során összesen 323 alkalommal rendelt hamburgert, egy sushirajongó netpincérező 176 alkalommal sushizott, egy másik top rendelő pedig 166-szor tett pizzát a kosarába az év során.

Népszerű lett az alkoholrendelés a korlátozások hatására

A NetPincérnél már nemcsak éttermekből, kávézókból vagy cukrászdákból lehet biztonságosan rendelni, de akár a bevásárlást is intézhetjük a felületen megtalálható több, mint 200 üzlet kínálatának köszönhetően, nem beszélve a cég saját üzletláncáról, a NetPincér marketről, amely tavaly decemberben indult hódító útjára. Az egyik felhasználó olyannyira kihasználta a gyors online bevásárlás lehetőségét, hogy tavaly 200 alkalommal cserélte a sarki közértet NetPincér rendelésre, összesen több, mint 1 millió Forint értékben.

2020-ban nemcsak az élelmiszer-, de az alkoholrendelés is népszerű lett, amelyhez minden bizonnyal a járványügyi helyzet is hozzájárult. Már április-májusban is 50%-kal többen szereztek be alkoholt online rendeléssel, majd ez az arány a korlátozások feloldásával némileg csökkent, november-decemberben azonban ismét elérte a tavaszi szintet. A legnépszerűbb tétel a sör volt, ezt követte a bor és pezsgő, a whiskey, a vodka, valamint a gin. A legtöbb alkoholrendelést a fővárosiak adták le, őket követte Baranya, Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar, Pest, Veszprém és Fejér megye. Talán a kijárási korlátozások hatására alakult ki a jelenleg 3 stratégiai központból kiszállító NetPincér market esetén is a következő top hármas lista az indulás hónapjában: sör, sós nassolnivalók és édességek. Persze a kínálat ennél sokkal szélesebb és folyamatosan bővül. Érdekesség, hogy nem csak az esti közös lazulást pótolták online az emberek, a korlátozások első hullámában megugrottak a reggeli – így a kávé – rendelések is, és ez a tendencia azóta is megmaradt a fogyasztók körében.

Sajtburger, sült krumpli és hamburger a dobogón

Míg 2019 TOP3 leggyakrabban rendelt étele a hasábburgonya, a gyros és a hawaii pizza volt, 2020-ban átrendeződött a mezőny és átvette a vezetést a sajtburger, a hasábburgonya a második helyre szorult, a harmadik helyen pedig a hamburger áll, a gyros és a hawaii pizza pedig csak a TOP5 kedvenc között kapott helyet. A desszertek terén még mindig hódít a somlói galuska, azonban tavaly a tiramisu volt a második legnépszerűbb édesség a palacsinta helyett. A rendelési kedvet tekintve 2020-ban is Budapest állt az élen, azonban vidéken is egyre szívesebben élnek a fogyasztók az online étel- és élelmiszerrendelés lehetőségével. A 2019-es évhez hasonlóan nyugaton még mindig Győr-Moson-Sopron és Baranya megye viszi a prímet, keleten pedig Hajdú-Bihar megye az abszolút győztes a rendelések számát tekintve.

A hasunk mellett mások megsegítésére is gondolunk

A NetPincér már több, mint két éve biztosít felületén adakozási lehetőséget, ma már hét alapítvány részére. A felhasználók támogathatják a hazai ökológiai művelődést, gyermekalapítványokat, állatmenhelyet, nélkülözőket és közösségi erdők ültetését is. A tavalyi évben is megmutatkozott, hogy az emberek törődnek a szívükhöz közel álló ügyekkel, szép példa erre az a felhasználó is, aki csaknem 400 ezer Forintot ajánlott fel a felületen keresztül több jótékony célra is az év során.

Magasabbak voltak a borravalók karácsonykor

Augusztus óta lehetőség van a NetPincér GO rendelések esetében online borravaló adására is, amelyet egyre szívesebben használnak ki a magyarok. A bevezetés óta átlagosan 214 Forint országosan a borravaló mértéke. A városokat tekintve nagyvonalúságban első helyen áll Kaposvár, őket követi Eger és Székesfehérvár, Salgótarján és Budapest. Jó hír, hogy karácsonykor adakozóbbak voltak a fogyasztók: az ünnepek alatt átlagosan 20%-kal több borravalót adtak a futároknak. Országos átlagot számolva a NetPincér GO rendelések a tavalyi évben 28.45 perc alatt értek ki a felhasználókhoz, nem számítva ebbe az előrendeléseket.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben