Hirdetés

Egyre növekszik a pilótahiány

Az amerikai Boeing repülőgépgyártó frissített előrejelzése szerint 2037-ig minden eddiginél több, 790 ezer új pilótára lesz szüksége a légiközlekedési iparágnak a business jetek és polgári helikopterek pilótáit is beszámítva.

Ez a szám duplája a most szolgálatban lévő pilótáknak. Emellett a Boeing számításai szerint 622 ezer műszaki szakemberre, illetve 858 ezer új légiutas-kísérőre is szüksége lesz az iparágnak.

Karbantartóból tavaly még az ideinél nagyobb, 648 ezres igényt mértek, a csökkenés oka, hogy az újabb repülőgépeknek nagyobb a karbantartási ciklusuk, tehát több időt tölthetnek a levegőben nagyobb ellenőrzés nélkül. Légiutas-kísérőből viszont az egy évvel ezelőtti 839 ezerhez képest többre látnak igényt, mert az új gépek sűrűbben székezettek, és a jogszabályi változások is több légiutas-kísérő alkalmazását vonják maguk után.

Mindhárom kategória közös jellemzője, hogy a legtöbb új szakemberre Ázsia-Óceániában, Észak-Amerikában, illetve Európában van igény.

Keith Cooper, a Boeing képzésért felelős alelnöke a közleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy egyes légitársaságok már most pilótahiánnyal küzdenek, ezért hatékonyabbá kell tenni a képzést, a kadétiskolákat rendszerbe kell foglalni és a kormányoknak is támogatnia kell a képzéseket.

MTI

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben