Ettől az évtől kezdve a Spotify még nagyobb figyelmet szeretne fordítani a podcast műfajra – jelentette be Courtney Holt, a Spotify Studios igazgatója a CES-en. A következő évben azt tűzte ki célul, hogy bővítse a podcast-katalógusát, az exkluzív szerződéseken kívül a tartalomaggregáló megoldásán keresztül is.
Holt szerint első lépésként a cég biztosította, hogy sok minőségi tartalmat előállító és egyedi podcaster jelenjen meg a platformon, majd olyan eszközöket dolgozott ki, amellyel a felhasználóknak szokásukká válik a hanganyagokat hallgatni a szolgáltatásban. Az igazgató szerint a podcastok „nagyon jól működnek” a streaming megoldásban, azaz eddig is hozták a várt közönséget.
A Spotify azt tapasztalta, hogy ha egy hallgató egy podcast miatt érkezik a platformra, akkor a műsor meghallgatása után is aktív marad a szolgáltatásban – akár más podcastok vagy a zenehallgatás miatt ott marad.
Emiatt fektetnek most bele még többet. A Spotify éppen ezért másképp szeretné megközelíteni a podcastokat, és az előadókat kifejezetten házon belül foglalkoztatná vagy legalábbis exkluzív szerződéseket kötne, hogy a tartalmak ne jelenhessenek meg a konkurens platformokon. Tavaly például a cég a kizárólagos szerződést kötött Joe Buddennel, akinek podcastja a hip-hop és rap kultúrába ad betekintés a hallgatóknak. Ezúttal pedig a CES-en kiderült, hogy tavasztól „Unbothered” címmel újabb exkluzív műsor indul, amelyben neves sportolókat, zenészeket, politikusokat lát majd vendégül Jemele Hill újságíró.
A Spotify a következő időszakban még tovább szeretné majd bővíteni a podcast-katalógusát, az exkluzív szerződéseken kívül a tartalomaggregáló megoldásán keresztül is. Ezek között a zenei paletta esetében megszokott ajánlós funkciót is fejlesztik. Ugyanakkor arra készülnek, hogy a hirdetőknek is még nagyobb teret adnak, és lehetőségük lesz a podcasten belül releváns hirdetéseket vásárolni.