A Google felvásárolta az Onward nevű startupot, amely olyan megoldásokat hoz létre a vállalkozások számára, amelyek automatizálják az ügyfélszolgálatot vagy az értékesítést mesterséges intelligencia alkalmazásával.
A Google család új tagja olyan chatbotot fejleszt, ami segít a felhasználóknak a megfelelő termékek kiválasztásában, hiszen termékajánlatokat tud tenni . Az egyszerű kérdésekre egy adatbázisból keresi ki a választ, de a bonyolultabbakat is meg tudja válaszolni majd a tanuló szoftver révén, illetve egy vizuálisan kommunikáló bot fejlesztésén is munkálkodnak.
Ugyan a Google már rendelkezik egy ideje saját vásárlástámogató és ajánlórendszerrel az Egyesült Államokban, de a Google Express még jobb is lehetne. A szolgáltatással a legnagyobb amerikai áruházláncokból, például a Walmartból vagy a Targetből vásárolhatnak a felhasználók a weboldalon vagy a hangalapú asszisztensen keresztül. Az Assistant képes személyre szabott ajánlásokat készíteni vagy újrarendelni a már korábban megvásárolt termékeket, de feltételezhetően az Onward fejlesztőinek segítségével az ajánlás még pontosabb lehet.
Sokan úgy vélik a nemrég bejelentett Google One-hoz van köze az Onward felvásárlásának. A Google akár a startup fejlesztőinek chatbot készítésben szerzett magasabb szintű jártasságát is kihasználhatja. A startup az utóbbi időben ugyanis az ügyfeleknek a gyakori, kevésbé fontos ügyfélszolgálati kérdések megválaszolásában és értékesítési folyamatokban segített az automatizált rendszerekkel, például Zendesk, Salesforce, Shopify integráción keresztül. Ennek részeként a csapat többek közt olyan vizuális botkészítő megoldást fejlesztett, amellyel a cégek egyszerűen (kódolás nélkül) létrehozhatnak válaszadási elágazásokat az ügyfeleik kérdései vagy kérései alapján. A rendszer egyébként azt is képes megítélni, hogy mikortól kell a chatbot helyett emberi segítőhöz delegálni a feladatot.
Forrás: Mobile Marketer, HWSW