Egyre fogékonyabbak vagyunk a környezettudatos termékekre

A GreenGo elektromosautó-megosztó felmérte a hazai piacot és kiderült, hogy a magyarok 42 százaléka hajlandó többet fizetni a környezettudatos termékekért – nagy részük akár 10-30 százalékkal többet is, mint egy hagyományos termékért. Bár a rendszeresen zöld árucikkeket, szolgáltatásokat vásárlók aránya még viszonylag alacsony a lakosság körében, a 30-39 éves korosztály élére állt az öko-tudatosak táborának.

Egyre kevésbé számít luxusnak, ha környezetbarát terméket vásárolunk, vagy a környezetet kevésbé terhelő szolgáltatást veszünk igénybe. A környezetbarát termékek és szolgáltatások piaca évről évre bővül, amire a magyar fogyasztói szokások is reagálnak. Az NRC országos reprezentatív felmérése azt mutatja, hogy a 18-59 éves lakosság közel fele, 45%-a legalább egyszer vásárolt valamilyen környezettudatos terméket vagy szolgáltatást az elmúlt egy évben, több mint harmaduk pedig (38%) több alkalommal is.

A magyarok 42 százaléka saját elmondása szerint hajlandó többet fizetni a környezettudatos (öko, zöld) termékekért – nagy részük akár 10-30 százalékkal többet is, mint egy hagyományos termékért.

A zöld felfogás irányában folyamatosan elkötelezett réteg azonban még mindig szűk: a 18-59 éves korosztály mindössze 8%-a választja rendszeresen az öko árucikkeket és szolgáltatásokat a kevésbé környezetbarát megoldások helyett.

A GreenGo mint az egyetlen, kizárólag elektromos autókkal működő, környezetbarát fővárosi autómegosztó szolgáltatás arra is kíváncsi volt, hogy mely csoportok adják a leginkább „zöld” vásárlókat Magyarországon. Érdekes adat, hogy a rendszeresen környezettudatosan beszerzők táborának több mint harmadát a 30-39 éves korosztály teszi ki, közel azonos arányban nők és férfiak. Ebben a csoportban az 50-59 évesek a második legnépesebb korosztály (minden negyedik tagjuk ebbe a korosztályba tartozik), utánuk pedig a 18-29 évesek (minden ötödik). A csoport több mint kétharmada városban lakik, közel negyedük Budapesten, illetve több mint felük gyermek nélküli háztartásban él.

„A kutatás alátámasztotta azt az elképzelésünket, hogy ugyan Magyarországon a gondolkodásban már megvannak az alapjai a környezettudatos vásárlásnak, a magyar vásárló továbbra is érzékeny az árra. Ezért pont a tudatosabb vásárlást nem jó, ha a szolgáltató magasabb árral „bünteti”

– emelte ki Michaletzky Bálint, a GreenGo ügyvezetője. “Ahogy a kínálat a mi szolgáltatási szegmensünkben is bővül, a GreenGo egyre fontosabb versenyelőnyévé válik, hogy közel azonos, vagy esetenként kedvezőbb árak mellett is garantáltan a városi környezetet kevésbé terhelő elektromos autókkal szolgáljuk ki az erre egyre fogékonyabb fővárosi utazóközönséget.”

A zöld termékek vagy szolgáltatások kipróbálásában a fő motiváció nem meglepő módon a szűkebb környezetünk: a család, barátok visszajelzései alapján választunk a legbátrabban környezettudatos terméket vagy szolgáltatást (41%), de nagy hatással vannak ránk a témában készült filmek, dokumentumfilmek is (38%). Főleg a budapestiek vallják (a fővárosiak 28%-a), hogy az öko-életmódban nem csak a hagyományos médiahírek, hanem a közösségi médiában megjelenő információk, véleményvezérek is hatnak rájuk.

Több, mint 50% energiát spórol meg a az innovatív csapat italhűtője

A Start it @K&H háza táján ismét óriási fejlődésen ment keresztül egy csapat: a V-Chiller a hazai győzelem után most az InnoEnergy PowerUp! nemzetközi döntőjén is bizonyíthat. A V-Chiller a jelenlegi hűtőknél hatékonyabb, gyorsabb és kisebb vákuumhűtője ugyanis nemcsak azonnali hűtést tesz lehetővé, de egyben teljesen mentes az üvegházhatású gázoktól, így azok 2030-ig történő kivezetése után a jövő hűtéstechnológiája lehet.

Bővebben

Szerződések digitálisan, néhány kattintással – akár a Balaton-partról

A papírmunka, adminisztrációs és jogi feladatok rengeteg értékes órát elvisznek – és lássuk be, ezek nem kifejezetten szolgálják az üzletfejlesztést. A TrustChain amellett, hogy egy bizalmi kereskedelmi platformot kínál, rengeteg erőforrást takarít meg a szerződéskötési és pénzügyi munkafolyamatokban – erről beszélgettünk Romhány Gergely alapítóval.

Bővebben

Menő startupok árulják el a titkos fegyverüket

A startup ökoszisztéma valamennyi résztvevőjét várják jövő hétfőn a Millenáris Startup Campuson, hiszen jön a Startup Day Magyarország 2019! Ismerd meg a Microsoft startupoknak nyújtott ajánlatát, tanuld el a Talk-a-Bot-tól és a PrefixBox-tól, hogyan növekedtek a Microsoft co-sell és go-to-market megoldásait használva! Tudd meg, mit nyújtanak a cognitive services és a Microsoft adat elemzési megoldásai! 

Bővebben

Tudjuk hol dolgozol idén nyáron

Kiben ne merült volna már fel, hogy a kollégákkal, vagy egyedül leköltözzön dolgozni a Balaton mellé és egy árnyas kempingben tejeskávék, vagy hosszúlépések mellett dolgozzon a nyári kánikulában. Szabadúszóként erre minden lehetőség megvan, de egy kisebb cég vagy startup teljes csapata is nyugodtan bevállalhat pár ilyen napot, pláne ha meg van oldva az étkezés és még jóga is van, munka után pedig lehet úszni egyet. És mint tudjuk, a munka így sokkal könnyebben megy.

Bővebben

Két milliárd euró forrásból támogatják a startupokat

Több mint kétmilliárd euró forrásból új megközelítéssel támogatják a kutatókat és az innovátorokat az Európai Innovációs Tanács (EIC) pályázati konstrukciói, a következő két évben – írta az MTI. Szigeti Ádám, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) innovációért felelős helyettes államtitkára kiemelte: az EIC a leginnovatívabb európai vállalkozásokat, startupokat segíti majd.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások