A Forbes Magyarország első alkalommal rendezte meg PitchPlease névre keresztelt pitch versenyét. A rendezvényre bejutott öt csapat nagyon színvonalas szakmai zsűri előtt szerepelhetett, akik nem kímélték a startuppereket.
A 45 jelentkező közül a Forbes szerkesztősége választotta ki azt az öt csapatot, akik részt vehettek az élő versenyben. Zsiborás Gergő az esemény színpadi moderátora és a Forbes főmunkatársa elmondta, hogy büszkén konstatálták, hogy a kiválaszott csapatok közül több is rendelkezik női alapító taggal.
A startuppereknek másfél perc ált a rendelkezésére, hogy ismertesse vállalkozási koncepciójukat, motivációikat és elért eredményeiket is. A zsűri tagjai voltak Fehér Gyula a Ustream alapítója, Pecsenye Roland az IND befektetője, Tánczos Péter az Euroventurestől, és Medveczky Márton, a Buran Ventures fiatal szakértője.
A nézők és a zsűri megismerkedhetett a Bankzee family banking megoldásával, a Salarify fintech innovációját, a Dental Scanner fogorvosi eszközeit, a Töltőpont elektromosautó töltőit, illetve a ViddL közösségi csomagszállítási platformját is. A színes mezőnyből végül a ViddL került ki nyertesként.
A ViddL célja, hogy a csomagszálítás régóta jól bevett szokásait a technológia és a közösségi munkavállalás lehetőségeivel felfrissítse, és így a munkaerőhiányos iparágba bevonja a fiatalokat is. Így ők általuk meghatározott munkaidőben, rugalmasan, teljesítmény alapú juttatásért dolgozzanak velük. A csapat júniusban élesítette a szolgáltatását, és azóta több, mint 1000 csomagot kézbesítettek. A munkaerőhiány náluk nem tényező: több, mint 400 futár regisztrált már, és várja a csomagszállítás lehetőségét. Több kis és közepes méretű webshoppal együttműködnek, sőt idén ősszel az osztrák posta leányvállalata, az ExpressOne is partnerük lett – akiktől a belvárosi csomagszállítást vállalják át. A budapesti startup élet aktív szereplői, részt vettek egyebek mellett a Climate-KIC programjában és a Start it @K&H inkubátornak is tagjai.
„Mindig nagy álmunk volt bekerülni a Forbesba, ezért nagyon jó lehetőség volt ez a pitchverseny és valós motivációt jelentett a nyeremény is – azzal, hogy megnyertük egy bakancslistás pontunk került le a listánkról, hiszen megjelenhet rólunk egy cikk a magazinban a tél elején.”
-mondta el Kratochvill Dóra a ViddL alapító tagja. „Nagyon sok izgalmas és jó ötletből pont minket emelt ki a zsűri, az egészen megtisztelő. Ugyanakkor szívből gratulálunk a többi csapatnak, nagyon előremutató vállalkozásokat ismerhettünk meg. A pitchünkben talán az volt a legnagyobb kihívás, hogy a zsűri kérdéseire spontán és profin válaszolni tudjunk – örülünk, hogy helyt tudtunk állni.” – tette hozzá a verseny után élményeit Tüske Tamás, a ViddL üzletfejlesztője.
Gratulálunk ViddL!