Hirdetés

Egy magyar vállalkozás elhozta az Amazon pénztármentes technológiáját Budapestre

Pénztármentes kávézót nyitott tavaly év végén Budapesten a Kende Gastro; a családi vállalkozás alapítója sikeresnek nevezte az első magyarországi automata bisztrót, és megjegyezte, hogy a mesterséges intelligencián alapuló technológiával bármilyen működő üzlet kasszamentessé alakítható.

Kende Gábor elmondta, tavaly márciusban írtak alá teljesen automata üzletek kiépítésére kizárólagos, Magyarországra szóló együttműködési megállapodást az AiFi amerikai startuppal. A technológiát 2018-ban fejlesztette az Amazon, majd több startup cég is foglalkozni kezdett hasonló rendszerek kiépítésével. A Kende Gastro számos céget megvizsgált, mielőtt az AiFi-t kiválasztotta. A technológia szabadalma így az AiFi-é, a magyar családi vállalkozás pedig az egyik európai forgalmazója, magyarországi kizárólagos joggal.

A technológiával felszerelt automata üzletekben nincs szükség pénztárosra, kamerákkal követik nyomon a vásárlást és azonosítják be a polcról levett termékeket, az üzletek pedig a nap 24 órájában üzemeltethetők. A rendszer a polcról levett termékeket virtuális kosárba teszi, majd az ellenértéket automatikusan leemeli az applikációba elmentett bankkártyáról – ismertette.

A Kende Gastro tavaly év végén az Agora Budapest irodaházban nyitotta meg az első  pénztármentes bisztróját, amely mintaboltként szolgál a technológia bemutatására. Ez az üzlet nem bevételközpontú, sokkal inkább az érdeklődő partnerek számára nyújt tárgyalási helyszínt, ahol közvetlenül megismerhetik a rendszert és annak működését. A rendszer és az egység kialakítása mintegy 60 millió forintba került, a cég jóformán egy üres bérleményből alakította ki az ultramodern technológiával üzemelő bisztró-kávézót.

Kende Gábor és csapata három formában szeretné a technológiát Magyarországon bevezetni. Elsőnek a már ajánlatot kért partnerek elképzeléseinek megvalósítását indítják meg. A második egy franchise hálózat kiépítése, a harmadik pedig a további saját üzletek megnyitása. A kialakítás költségéről az alapító azt mondta, hogy egy 20 négyzetméteres szabványos alapterületű és berendezésű konténerüzlet kulcsrakészen, körülbelül 40 millió forintba kerül. A cégeknek szakmai tanácsadást nyújtanak a helyszínválasztással kapcsolatban, biztosítják az intelligens kamerarendszer technológiájának telepítését és beüzemelését. Ezen túl a működés során folyamatos IT-támogatást nyújtanak, továbbá kiértékelő jelentéseket a forgalomról, a vásárlókról és a vásárlás körülményeiről.

Ezzel a rendszerrel kiskereskedőknek is tudnak segíteni abban, hogy a már meglévő üzleteiket átalakítsák; A vállalkozás vezetője szerint az automata rendszereknek a hagyományos boltok, közértek mellett számos felhasználási lehetősége van, például stadionokban, szállodákban.

A Kende Gastro Zrt. 1989-ben kezdte meg tevékenységét, jelenleg 36 dolgozót foglalkoztat. A technológiát bemutató üzleten kívül egy termelőüzemük működik, ahol a saját márkanév alatt forgalmazott termékeik készülnek, illetve iroda, raktár és szerviz található a telephelyükön. A cég idei terveiben szerepel egy konténerüzlet megnyitása és annak bemutatása rendezvényeken, fesztiválokon, emellett minél több partner számára az új technológiával felszerelt, átalakított üzlete átadása, valamint a könnyen telepíthető konténerüzletek megvalósítása. A vállalkozás elsősorban professzionális konyhák telepítésével foglalkozik, szállodák, éttermek, kávézók, valamint catering cégek számára terveznek, szállítanak és szervizelnek konyhatechnológiát. A cég árbevétele 2020-ban a járvány következtében 898 millió forintra esett vissza a 2019-es 1,34 milliárd forint után. 2021-ben az előzetes adatok szerint 1,6 milliárd forint forgalmuk volt.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben