Hirdetés

Egy magyar startup fejlesztése hozza el az érintésmentes parkolást a Westendbe

A Westend látogatói egy magyar fejlesztésnek köszönhetően mostantól teljes mértékben érintésmentesen és környezetbarát módon parkolhatnak a bevásárlóközpont parkolóiban. A Westend applikációjában ugyanis elérhetővé vált a Rollet nevű hazai startup okos parkolómodulja, amellyel a gépkocsi rendszámának megadásával teljesen automatizáltan és érintésmentesen történik a be- és kihajtás, a parkolási díj automatikusan kerül terhelésre az ügyfél bankkártyáján.  Emellett a bevásárlóközpont térképére épülő navigációs funkció is elérhetővé vált az alkalmazásban. A Westendet üzemeltető Gránit Pólus célja, hogy olyan korszerű technológiai fejlesztéseket alkalmazzon a bevásárlóközpontban, amelyek kiszolgálják a látogatók legújabb, időhatékonyságra, fenntarthatóságra és biztonságra vonatkozó igényeit.

Hirdetés

Az érintésmentes parkolást a Rollet fejlesztésének köszönhetően már Magyarország számos pontján alkalmazzák sikeresen. Az automatizált belépési, fizetési és kilépési megoldással a parkolási folyamat gyorsabb és kényelmesebb lett, mivel az autósoknak nem kell a sorompóval, a készpénzzel vagy a papírjeggyel bajlódniuk. Ezáltal pedig papírfelhasználás sem történik. A folyamat rendkívül egyszerű: a kapunál az automatikus beengedés a korábban regisztrált rendszám alapján történik, és a szükséges összeget is a rendszer vonja le az előzőleg megadott bankkártyáról. A parkolómodul a Westend már működő dán fejlesztésű applikációján keresztül érhető el. Az új fejlesztés fizikai parkolórendszerrel történő integrálásáért, üzemeltetéséért a Swarco Traffic Hungaria Kft. felel.

A látogatói élményt a 2019 óta elérhető Westend alkalmazás egy új navigációs funkcióval is fokozza, mely lehetővé teszi, hogy a vásárlók útvonaltervező segítségével jussanak el a keresett boltjaikhoz, szolgáltatójukhoz vagy éttermükhöz a 4 szinten elterülő, mintegy 400 üzlet és szolgáltatóegység között.

Az applikáció használatával így nem szükséges a kihelyezett érintőképernyős eszközökhöz nyúlni, illetve nincs szükség személyes kontaktusra az eligazodáshoz.

„Fontosnak tartjuk, hogy az utóbbi években megváltozott fogyasztói igényekre és látogatói szokásokra ne csak fizikai, hanem digitális megoldásokkal is válaszoljunk. Hosszú távon az a célunk, hogy a Westendbe betérő emberek minél hasznosabban és hatékonyabban töltsék el az idejüket a bevásárlóközpontban, miközben üzletek, szolgáltatások, szórakozási lehetőségek és közösségi programok széles választéka áll rendelkezésükre. A Westendet üzemeltető Gránit Pólus csoport éppen ezért nagy hangsúlyt fektet az olyan ingatlanüzemeltetéshez kapcsolódó technológiai, vagy PropTech fejlesztésekre, amelyek ezt a célt digitális oldalról is támogatni tudják. Az applikáció az egyik ilyen, látogatók által is kézzelfogható, folyamatosan fejlesztett eszközünk” – hangsúlyozta Gyertyánfy Miklós, a Gránit Pólus Csoport vagyonkezelési igazgatója.

A Westend applikáció két éve hűségpontgyűjtő-rendszerrel és kedvezménykuponokat kínáló modullal indult, ahová a boltok üzemeltetői közvetlenül tölthetik fel saját ajánlataikat. Az alkalmazással a bevásárlóközpont célja a látogatók és az üzletek közvetlen összekapcsolása, a hatékony, kényelmes és személyre szabott időtöltés megteremtése, a fenntarthatóság elősegítése, valamint a virtuális közösségépítés.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben