Hirdetés

Egy magyar startup fejlesztése hozza el az érintésmentes parkolást a Westendbe

A Westend látogatói egy magyar fejlesztésnek köszönhetően mostantól teljes mértékben érintésmentesen és környezetbarát módon parkolhatnak a bevásárlóközpont parkolóiban. A Westend applikációjában ugyanis elérhetővé vált a Rollet nevű hazai startup okos parkolómodulja, amellyel a gépkocsi rendszámának megadásával teljesen automatizáltan és érintésmentesen történik a be- és kihajtás, a parkolási díj automatikusan kerül terhelésre az ügyfél bankkártyáján.  Emellett a bevásárlóközpont térképére épülő navigációs funkció is elérhetővé vált az alkalmazásban. A Westendet üzemeltető Gránit Pólus célja, hogy olyan korszerű technológiai fejlesztéseket alkalmazzon a bevásárlóközpontban, amelyek kiszolgálják a látogatók legújabb, időhatékonyságra, fenntarthatóságra és biztonságra vonatkozó igényeit.

Hirdetés

Az érintésmentes parkolást a Rollet fejlesztésének köszönhetően már Magyarország számos pontján alkalmazzák sikeresen. Az automatizált belépési, fizetési és kilépési megoldással a parkolási folyamat gyorsabb és kényelmesebb lett, mivel az autósoknak nem kell a sorompóval, a készpénzzel vagy a papírjeggyel bajlódniuk. Ezáltal pedig papírfelhasználás sem történik. A folyamat rendkívül egyszerű: a kapunál az automatikus beengedés a korábban regisztrált rendszám alapján történik, és a szükséges összeget is a rendszer vonja le az előzőleg megadott bankkártyáról. A parkolómodul a Westend már működő dán fejlesztésű applikációján keresztül érhető el. Az új fejlesztés fizikai parkolórendszerrel történő integrálásáért, üzemeltetéséért a Swarco Traffic Hungaria Kft. felel.

A látogatói élményt a 2019 óta elérhető Westend alkalmazás egy új navigációs funkcióval is fokozza, mely lehetővé teszi, hogy a vásárlók útvonaltervező segítségével jussanak el a keresett boltjaikhoz, szolgáltatójukhoz vagy éttermükhöz a 4 szinten elterülő, mintegy 400 üzlet és szolgáltatóegység között.

Az applikáció használatával így nem szükséges a kihelyezett érintőképernyős eszközökhöz nyúlni, illetve nincs szükség személyes kontaktusra az eligazodáshoz.

„Fontosnak tartjuk, hogy az utóbbi években megváltozott fogyasztói igényekre és látogatói szokásokra ne csak fizikai, hanem digitális megoldásokkal is válaszoljunk. Hosszú távon az a célunk, hogy a Westendbe betérő emberek minél hasznosabban és hatékonyabban töltsék el az idejüket a bevásárlóközpontban, miközben üzletek, szolgáltatások, szórakozási lehetőségek és közösségi programok széles választéka áll rendelkezésükre. A Westendet üzemeltető Gránit Pólus csoport éppen ezért nagy hangsúlyt fektet az olyan ingatlanüzemeltetéshez kapcsolódó technológiai, vagy PropTech fejlesztésekre, amelyek ezt a célt digitális oldalról is támogatni tudják. Az applikáció az egyik ilyen, látogatók által is kézzelfogható, folyamatosan fejlesztett eszközünk” – hangsúlyozta Gyertyánfy Miklós, a Gránit Pólus Csoport vagyonkezelési igazgatója.

A Westend applikáció két éve hűségpontgyűjtő-rendszerrel és kedvezménykuponokat kínáló modullal indult, ahová a boltok üzemeltetői közvetlenül tölthetik fel saját ajánlataikat. Az alkalmazással a bevásárlóközpont célja a látogatók és az üzletek közvetlen összekapcsolása, a hatékony, kényelmes és személyre szabott időtöltés megteremtése, a fenntarthatóság elősegítése, valamint a virtuális közösségépítés.

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben